KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ja met zo’n gel pad in het midden toch?
Die heb ik even te leen gehad om te testen maar vond het ook maar een martelwerktuig :X
Weet zo niet als hier gel is toegepast. Maar vindt het beter dan de standaard 1190 zadel.
Afgelopen jaar op de R zadel gereden. Kon het toch beter volhouden dan op de S zadel.
Maar voor alle zekerheid heb ik de pp zadels gekocht. Dit jaar 2 X 1 week á 3.500 km op programma staan.
 
Ik heb het PP zadel. Heel veel op gereden. Vele dagen waarbij ik de hele dag gereden heb. En het zit prima! Ik vind het een aanrader en aanzienlijk beter dan het standaard, eendelige 1090 zadel....
 
ik heb korte pootjes, en het standaardzadel werd wat verlaagd voor mij. Is het PP zadel in verlaagde versie te verkrijgen?
 
Top. Deze in België had ik gezien.
Maar ik woon in Groningen en wil het eerst ff bekijken hoe het kwaliteit is in werkelijkheid.
Ja snap ik, geen idee of er verder nog leveranciers zijn, maar volgens mij in Nederland niet. Ik heb een set besteld, krijg die volgende week binnen, service is prima iig.

Als je op internet en YouTube kijkt krijg je wel een idee van de kwaliteit, er zijn ook reviews van mensen die er serieuze wereldreizen mee maken en die zijn allemaal positief over de kwaliteit, op basis daarvan heb ik de gok gewaagd. Ik woon in Almelo, je mag rustig komen kijken hoor, krijg je er zelfs een bakje koffie bij 😁

Gr Gijs.
 
Ja snap ik, geen idee of er verder nog leveranciers zijn, maar volgens mij in Nederland niet. Ik heb een set besteld, krijg die volgende week binnen, service is prima iig.

Als je op internet en YouTube kijkt krijg je wel een idee van de kwaliteit, er zijn ook reviews van mensen die er serieuze wereldreizen mee maken en die zijn allemaal positief over de kwaliteit, op basis daarvan heb ik de gok gewaagd. Ik woon in Almelo, je mag rustig komen kijken hoor, krijg je er zelfs een bakje koffie bij 😁

Gr Gijs.
Laat me maar even weten hoe het is.
Alvast bedankt.
 
Hoe bedoel je?
Je vraag info over de bumot tassen.
Ik heb zowel de extrmadas (zachte tassen) zij tassen en ook de tailbag.

Ook heb ik de evo defender alu koffers en ook de alu top koffer.

Als je iets specifiek er over wil weten laat maar weten,
Of je wil ze een keer zien ik woon in Wilnis.

Wel is het zo dat ik een 790 adv heb maar de koffers zijn allemaal hetzelfde alleen de frame is anders.
 
Je vraag info over de bumot tassen.
Ik heb zowel de extrmadas (zachte tassen) zij tassen en ook de tailbag.

Ook heb ik de evo defender alu koffers en ook de alu top koffer.

Als je iets specifiek er over wil weten laat maar weten,
Of je wil ze een keer zien ik woon in Wilnis.

Wel is het zo dat ik een 790 adv heb maar de koffers zijn allemaal hetzelfde alleen de frame is anders.
Ik ben er over uit dat het de zachte tassen worden op de metalen steun. Wat nu op 1 staat is de Bumot. Maar er bestaat meer op de wereld vandaar dat ik de bewezen (van de gebruiker) ervaringen vraag aan jullie.
Ik ben mij nu aan het oriënteren voor dit jaar ivm de geplande motorvakanties.

laat maar horen 🙊
 
Ik ben er over uit dat het de zachte tassen worden op de metalen steun. Wat nu op 1 staat is de Bumot. Maar er bestaat meer op de wereld vandaar dat ik de bewezen (van de gebruiker) ervaringen vraag aan jullie.
Ik ben mij nu aan het oriënteren voor dit jaar ivm de geplande motorvakanties.

laat maar horen 🙊
Waarom ik bij bumot terecht ben gekomen is omdat de zachte maar ook de alu koffers op hetzelfde rek passen.

De zachte tassen gebruik ik met reizen en weekend trips

De alu topkoffer voor woonwerk
En de alu zij koffers voor meerdaags werk trips omdat ze afsluitbaar zijn

Voordeel van de zachte tassen vind ik dat ze aan het rek op slot kunnen.
Er zitten water dichte losse binnen zakken er bij,
Dus als je de bagage er af haalt heb je de keuze om alleen de binnen tassen er uit te halen of de hele tas er af te halen.
Toolbox is heel handig.
Er zou een iets grotere en mooier sleutel/slot gebruikt mogen worden
Deze voelt een beetje goedkoop aan. Wel is het een 1 sleutel systeem.

Tassen dicht maken is een rol systeem vervolgen met verstelbaar bandjes dicht klikken.

In mijn geval wat ik jammer vind is dat de zachte tailbag niet goed past op de topkoffer rek want de zachte tailbag maak gebruik van de off-road plaat maar daar past de topkoffer niet op.
Moet ik een keer wat op verzinnen,
als je niet de tailbag en de topkoffer gebruikt heb je dat probleem niet.

Vind het allemaal kwalitatief mooi gemaakt en afgewerkt
Poeder coating is ook mooi gedaan en lekker dik.
 
Waarom ik bij bumot terecht ben gekomen is omdat de zachte maar ook de alu koffers op hetzelfde rek passen.

De zachte tassen gebruik ik met reizen en weekend trips

De alu topkoffer voor woonwerk
En de alu zij koffers voor meerdaags werk trips omdat ze afsluitbaar zijn

Voordeel van de zachte tassen vind ik dat ze aan het rek op slot kunnen.
Er zitten water dichte losse binnen zakken er bij,
Dus als je de bagage er af haalt heb je de keuze om alleen de binnen tassen er uit te halen of de hele tas er af te halen.
Toolbox is heel handig.
Er zou een iets grotere en mooier sleutel/slot gebruikt mogen worden
Deze voelt een beetje goedkoop aan. Wel is het een 1 sleutel systeem.

Tassen dicht maken is een rol systeem vervolgen met verstelbaar bandjes dicht klikken.

In mijn geval wat ik jammer vind is dat de zachte tailbag niet goed past op de topkoffer rek want de zachte tailbag maak gebruik van de off-road plaat maar daar past de topkoffer niet op.
Moet ik een keer wat op verzinnen,
als je niet de tailbag en de topkoffer gebruikt heb je dat probleem niet.

Vind het allemaal kwalitatief mooi gemaakt en afgewerkt
Poeder coating is ook mooi gedaan en lekker dik.

Helemaal mee eens. Ik heb ook een bumot rek met extremada tassen icm tailbag. Heb er ook een schuiver mee gemaakt. Dat is nog wel wat te zien, maar ze kunnen er prima tegen. Beter dan een koffer vol krassen, maar dat is mijn mening natuurlijk.

Toolbox echt mee bestellen. Ik heb daar de gereedschapset in, startkabels, wd40, extra ketting olie, een compressor en een poetsdoek. Past maar op 1 manier, maar het kan!

Enige minpuntje zijn inderdaad de slotjes, daar had ik ook wat meer van verwacht.
 
IMG-20191009-WA0058~2.jpg

Hier kun je de schade een beetje zien.
 
Weet iemand wat de diameter is van de (voor)remcilinders op de 1090? Dus de remcilinders in de remklauwen of de hoofdrem cilinder op het stuur.

Ik vraag dat omdat ik overweeg de hoofdremcilinder te vervangen voor een radiale.
 
Terug
Bovenaan Onderaan