KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Laatst bewerkt:
Klopt, met tegenzin hoor.
Er zijn wat zaken in een stroomversnelling terecht gekomen en soms moet je dan drastische keuzes maken.
Plus dat heel eerlijk gezegd de lol er een beetje vanaf is, woon-werk nu zonder files is met de auto een stuk relaxter en in het weekend heb ik genoeg andere dingen om handen..
Uiteraard valabele redenen, die alleen jou aangaan , maar dan ben ik voor mezelf blij dat ik het motorvirus zwaarder te pakken heb dan jij : ik ben gewoon nogal down dat ik mijn brommer dit weekend voor ettelijke weken in winterstalling heb gezet en tel de dagen af om hem er weer uit te halen..

Édit : ik schreef dit voor ik je toelichting las ... jammer dat dit de reden is , die alsmaar frequenter voorkomt . Hou de moed erin en , wie weet ... !
 
Uiteraard valabele redenen, die alleen jou aangaan , maar dan ben ik voor mezelf blij dat ik het motorvirus zwaarder te pakken heb dan jij : ik ben gewoon nogal down dat ik mijn brommer dit weekend voor ettelijke weken in winterstalling heb gezet en tel de dagen af om hem er weer uit te halen..

Édit : ik schreef dit voor ik je toelichting las ... jammer dat dit de reden is , die alsmaar frequenter voorkomt . Hou de moed erin en , wie weet ... !

Zo droom ik af en toe van een vakantiehuisje in Nieuw Zeeland of zo. Als het hier winter is kun je daar nog lekker rijden in de mooie natuur.
(al wordt ik nu al angstig van die lange vliegreis)

@The DanMan Ik begrijp het wel, ben ook twee maal een periode motor loos geweest i.v.m. ander prioriteiten. Maar bij het heropstappen kwam de lol weer dubbel terug.

Voor dit jaar zit het rijden er ook op i.v.m. operatie. Dus ik verlang nu al naar de eerste kilometers volgend jaar.
 
Korte samenvatting; einde relatie, huis verkopen, huis terugkopen, en andere bezigheden waardoor motorrijden niet meer op de 1e plaats komt :)
Dat is toch geen schande je hebt het goed eerst je bassis weer in orde maken de rest komt vanzelf wel.
Dat er geen geld voor een motor is maakt geen drol uit er zijn wel meer mensen die dat geluk niet hebben tijdelijk of langer.

Ik heb al eens een motor voor iemand opgeknapt met echt een low budget 2 krattenbier voor de motor de rest arbeid en wat een lol hebben we gehad...
 
Durf te vragen.

Heeft er hier iemand met ervaring met de KTM GTX jas? Lijkt mij nml wel een geschikte jas. Afgezien van de prijs uiteraard.
 
Durf te vragen.

Heeft er hier iemand met ervaring met de KTM GTX jas? Lijkt mij nml wel een geschikte jas. Afgezien van de prijs uiteraard.

Zelf geen ervaring mee maar het zijn allemaal jassen gemaakt door alpinestars. Pasvorm moet je maar net passen, bij dat merk zijn ze wat meer getailleerd. Let er even op of het een gelamineerde goretex jas is ivm waterdichtheid.

Verder zit er vaak al voorbereiding in voor het techair airbag systeem. Hierdoor zijn de jassen een stuk duurder meestal. Persoonlijk vind ik dat je bij Rukka betere bang for Buck krijgt. Zoals de Rukka Thundr of Rex en Elas.
 
