beetje gelijk aan de remmen op de mountainbike... zit er toch nog wat speling tussen bouten en de gaten in de remklauwen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik probeer me voor te stellen hoe het volgen van de juiste procedure tot een minder sponzige rem leidt. Wordt dan bereikt dat de remblokken aan beide zijden van de schijf tegelijkertijd de schijf aanraken bij remmen en/of de druk gelijkmatiger verdeeld wordt over het remblok? Wat is dan situatie als het niet volgens voorschrift is gedaan?Dit heb ik ook gedaan nadat ze bij de dealer de boel gewoon hadden vastgezet. Maakte een groot verschil idd! Ben wel super geirriteerd dat de duur betaalde “professional” de juiste procedure niet volgt. Dat maakt dat ik besloten heb voortaan meer zelf te gaan doen....
Dit heb je hoop ik nu ook gemeld bij de dealer.Dit heb ik ook gedaan nadat ze bij de dealer de boel gewoon hadden vastgezet. Maakte een groot verschil idd! Ben wel super geirriteerd dat de duur betaalde “professional” de juiste procedure niet volgt. Dat maakt dat ik besloten heb voortaan meer zelf te gaan doen....
Dat heb ik al geprobeerd maar dat heeft niet gewerkt. Ik dacht dat die werkwijze de bedoeling had om kleine luchtbelletjes te laten ontsnappen.Wat ook weleens kan helpen om een beter gevoel bij het remmen te krijgen, is een nachtje het systeem met een beetje druk erop te laten staan (tiewrapje om de remgreep/stuur heen) de theorie hierachter weet ik niet, maar het werkt wel.
Zeker! Net als het teruggeven van de fiets met te weinig kettingspeling....ik check nu alles ter plekke in een “overdrachtmoment”...Dit heb je hoop ik nu ook gemeld bij de dealer.
Van welke fiets is de hoofdrem cilinder 18 mm? De 1090?idee achter de procedure is waarschijnlijk dat de klauwen echt recht op de schijf staan, waardoor er minder flex is in het geheel wanneer er geremd wordt. De hoofdrem cilinder is ook 18mm, wat ook een iets zachter gevoel zal geven dan de standaard 19mm voor dit soort setups maar waarmee je wel beter kan moduleren, wat dan weer beter past bij een fiets met lange veerwegen en mogelijk offroad gebruik.
Volgens de parts catalog hebben de 1190, de 1050, de 1090 en de 1290 allemaal dezelfde voorrem klauwen.1190 in ieder geval maar verwacht daar eigenlijk geen verschillen. de standaard remzuigers zijn blijkbaar 32mm
30:1 - soft feel | 32 | 16 mm pomp |
27:1 - sweet spot for design | 25,28395062 | 18mm pomp |
23:1 - firm feel | 22,69252078 | 19 mm pomp |
20:1 - wooden feel Als de remklauwen 32mm zuigers hebben is de 18 mm pomp de beste keuze. |
Dank!
30:1 - soft feel 3216 mm pomp 27:1 - sweet spot for design 25,2839506218mm pomp 23:1 - firm feel 22,6925207819 mm pomp 20:1 - wooden feel
Als de remklauwen 32mm zuigers hebben is de 18 mm pomp de beste keuze.
GPS houder voor wat? TomTom, Garmin, Smartphone?Iemand intresse in Orginele KTM GPS houder voor 1050, 1090, 1190 en 1290 SAT(dikke witte) ?
Denk zo'n base plate waar je zelf je TomTom, Garmin of telefoon cradle op kan schroeven.GPS houder voor wat? TomTom, Garmin, Smartphone?
Ondanks de horrorverhalen over trillingen enzo was ik best tevreden over de standaard gps mount van KTM zelf.Ik wou dat Touratech ook zoiets voor de 1290 had ontwikkeld. Vond het altijd mooi en een solide oplossing.
Ik vond/vind de standaardmount ook helemaal niet slecht maar met de Zumo XT in combinatie met het Touratech scherm beviel hij me om twee redenen niet meer: ik kon hem niet verticaal genoeg zetten om reflecties te voorkomen en de XT-houder vereist een veel steviger in de houder plaatsen dan mijn vorige Zumo 660.Ondanks de horrorverhalen over trillingen enzo was ik best tevreden over de standaard gps mount van KTM zelf.
part 60312992044GPS houder voor wat? TomTom, Garmin, Smartphone?
Dit is inmiddels opgelost.Bumot koffersysteem.
Even terug komend op koffersysteem van Bumot, vandaag binnen gekomen en het rek gemonteerd volgens beschrijving op website van bumot. Wat mij opvalt is dat het busje dat aan de voorkant van de zij rekken komt (dichts bij de motor) te groot zijn om in de bus tegen het schroefdraad te vallen. Buitenmaat is net iets groter dan de binnenmaat in het frame van de motor. Waardoor dus het gevaar bestaat dat de boel beschadigd als het strak aangedraaid wordt. Beetje vreemd, heeft iemand hier ervaring mee?
Ook de beugel achterlangs die de zijrekken met elkaar verbindt paste niet, ik moest de zijrekken los draaien om die vast te krijgen, op het laatst alles vast gezet maar dan komt het er onder spanning aan te zitten. Opzich zit het geheel wel echt goed stevig vast.
Het valt me verder op dat de koffer aan de uitlaat kant flink aangeduwd moet worden om de vergrendeling dicht te krijgen. Links gaat dit zonder weerstand. Iemand er ervaring mee?
Alvast bedankt.
Gijs.
Ps. Het zijn prachtige koffers van hoge kwaliteit en het frame is ook mooi gemaakt, dus ook iets positiefs te melden.