KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Nou niet specifiek iets maar het lijkt onmogelijk om eerdere jaargangen van de brochures ergens te vinden.....

Had verwacht dat er wel een site zou zijn waar ze op verzameld zouden zijn.....
 
Gewoon de brochure waar de modellen in staan, ik schrijf travel omdat kTm dat ook wel eens gebruikt maar het kan ook adventure zijn, hieronder de link voor de 2020 versie:

https://www.ktm.com/en-nl/models/folder.html
Bedoel je zoiets?

68EE4CDC-2120-4C0E-A4B8-72D33791122C.jpeg
 
Nou niet specifiek iets maar het lijkt onmogelijk om eerdere jaargangen van de brochures ergens te vinden.....

Had verwacht dat er wel een site zou zijn waar ze op verzameld zouden zijn.....
Maar wat zoek je in de 2018 dat niet in de 2019 of 2020 staat?

Heb wel de 2019
 

Bijlagen

  • 20201231_130152.jpg
    20201231_130152.jpg
    361,9 KB · Weergaven: 9
Iemand die nog de oem zadels zoekt voor de 1290 adventure??
Zowel de R als de S in de aanbieding.
De S is ongebruikt en de R ca. 6.000 km erop gezeten.
Ze zijn nu overbodig ivm de ergo zadels.
Doe maar een pm indien er belangstelling is.
 
Vandaag het Zoom projectje afgerond. Een kleine bluetooth afstandsbediening voor de navigatie App.

Met de twee extra knoppen onder de claxonknop kan ik nu in of uitzomen in de Kurviger of OsmAnd navigatie app. (TomTom heeft hier helaas nog geen Ondersteuning voor. dit heb ik uiteraard wel aangevraagd)

Bekijk bijlage 1575616

Bevestigd via de beschermring voor het grootlicht en een soort klerenhanger aan de andere kant van de knoppen.

Bekijk bijlage 1575618

netjes zoek nog zoiets ook om SENA SR10 PTT knop op te monteren
 
Dat is zo te zien alleen een drukknopje met een 2.5 of 3.5 mm jack.

Ik kan eventueel wel een behuizing voor je printen.
 
Sinds het weekend heb ik ook een 1290 SAS, nu heb ik zondag een ritje gedaan van een uur of 2 maar het eerste wat me opviel is het zware insturen, je moet echt laten zien wie de baas is, na 2 uur rijden viel het me minder op maar het zit er nog steeds, kan de stuurdemper hier mee te maken hebben, heeft iemand dezelfde ervaring, voelde alsof ik bij elke bocht in gevecht was met de stuurdemper.......
 
Sinds het weekend heb ik ook een 1290 SAS, nu heb ik zondag een ritje gedaan van een uur of 2 maar het eerste wat me opviel is het zware insturen, je moet echt laten zien wie de baas is, na 2 uur rijden viel het me minder op maar het zit er nog steeds, kan de stuurdemper hier mee te maken hebben, heeft iemand dezelfde ervaring, voelde alsof ik bij elke bocht in gevecht was met de stuurdemper.......
Heb je de banden spanning gecontroleerd het profiel en welke band ligt er op.
 
Sinds het weekend heb ik ook een 1290 SAS, nu heb ik zondag een ritje gedaan van een uur of 2 maar het eerste wat me opviel is het zware insturen, je moet echt laten zien wie de baas is, na 2 uur rijden viel het me minder op maar het zit er nog steeds, kan de stuurdemper hier mee te maken hebben, heeft iemand dezelfde ervaring, voelde alsof ik bij elke bocht in gevecht was met de stuurdemper.......
Proficiat, maar van welke motor kom je ?
Ik vond in vergelijking met mijn GS de 1290 SAS ook zwaar sturen (en slechter remmen), maar hij was wel een stuk sneller... :Y
 
Monteer een set Road5 of Conti Roadattack 3. Je zult zien dat dat heel veel verschil maakt ( tov Pirelli Scorpion trail2)
 
Proficiat, maar van welke motor kom je ?
Ik vond in vergelijking met mijn GS de 1290 SAS ook zwaar sturen (en slechter remmen), maar hij was wel een stuk sneller... :Y
Als laatste van een Tenere 700 maar heb al veel motoren gehad, dit is mijn 4de kTm de vorige (Superduke R 990) had ook een standaard stuurdemper daar het ik geen problemen mee.

Er zitten inderdaad Pirelli Scorpion trail2's op, die vierkant is aan de achterkant maar voor netjes rond is, reed met 2.4 voor en 2.6 achter....
 
Sinds het weekend heb ik ook een 1290 SAS, nu heb ik zondag een ritje gedaan van een uur of 2 maar het eerste wat me opviel is het zware insturen, je moet echt laten zien wie de baas is, na 2 uur rijden viel het me minder op maar het zit er nog steeds, kan de stuurdemper hier mee te maken hebben, heeft iemand dezelfde ervaring, voelde alsof ik bij elke bocht in gevecht was met de stuurdemper.......
Na 2 gs-en en een xt1200 kon ik niet wennen aan het zware sturen van de sa-t (zelfde bandenmaat als de sa-s) en heb om die reden een sa-r gekocht. Die stuurt naar mijn mening veel lichter en leuker, ook als je hem alleen maar op de weg gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Na 2 gs-en en een xt1200 kon ik niet wennen aan het zware sturen van de sa-t (zelfde bandenmaat als de sa-s) en heb om die reden een sa-t gekocht. Die stuurt naar mijn mening veel lichter en leuker, ook als je hem alleen maar op de weg gebruikt.
Ergens zit hier een foutje in?
 
@Heipaal Banden zijn heel persoonlijk, wel zou je je banden iets meer op spanning mogen brengen V 2.6 A 2.9 dan rolt die al iets makkelijker (heb zelf de P scorpions nog en rij met deze bandenspanning zeer goed. Dan zwaarsturen dat doet die helaas, wen der maar aan, ik zeg altijd bij een KTM moet je werken voor je geld en een BMW rijdt als een koning....... wel heb ik een stuurdemper gekocht bij Hyperpro en afgesproken dat zij hem gaan installeren / afstellen als de lockdown weer gedaan is, zal mijn ervaring delen of het de moeite waard is om €350 neer te leggen voor een stuurdemper.

Ps de P. Scorpions zijn voor dagelijks gebruik hele goed banden alleen ik merk nu na 10.000km dat de voorband weg hobbelt in de bochten bij vochtig weer, moet toegeven dat de banden er helemaal niet versleten uit zien voor 10.000km, dus tijd voor nieuw rubber zat zelf te denken aan de Shinko 705 serie dual sport of the Mitas Mt07 ,vraag het maar iemand ervaring met de Shinko's of Mitas onder zijn /haar KTM?

(Shinko 800 serie onder de SUUP XTZ750 gezet en ben zeer te vreden met dit soort rubber, rij met de SUUP minder verharde wegen :-) )
 
Eensch met de opmerking over de hogere bandenspanning .
Ik had net dezelfde maat van PIRELLI SCORPION TRAIL 2 op de 1290 SAS als op mijn diverse GS-en en met dezelfde bandenspanning.
Het zware sturen van de KTM viel me onmiddellijk op en ligt volgens mij eerder aan de andere geometrie, dan aan de stuurdemper.
Mijn huidige KTM 790 Adventure R, ook met standaard stuurdemper, stuurt immers zeer licht, eveneens met deze banden en zelfs een 21 ´´ voorwiel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan