KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Iemand ervaring hiermee? Achterwielophanging Verlagen Kit 20 mm Verlagen Voor KTM 1290 Super Adventure 2015 2016 Super Adventure R S 2017 2018 2019|Valbescherming| - AliExpress
1608811042101.png
 
Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik zou je wel het advies geven om geen Aliexpress spullen te gebruiken bij belangrijke onderdelen, zoals wielen, remmen, vering ed zonder ze zelf eerst uitvoerig te testen.
Er zit prima spul tussen, maar ook net zoveel zooi.
 
Even een vraagje aan alle 1050/1090/1290 bezitters:
Een van de zwakkere punten van het LC8 blok was altijd de slave cilinder van de koppeling. Op de 950/990 en 1190’s vervingen velen de KTM slave voor een Oberon. Bij de recentere modellen hoor ik niets meer over slave cilinder die kapot gaan. En ik zie dat vanaf een late serie 1190 de slave cilinder een ander onderdeel nummer heeft in de KTM catalogus. Ik vermoed dat dit een verbeterde versie is die de eerdere problemen oplost.

Hebben jullie weleens een kapotte slave cilinder gehad?
Zijn er MF’ers die meer dan 50.000 km op hun 1050/1090/1290 hebben staan?
Op mijn 1090 van 2019 is hij de eerste keer kapot gegaan op 8k, de tweede keer op 10k. Steeds onder garantie vervangen. Nu staat er 17k op de teller en voorlopig geen problemen.
In de garage werd mij verteld dat dit inderdaad een zwak punt van de 1090 is.
 
Maar nog steeds het oude blok geen nokkenas verstelling directe injectie.... of is er nu wel iets aan gesleuteld behalve de euro norm halen..
 
Waarom nokkenas verstelling ? Er is meer dan genoeg koppel overal. Wordt een motor alleen maar zwaar van.
Waarom weet je waar dat voor dient. soepelere loop van de motor.
De motor wereld zo ver achter bij de auto wereld kwa motor techniek.. het al jaren steeds zelfde meer cylinder inhoud grotere kleppen
 
Alsof een Ducati 1260 met dvt soepeler loopt dan een SAS. Niet dus. Een SAS loopt smeuïger. Met met meer pit dan een BMW.
 
Weinig mis met het huidige scherm toch?

Weet je wat wel irritant is? En waar ze blijkbaar niks aan gedaan hebben? Het diagonale streepje door de 0 van de snelheidsmeter. Daar flipt mijn autisme compleet op 8)7

mis nu ook niks op mijn tft.
maar als ik hier zo naar kijk is het wel heeeel eeergg mooi gedaan.
 
Doet mij toch eerder aan een Honda denken.

Misschien is het stiekem een amfibievoertuig. Ik zie grote drijvers onder bij het blok en een enorme drijver waar normaal de uitlaatdemper zit. :+ :+ 🤡🥳😎🥳😎😜
 
Waarom weet je waar dat voor dient. soepelere loop van de motor.
De motor wereld zo ver achter bij de auto wereld kwa motor techniek.. het al jaren steeds zelfde meer cylinder inhoud grotere kleppen


Ooit is Honda daarmee begonnen (v-tec), en is behalve in de auto's ook toegepast in de motoren.

Daarna is het wel doorgepakt in de auto industrie, maar in de motoren (vrijwel) niet.
 
Ooit is Honda daarmee begonnen (v-tec), en is behalve in de auto's ook toegepast in de motoren.

Daarna is het wel doorgepakt in de auto industrie, maar in de motoren (vrijwel) niet.
Vooralsnog kan men zoals je ziet de kat dicht bij de uitlaat wat al heel lang bij de auto;s gedaan worden het zo redden.
Vergroten van de cylinder inhoud zie je ook al bij motorblokken een goedkope methode voor het behalen van euro5

De variabele nokkenas constructie is duur . in elke inlaatpoort een injector heb ik ook nog niet gezien bij een motor.
 
Vooralsnog kan men zoals je ziet de kat dicht bij de uitlaat wat al heel lang bij de auto;s gedaan worden het zo redden.
Vergroten van de cylinder inhoud zie je ook al bij motorblokken een goedkope methode voor het behalen van euro5

De variabele nokkenas constructie is duur . in elke inlaatpoort een injector heb ik ook nog niet gezien bij een motor.
in elke inlaatpoort een injector heb ik ook nog niet gezien bij een motor. ?? Je bent niet goed op de hoogte begrijp ik. Soms wel 2 injectoren met variabele kelk lengte bij sommige motoren (s1000rr)
 
Mijn Google skills laten mij in de steek, ik zoek de (digitale) brochure van de travel range van kTm 2018, heeft iemand die toevallig, of kan iemand hem linken? Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan