KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Proficiat, DanMan...,een ietwat moeizame bevalling, toch .... 🤪

Man niet te geloven... tig keer de R1250GS... later een Tiger 900 Rally. Toen kwam nog even een Africa Twin Adventure Sports 1100 om de hoek kijken...

Maar KTM heeft, ondanks de issues toch echt wel mijn hart gestolen *D
 
Goed nieuws man! Welke kleur?


6DA172F7-F97C-41D8-B0F1-A5FD64E0ED0B.jpeg


Ter illustratie. Mijne komt vers uit Oostenrijk*O*
 
Het heeft eventjes geduurd maar de kogel is nu definitief door de kerk...

Zojuist een splinternieuwe 1290 Super Adventure R besteld met een rits aan accessoires waaronder Travel Pack + pakket, ergo seat, verwarmde handvatten en gps mount!

Met een beetje geluk krijgt hij de motor over 1,5 week binnen en kan ik over 2 weken rijden :]
Jij komt over twee weken met een GS voorrijden, geloof er niets meer van :+
 
Zeker weten? Andersom wel, maar een grotere diameter gaat volgens mij niet passen.
Als je je volledige veerweg benut achter zit het wiel in je spatbord. En voor zit het spatbord sowieso in de weg.
 
Mij werd verteld, door verschillende mensen, dat dit problemen gaat geven met ABS, Traction controle etc
 
Als de ABS ring hetzelfde is dan zullen de kilometerteller, ABS en TCS hier wat last van hebben.

Met een beetje zoeken zul je zien dat anderen daarvoor dan ABS ringen met een aangepast aantal gaten verkopen die dat probleem dan oplossen.
 
Als de naven en de abs ringen van de R en S hetzelfde zijn zal dat toch geen verschil maken voor de abs e.d..
Alleen zal de snelheidsmeter afwijken van de werkelijke snelheid .
 
ABS kijkt o.a. naar de verhouding tussen het voorwiel en het achterwiel en de maximale vertraging.
Je past dan de verhouding aan.
 
Het is allemaal uitwisselbaar. Enige wat verwisseld hoeft te worden zijn de abs ringen, die zijn anders voor de verschillende wielmaten. In de UK zit een vent die custom abs ringen maakt hiervoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan