KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Dat is interessant. Is deze veer voor het aanpassen op jou gewicht?

Ik ben zelf met mijn 2 meter eigenlijk te zwaar voor de standaard veer en afstelling. Toch bevalt het weggedrag mij goed. Kun je aangeven wat er is veranderd en wat je als verbetering ervaard?
 
Dat is interessant. Is deze veer voor het aanpassen op jou gewicht?

Ik ben zelf met mijn 2 meter eigenlijk te zwaar voor de standaard veer en afstelling. Toch bevalt het weggedrag mij goed. Kun je aangeven wat er is veranderd en wat je als verbetering ervaard?
Ik ben 110kg en de achterveer was te zwak, daarom een sterkere.
Ik moest de veervoorspanning aanpassen naar duo-rijder om 'doorslaan' te voorkomen.
Motorfiets is stuk stabieler geworden maar ook comfortabeler. In/uitgaande demping werkt veel beter als de veervoorspanning juist afgesteld staat.
 
Tnx.

Ik ben ongeveer even zwaar maar heb nog geen last van doorlaan gehad. Demping staat meestal op street. Moet ik volgend jaar misschien toch eens langs de verenboer.
Heb je wel weer een lineaire veer gekozen?
 
Voor de 1290 bezitters:

Ik heb nog 2 stuks display protectie folie/glaasjes, een originele Powerparts accesoire. Voor €12 stuur ik ze netjes op.
 
wel hyperpro werkendam met GS erg tevreden over, maar niet met KTM
Dat kan ik beamen, ben al diverse keren in Werkendam geweest omdat mijn voorvork te vast zit.

Ze hebben mij naar Alphen doorgestuurd en daar is 2 weken geleden de voorvork wederom uit elkaar geweest. Ze hebben daar echt hun best gedaan, diverse oliën getest en andere keerringen om de voorvork zo goed mogelijk gangbaar te krijgen.
Heb er nog niet zoveel mee kunnen rijden, maar wat al direct opvalt is dat bij stilstand de voorvork nu wel in- en uit kan veren als je zachtjes duwt.
 
Dat kan ik beamen, ben al diverse keren in Werkendam geweest omdat mijn voorvork te vast zit.

Ze hebben mij naar Alphen doorgestuurd en daar is 2 weken geleden de voorvork wederom uit elkaar geweest. Ze hebben daar echt hun best gedaan, diverse oliën getest en andere keerringen om de voorvork zo goed mogelijk gangbaar te krijgen.
Heb er nog niet zoveel mee kunnen rijden, maar wat al direct opvalt is dat bij stilstand de voorvork nu wel in- en uit kan veren als je zachtjes duwt.
Zat het vast zitten in de keerring keuze of was er een andere oorzaak ?
 
Tnx.

Ik ben ongeveer even zwaar maar heb nog geen last van doorlaan gehad. Demping staat meestal op street. Moet ik volgend jaar misschien toch eens langs de verenboer.
Heb je wel weer een lineaire veer gekozen?
Volgens mij wel maar dat weet ik niet zeker. Kan ook niet kijken tot half maart, motor staat in de stalling.
 
De Orange seals worden vervangen voor Green seals.

Die hebben minder last van stick slip.
 
Even een vraagje aan alle 1050/1090/1290 bezitters:
Een van de zwakkere punten van het LC8 blok was altijd de slave cilinder van de koppeling. Op de 950/990 en 1190’s vervingen velen de KTM slave voor een Oberon. Bij de recentere modellen hoor ik niets meer over slave cilinder die kapot gaan. En ik zie dat vanaf een late serie 1190 de slave cilinder een ander onderdeel nummer heeft in de KTM catalogus. Ik vermoed dat dit een verbeterde versie is die de eerdere problemen oplost.

Hebben jullie weleens een kapotte slave cilinder gehad?
Zijn er MF’ers die meer dan 50.000 km op hun 1050/1090/1290 hebben staan?
 
Even een vraagje aan alle 1050/1090/1290 bezitters:
Een van de zwakkere punten van het LC8 blok was altijd de slave cilinder van de koppeling. Op de 950/990 en 1190’s vervingen velen de KTM slave voor een Oberon. Bij de recentere modellen hoor ik niets meer over slave cilinder die kapot gaan. En ik zie dat vanaf een late serie 1190 de slave cilinder een ander onderdeel nummer heeft in de KTM catalogus. Ik vermoed dat dit een verbeterde versie is die de eerdere problemen oplost.

