Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben 110kg en de achterveer was te zwak, daarom een sterkere.Dat is interessant. Is deze veer voor het aanpassen op jou gewicht?
Ik ben zelf met mijn 2 meter eigenlijk te zwaar voor de standaard veer en afstelling. Toch bevalt het weggedrag mij goed. Kun je aangeven wat er is veranderd en wat je als verbetering ervaard?
Dat kan ik beamen, ben al diverse keren in Werkendam geweest omdat mijn voorvork te vast zit.wel hyperpro werkendam met GS erg tevreden over, maar niet met KTM
Zat het vast zitten in de keerring keuze of was er een andere oorzaak ?Dat kan ik beamen, ben al diverse keren in Werkendam geweest omdat mijn voorvork te vast zit.
Ze hebben mij naar Alphen doorgestuurd en daar is 2 weken geleden de voorvork wederom uit elkaar geweest. Ze hebben daar echt hun best gedaan, diverse oliën getest en andere keerringen om de voorvork zo goed mogelijk gangbaar te krijgen.
Heb er nog niet zoveel mee kunnen rijden, maar wat al direct opvalt is dat bij stilstand de voorvork nu wel in- en uit kan veren als je zachtjes duwt.
Volgens mij wel maar dat weet ik niet zeker. Kan ook niet kijken tot half maart, motor staat in de stalling.Tnx.
Ik ben ongeveer even zwaar maar heb nog geen last van doorlaan gehad. Demping staat meestal op street. Moet ik volgend jaar misschien toch eens langs de verenboer.
Heb je wel weer een lineaire veer gekozen?
Kijk ook eens hier @RoadriderDat is interessant. Is deze veer voor het aanpassen op jou gewicht?
Ik ben zelf met mijn 2 meter eigenlijk te zwaar voor de standaard veer en afstelling. Toch bevalt het weggedrag mij goed. Kun je aangeven wat er is veranderd en wat je als verbetering ervaard?
Met mijn 2015Even een vraagje aan alle 1050/1090/1290 bezitters:
Een van de zwakkere punten van het LC8 blok was altijd de slave cilinder van de koppeling. Op de 950/990 en 1190’s vervingen velen de KTM slave voor een Oberon. Bij de recentere modellen hoor ik niets meer over slave cilinder die kapot gaan. En ik zie dat vanaf een late serie 1190 de slave cilinder een ander onderdeel nummer heeft in de KTM catalogus. Ik vermoed dat dit een verbeterde versie is die de eerdere problemen oplost.
Hebben jullie weleens een kapotte slave cilinder gehad?
Zijn er MF’ers die meer dan 50.000 km op hun 1050/1090/1290 hebben staan?
Even een vraagje aan alle 1050/1090/1290 bezitters:
Een van de zwakkere punten van het LC8 blok was altijd de slave cilinder van de koppeling. Op de 950/990 en 1190’s vervingen velen de KTM slave voor een Oberon. Bij de recentere modellen hoor ik niets meer over slave cilinder die kapot gaan. En ik zie dat vanaf een late serie 1190 de slave cilinder een ander onderdeel nummer heeft in de KTM catalogus. Ik vermoed dat dit een verbeterde versie is die de eerdere problemen oplost.
Hebben jullie weleens een kapotte slave cilinder gehad?
Zijn er MF’ers die meer dan 50.000 km op hun 1050/1090/1290 hebben staan?
Goedenavond, wel vaker meegelezen op MF, maar zie dat jullie best actief zijn hier! Dus bij deze stel ik mij even voor, Erwin, uit Amsterdam. Vandaag een uitlopend 2020 model 1290 super adventure s gekocht, levering half januari. Kwam van een zzr1400, eerder dit jaar naar een super tenere gegaan. Een prima machine maar mistte de fun en power van de zzr. Wel zeer tevreden over het comfort van de super tenere. Om het comfort en de fun te combineren in 1 machine was in mijn ogen de 1290 super adventure s de beste koop. Ik ben een winter doorrijder en de motor is mijn enige vervoersmiddel. Enfin, genoeg verteld denk ik zo! Zo niet, vraag maar raak! Tot later en iedereen een goed weekend gewenst.
Ook 60000 km ervaring met de KTM 1290 SAS. Nu bezig met de 2 de een 2019. Geen problemen met de koppeling. Beide SAS en zijn probleemloos.Met de 1290 heb je (denk ik) minder problemen met de slave ivm QS. Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de adventure. Dit is nu mijn derde en 65.000 km verder.
Ja dat is wel jammer van de xt, maar gelukkig zijn er altijd andere keuzes te maken en zo te lezen ben jij een tevreden overstapper! Gewicht scheelt idd ook nog eens 20 a 30 kilo ja... Bedankt voor je bericht, kijk er zeer naar uit, nog even geduld!!Da's precies ook de reden dat ik van een xt1200 naar een 1290sa gegaan ben. Als die motor 40 pk meer had, dan had ik hem nu waarschijnlijk nog steeds gehad. (Ook al is de KTM wel ook flink lichter)
Alvast veel plezier met je nieuwe motor!
Ook nooit problemen gehad met slave, nu totaal dik 50.000 km op de SAS. Bezig met 2e, een 2019. Eerste na 35k km in de soep gedraaid, distributie dingetje, ingeruild. Verder nooit problemen gehad.Met de 1290 heb je (denk ik) minder problemen met de slave ivm QS. Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de adventure. Dit is nu mijn derde en 65.000 km verder.