Ikzelf kocht vroeger ook KTM jassen, maar ben op een gegeven moment overgestapt naar Klim.
In 20 jaar+ motorrijden met stip de beste uitgave die ik heb gedaan aan randzaken.
Heb een uitgebreide review geschreven op motorshopper, maar dat is uit de lucht. Korte versie :

Ik kocht de Klim badlands pro.
Pasvorm perfect, zeer hoge kwaliteit, 3d0, goretex membraan, niergordel, cordura etc.
100% waterdicht. Echt 100%. Ik rij hele jaar door en kom kurkdroog thuis als ik door een moesson rijdt. Mooi ontwerp ook, maar dat is kwestie van smaak.
Levenslange garantie. En dat is geen lulkoek. Na 6 jaar bijna dagelijks rijden (15-20K per jaar) kreeg ik klein lek bij elleboog. Niet heel ernstig maar vochtplekken op de kleding eronder. Jas zag er nog goed uit, maar ook zeker gebruikt.
Opgestuurd naar dealer en zonder vragen of gezeur de nieuwe versie kosteloos thuis gestuurd gekregen. TOP service!
Kost wat, heb je ook wat. Goede dealer is Alexander van rallyadventureshop.nl
 
Tanx iedereen voor de steun en begrip :) ik zie het ook zeker niet als een schande of definitief afscheid van het motorrijden.
Het zal enorm balen zijn als ik straks op 5-10-15k euro een leuke woning misloop, dan kan beter nu de portemonnee maar extra goed gevuld zijn :)
Deze ochtend komt er iemand kijken, heb er een goed gevoel bij dus wie weet zit ik straks al zonder..
Ik heb heb dan wel 3 stuks accessoires beschikbaar, voordat ik het op mp zet, misschien is een topic broeder wel geïnteresseerd?

- Powerparts ergo zadel, 2 delig
- Rox barback risers, zwart
 
Laatst bewerkt:
Tanx iedereen voor de steun en begrip :) ik zie het ook zeker niet als een schande of definitief afscheid van het motorrijden.
Het zal enorm balen zijn als ik straks op 5-10-15k euro een leuke woning misloop, dan kan beter nu de portemonnee maar extra goed gevuld zijn :)
Deze ochtend komt er iemand kijken, heb er een goed gevoel bij dus wie weet zit ik straks al zonder..
Ik heb heb dan wel 3 stuks accessoires beschikbaar, voordat ik het op mp zet, misschien is een topic broeder wel geïnteresseerd?

- Powerparts ergo zadel, 2 delig
- Powerparts aluminium radiator cover
- Rox barback risers, zwart
PB!
 
Durf te vragen.

Heeft er hier iemand met ervaring met de KTM GTX jas? Lijkt mij nml wel een geschikte jas. Afgezien van de prijs uiteraard.
Ja, ik heb nu zo’n 3 jaar geleden het complete KTM GTX Alpinestars Managua pak gekocht. Bevalt erg goed, en laat nauwelijks nog slijtagesporen zien. Hier en daar laat soms het klitteband wat los, maar qua draagcomfort, isolatie tegen de kou (maar toch ook nog redelijk bij 30+ te dragen) en waterdichtheid heb ik nog nooit zo’n fijn pak gehad. Voor dit bedrag (1500 a 1600 euro voor het hele pak) zeker een aanrader.

1E1984F3-68B6-4020-8A0F-7F42BBD8A74A.jpeg

842AB7F4-FB83-4444-A07B-7699CB769EE6.jpeg
 
Dan zal je net op tijd zijn voor de vernieuwde 1290 SAS of SAR , zij het dat het weer verdacht stil is rond de nieuwe versie.
Wat bezielt KTM toch met deze fiets ?
Men jent zijn klanten reeds sinds begin 2019.
Ik was het wachten beu en heb me een frisse GS gekocht...
 
Bijzonder inderdaad dat het zo lang op zich laat wachten. In technisch opzicht wordt het wel tijd voor een opvolger, de basis stamt immers uit 2013 met de 1190.
 
ben nog best tevreden met de 1190 hoor. Waar ik ook erg tevreden mee ben is de nieuwe startmotor, nu bij lichte vorst gewoon starten alsof het zomer is :]
 
Als ik de berichten mag geloven gaat het nieuwe model ook niet veel veranderen.
- Eoro 5 (met Titanic uitlaat)
- Lage split tank zoals 890 adventure.
- Honda uiterlijk
- Ander achter frame voor klanten met korte pootjes
- Adaptive cruise control (optie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan