KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

niks wat mij zou overhalen om een nieuwe te kopen, lager hoeft ie zeker niet te zijn en mooie kleurtjes op een dashboard kunnen me ook gestolen worden.
 
Als ik de berichten mag geloven gaat het nieuwe model ook niet veel veranderen.
- Eoro 5 (met Titanic uitlaat)
- Lage split tank zoals 890 adventure.
- Honda uiterlijk
- Ander achter frame voor klanten met korte pootjes
- Adaptive cruise control (optie)

Ben echt totaal geen fan van die tank, had stiekem gehoopt dat ze daar bij de 890 op terug zouden komen. Helaas.. En nu moet de 1290 er ook aan gaan geloven.
 
Het effect ervan is overigens wel formidabel : niks geen wiebelend, hoog zwaartepunt meer, waaraan mijn vrouw zo'n hekel had op de 1290 SAS van 2017.
Mijn 790 Adventure R moet helaas nu ook weer weg, maar ze was er wel over in de wolken, het voorbije halve jaar...
 
Ben echt totaal geen fan van die tank, had stiekem gehoopt dat ze daar bij de 890 op terug zouden komen. Helaas.. En nu moet de 1290 er ook aan gaan geloven.
Heb je er ooit op gereden, op een 790? Ik was er bij de allereerste foto’s ook geen fan van, van die lage tankwangen die het blok grotendeels bedekken: ik hou ervan de techniek van een motor te kunnen zien. Maar heb je eenmaal de superieure handelbaarheid ervaren neem je alles voor lief. Je ziet het zelf toch niet als je er op rijdt.
 
Ik heb hem eens geprobeerd op de 1090 maar hij was helaas te hoog. Die paar cm maakten net het verschil. Ik ben maar 1.78 en het verlaagde Touratech comfort zadel bevalt me veel beter.
 
Heb je er ooit op gereden, op een 790? Ik was er bij de allereerste foto’s ook geen fan van, van die lage tankwangen die het blok grotendeels bedekken: ik hou ervan de techniek van een motor te kunnen zien. Maar heb je eenmaal de superieure handelbaarheid ervaren neem je alles voor lief. Je ziet het zelf toch niet als je er op rijdt.

Nee, nog niet de kans voor gekregen eigenlijk..
Geloof je gelijk, want het zal echt een hele goede reden hebben!
Maarja, het oog wilt ook wat hè? :P ( Voor als je er niet op zit en op een afstandje ernaar zit te kijken)
 
Nee, nog niet de kans voor gekregen eigenlijk..
Geloof je gelijk, want het zal echt een hele goede reden hebben!
Maarja, het oog wilt ook wat hè? :P ( Voor als je er niet op zit en op een afstandje ernaar zit te kijken)
Hoe de 790 rijdt wint het bij mij va de looks
Al vind ik de looks van
790 adv R best ok
Maar ja smaak is zo persoonlijk;)
 
Als je niet kan kiezen tussen KTM of BMW :X
 

Bijlagen

  • IMG-20201210-WA0000.jpg
    IMG-20201210-WA0000.jpg
    126,2 KB · Weergaven: 16
Heeft iemand met een SAS wel eens zijn elektronische vering laten servicen? Kan dat überhaupt of is het spul alleen te wisselen als het faalt?
 
Dat kan zeker, bel anders even met (of bezoek) HK Suspension in Tiel, die doen letterlijk niets anders, toffe gasten.
 
Heeft iemand met een SAS wel eens zijn elektronische vering laten servicen? Kan dat überhaupt of is het spul alleen te wisselen als het faalt?
Hoeveel kilometers heb je er dan op zitten?

Overigens hk suspension kan ik ook aanraden, die hebben voor mij al meerdere motoren perfect afgesteld!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil voor de Yamaha nieuwe veren voor en achter en was benieuwd of iemand hiermee bekend was en of die persoon ook tevreden is met het veren pakket / afstellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan