KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Tja, dat is dan ook een NIEUWE, MODERNE motor, terwijl de 1290 al een oud modelletje is.... :+

Afgelopen weekend heb ik er een voor mijn vriendin opgehaald. Zelf ook even een rondje op gereden en dat is toch wel leuk gooien en smijten met dat lage zwaartepunt. Mis zelf wel wat vermogen van de dikke 1290 en zal daarom niet zo snel de overstap maken. Misschien ooit als er een 890 model op de markt komt met wat meer pit.
 
Maar de 790 ziet er niet uit, laat de 1290 dan maar een oud modelletje zijn..:+
Voor mij wel echt de rede geweest dat ik hem toendertijd niet heb gekocht. En de 701 enduro kocht.

Ik was verkocht door de lage tank het lijkt mij nog steeds ideaal, maar de voorkant is gewoon niet mooi vind ik.

Met zo'n rallykit ziet de 790 er al een stuk apetijtelijker uit.
 
Function before form.... voor mij, toch....
Een 790 met meer pit wordt onvermijdelijk weer zwaarder en daarvoor bestaat de 1290 al....
Een 1290 SAS met de tank van de 790 , die er inderdaad binnenkort komt, lijkt me ideaal, maar blijkbaar gaat dan weer een deel van jullie afhaken omdat hij ‘lelijk’ is geworden...
Alsof de GS met zijn hangtieten zo mooi is, en dat schaadt zijn verkoopcijfers toch ook niet...
 
Function before form.... voor mij, toch....
Een 790 met meer pit wordt onvermijdelijk weer zwaarder en daarvoor bestaat de 1290 al....
Een 1290 SAS met de tank van de 790 , die er inderdaad binnenkort komt, lijkt me ideaal, maar blijkbaar gaat dan weer een deel van jullie afhaken omdat hij ‘lelijk’ is geworden...
Alsof de GS met zijn hangtieten zo mooi is, en dat schaadt zijn verkoopcijfers toch ook niet...
Denk dat voor veel mensen die “hangtieten” juist de reden is om zo’n ding aan te schaffen....
 
Ik ben eerder bang dat de nieuwe 1290 SA(S/R/T) met Euro 5 net als de Super Duke minder koppel onderin krijgt en dus meer hoog toeren gereden moet gaan worden.
En maar hopen dat adaptive cruise control een optie wordt. Ik vind normaal cruise control af en toe al eng als hij net voor de bocht gas geeft omdat het b.v. iets omhoog gaat. Vanaf b.v. de Coentunnel naar het zuiden de A5 op zet ik CC liever even uit.

Het nieuwe "Honda" uiterlijk is inderdaad ook best wennen
KTM-1290-Super-Adventure-spied-1024x683.jpg
 
Ik ben eerder bang dat de nieuwe 1290 SA(S/R/T) met Euro 5 net als de Super Duke minder koppel onderin krijgt en dus meer hoog toeren gereden moet gaan worden.
En maar hopen dat adaptive cruise control een optie wordt. Ik vind normaal cruise control af en toe al eng als hij net voor de bocht gas geeft omdat het b.v. iets omhoog gaat. Vanaf b.v. de Coentunnel naar het zuiden de A5 op zet ik CC liever even uit.

Het nieuwe "Honda" uiterlijk is inderdaad ook best wennen
KTM-1290-Super-Adventure-spied-1024x683.jpg
Ik heb in juni de nieuwe Super Duke gedurende 2 dagen meegekregen.... een gebrek aan koppel ondervond ik zeker niét ...
Integendeel, een fantastisch soepele motor, die beresterk is... ik heb nooit een zo krachtige machine bereden’, die zó gemakkelijk te besturen was... laat dàt blok maar komen ! :Y
 
Ik heb in juni de nieuwe Super Duke gedurende 2 dagen meegekregen.... een gebrek aan koppel ondervond ik zeker niét ...
Integendeel, een fantastisch soepele motor, die beresterk is... ik heb nooit een zo krachtige machine bereden’, die zó gemakkelijk te besturen was... laat dàt blok maar komen ! :Y
Minder koppel in vergelijking met gen 1. Maar blijft een kanon. Sowieso hebben niet veel mensen de skills om het vermogen van gen 3 ten volle te benutten
 
ik vind die husky toch wel een erg geslaagd ontwerp hoor :9

Ik vind de 1190 niet super bullig maar ik vind juist het vrij agressieve hoogtoerige karakter leuk, genoeg onderin maar lekker pittig op toeren
 
Net ff gereden zonder windscherm op de SAS.... bevalt eigenlijk ook wel. Is er misschien iemand die een race PUIG SAS race ruitje wil ruilen tegen de orginele ruit? Of er vanaf wilt ? :)
 
Hallo, weet niet waar ik dit moet posten, maar ik heb mijn cool covers seat cover voor de Adventure 1190 over nu ik het warmte issue heb getackled. Iemand geinteresseerd? is nieuw en mag weg voor weinig. stuur PB indien geinteresseerd.
 
Ben eigenlijk best benieuwd hoe de 1290 R van The Danman bevalt tegen over de 1090 R
of deze in het terrein moeilijker hanteren is .
En of tie nog veel zwaarder aan voelt dan de 1090 R .
Ben me zelf ook nog aan het oriënteren op een wat meer terrein gerichte motor .
 
Kunnen jullie echt met een 1290 uit de voeten off road ?
Ik vind de 790 Adventure R echt al een handvol in het terrein, hoor...
ik ben 6 jaar lang de 690 Enduro R gewend geweest en eigenlijk is die fiets een stuk meer geschikt voor het onverharde.... laat staan een kanjer zoals de 1290..... brrrrrrrrrrr ....
 
Ben eigenlijk best benieuwd hoe de 1290 R van The Danman bevalt tegen over de 1090 R
of deze in het terrein moeilijker hanteren is .
En of tie nog veel zwaarder aan voelt dan de 1090 R .
Ben me zelf ook nog aan het oriënteren op een wat meer terrein gerichte motor .

Hoho ik heb hm nog niet 😉
Naar mijn bescheiden mening zijn beide fietsen daar níet geschikt voor, mits je Chris Birch heet.
Te (top)zwaar.
Als je echt een dual purpose machine zoekt kan je beter eens kijken naar een 790 Adventure R of Africa Twin of beter zelf een T700.
 
Terug
Bovenaan Onderaan