Hebben jullie weleens een kapotte slave cilinder gehad?
Zijn er MF’ers die meer dan 50.000 km op hun 1050/1090/1290 hebben staan?
Met mijn 2015
1290sa 2x keer een nieuwe slave gehad onder garantie
Dezelfde motor heb ik ingeruild met 75000km op de klok
Voor een 2018 1290sas
Die heb ik met 35000 km verkocht
En heb nu een
2020 790 adventure R
Met 17500 km op de klok
 
Even een vraagje aan alle 1050/1090/1290 bezitters:
Een van de zwakkere punten van het LC8 blok was altijd de slave cilinder van de koppeling. Op de 950/990 en 1190’s vervingen velen de KTM slave voor een Oberon. Bij de recentere modellen hoor ik niets meer over slave cilinder die kapot gaan. En ik zie dat vanaf een late serie 1190 de slave cilinder een ander onderdeel nummer heeft in de KTM catalogus. Ik vermoed dat dit een verbeterde versie is die de eerdere problemen oplost.

Hebben jullie weleens een kapotte slave cilinder gehad?
Zijn er MF’ers die meer dan 50.000 km op hun 1050/1090/1290 hebben staan?


Momenteel 57.000 km op de teller. Bij 45k de slave preventief vervangen voor een oberon en dat was een stuk beter. Het koppelen ging minder goed op bepaald moment bij de standaard slave, ook met regelmatig vloeistof verversen.
 
Met de 1290 heb je (denk ik) minder problemen met de slave ivm QS. Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de adventure. Dit is nu mijn derde en 65.000 km verder.
 
Goedenavond, wel vaker meegelezen op MF, maar zie dat jullie best actief zijn hier! Dus bij deze stel ik mij even voor, Erwin, uit Amsterdam. Vandaag een uitlopend 2020 model 1290 super adventure s gekocht, levering half januari. Kwam van een zzr1400, eerder dit jaar naar een super tenere gegaan. Een prima machine maar mistte de fun en power van de zzr. Wel zeer tevreden over het comfort van de super tenere. Om het comfort en de fun te combineren in 1 machine was in mijn ogen de 1290 super adventure s de beste koop. Ik ben een winter doorrijder en de motor is mijn enige vervoersmiddel. Enfin, genoeg verteld denk ik zo! Zo niet, vraag maar raak! Tot later en iedereen een goed weekend gewenst.
 
Goedenavond, wel vaker meegelezen op MF, maar zie dat jullie best actief zijn hier! Dus bij deze stel ik mij even voor, Erwin, uit Amsterdam. Vandaag een uitlopend 2020 model 1290 super adventure s gekocht, levering half januari. Kwam van een zzr1400, eerder dit jaar naar een super tenere gegaan. Een prima machine maar mistte de fun en power van de zzr. Wel zeer tevreden over het comfort van de super tenere. Om het comfort en de fun te combineren in 1 machine was in mijn ogen de 1290 super adventure s de beste koop. Ik ben een winter doorrijder en de motor is mijn enige vervoersmiddel. Enfin, genoeg verteld denk ik zo! Zo niet, vraag maar raak! Tot later en iedereen een goed weekend gewenst.

Da's precies ook de reden dat ik van een xt1200 naar een 1290sa gegaan ben. Als die motor 40 pk meer had, dan had ik hem nu waarschijnlijk nog steeds gehad. (Ook al is de KTM wel ook flink lichter)

Alvast veel plezier met je nieuwe motor!
 
Met de 1290 heb je (denk ik) minder problemen met de slave ivm QS. Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de adventure. Dit is nu mijn derde en 65.000 km verder.
Ook 60000 km ervaring met de KTM 1290 SAS. Nu bezig met de 2 de een 2019. Geen problemen met de koppeling. Beide SAS en zijn probleemloos.
 
Vandaag het Zoom projectje afgerond. Een kleine bluetooth afstandsbediening voor de navigatie App.

Met de twee extra knoppen onder de claxonknop kan ik nu in of uitzomen in de Kurviger of OsmAnd navigatie app. (TomTom heeft hier helaas nog geen Ondersteuning voor. dit heb ik uiteraard wel aangevraagd)

Zoom.jpg


Bevestigd via de beschermring voor het grootlicht en een soort klerenhanger aan de andere kant van de knoppen.

High Beam Ring.jpg
 
Da's precies ook de reden dat ik van een xt1200 naar een 1290sa gegaan ben. Als die motor 40 pk meer had, dan had ik hem nu waarschijnlijk nog steeds gehad. (Ook al is de KTM wel ook flink lichter)

Alvast veel plezier met je nieuwe motor!
Ja dat is wel jammer van de xt, maar gelukkig zijn er altijd andere keuzes te maken en zo te lezen ben jij een tevreden overstapper! Gewicht scheelt idd ook nog eens 20 a 30 kilo ja... Bedankt voor je bericht, kijk er zeer naar uit, nog even geduld!!
 
Met de 1290 heb je (denk ik) minder problemen met de slave ivm QS. Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de adventure. Dit is nu mijn derde en 65.000 km verder.
Ook nooit problemen gehad met slave, nu totaal dik 50.000 km op de SAS. Bezig met 2e, een 2019. Eerste na 35k km in de soep gedraaid, distributie dingetje, ingeruild. Verder nooit problemen gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan