KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Dat is een koplamp beschermer van Powerbronze die je er op kunt klikken.
(Deze zwarte is niet street legal de lichte tint mag wel volgens de site. Maar of dat ook geld buiten de UK weet ik niet. Ik heb hem nog niet besteld.)
 
Goedemorgen, sinds kort ben ik een trotse bezitter van een 2020 1290 super adventure S! Nu zit ik er aan te denken om wederom een k&n luchtfilter te plaatsen, net als ik had op mijn xt1200 . Heeft iemand met een super adventure hier ervaring mee? Makkelijk te plaatsen, onderhoudsvrij (behalve schoonmaken natuurlijk) betere luchttoevoer etc. ? Ben benieuwd! Alvast bedankt!
 
De kale 1290 sas 2021 kost €21.800
Akrapovic demper €1288
Verwarmde handvatten €197
Crash bars €296
Tech pack met alles software opties €1189
Powerparts spaakvelgen €990


Als je hem een beetje leuk aankleed komt er nog wel zo'n 3k bij dus.
Rond de 25k de deur uit maar dan heb je wel een hele complete motor.
Bij de concurrentie BMW en Ducati ben je dan meer dan 30k kwijt.
 
Heb ik al ooit eerder gepost, voor mij is de ideale navigatie plaats boven het TFT scherm en bevestigd aan de koplamp unit.
De Duitse CNC variant is al een heel stuk beter dan de plastic KTM steun, maar nog steeds zit deze vast aan het ruitje.
Met mijn zelf gemaakte steun staat de Zumo ook verder naar voren (of naar achteren) zodat ie bijna gelijk zit met het TFT scherm.
Voor mij de ideale steun en plaats.
Enne bellen en berichten lezen (als ik dat al zou willen) kan ook op mijn Zumo.Bekijk bijlage 1589234
oei, nu ben ik nieuwsgierig geraakt naar hoe je de beugel gemonteerd hebt. Heb je daar toevallig ook een plaatje van?
 
De kale 1290 sas 2021 kost €21.800
Akrapovic demper €1288
Verwarmde handvatten €197
Crash bars €296
Tech pack met alles software opties €1189
Powerparts spaakvelgen €990


Als je hem een beetje leuk aankleed komt er nog wel zo'n 3k bij dus.
Rond de 25k de deur uit maar dan heb je wel een hele complete motor.
Bij de concurrentie BMW en Ducati ben je dan meer dan 30k kwijt.
Geen geld voor een Akra....maar die raketwerper voor de Euro5 ziet er niet echt flitsend uit....Hebben ze er nou Mitas banden opzitten? Apart...
 
oei, nu ben ik nieuwsgierig geraakt naar hoe je de beugel gemonteerd hebt. Heb je daar toevallig ook een plaatje van?
Hier nog met de Zumo 396.
Steun zit met pasbusjes klem in de grote gaten van de koplamp behuizing.
Met een rubber steunt deze af op het frame van het TFT scherm, dus als je de hoek van het TFT scherm versteld kan de navi steun gewoon mee bewegen.
IMG_20191001_171951.jpg
 
Hier nog met de Zumo 396.
Steun zit met pasbusjes klem in de grote gaten van de koplamp behuizing.
Met een rubber steunt deze af op het frame van het TFT scherm, dus als je de hoek van het TFT scherm versteld kan de navi steun gewoon mee bewegen.

@Diesel67 dit ziet er zeer solide uit zeg.... dank je wel voor het delen, als ik gereed ben met de Super Tenere dan pak ik dit zeker op voor KTM
 
Goedemorgen, sinds kort ben ik een trotse bezitter van een 2020 1290 super adventure S! Nu zit ik er aan te denken om wederom een k&n luchtfilter te plaatsen, net als ik had op mijn xt1200 . Heeft iemand met een super adventure hier ervaring mee? Makkelijk te plaatsen, onderhoudsvrij (behalve schoonmaken natuurlijk) betere luchttoevoer etc. ? Ben benieuwd! Alvast bedankt!
Als je wilt dat je motor stof en zand hapt dan zou ik gelijk dit soort filters monteren.
 
Tja, nog méér power in een allroad fiets lijkt me geheel overbodig te zijn...
Het is vaak niet alleen de power ,maar ook de soepelere loop
Dat is wat ik er van hoor,want ik heb er verder geen ervaring mee.
Ik ben super tevreden hoe mijn motor loopt,in alle toeren gebied
 
Zijn er meer 1290's bezitters die last hebben van een schommelend toerental bij stationair draaien?

Terugkomend op dit verhaal;
De 1290 had last van een onregelmatig toerental bij stilstand, ook in zijn neutraal.
Toerental schommelde tussen de 1400 en 1800 toeren, soms zelfs naar de 2100..

Oplossing in dit geval bij de 1290;
- Fueldongles

De 1290 loopt nu weer mooi constant! Dus mocht je een soort gelijk probleem ervaren, doe er je voordeel mee:)
 
Ik had fuel dongles op mijn 2018 SAS. Dat werkte prima.
Op mijn 2020 versie heb ik ze nog niet geplaatst maar ik heb ook het idee dat het helemaal niet meer nodig is...

Ik ga eens kijken naar die lampenkap van Powerbronze, in dark, lijkt me wel mooi staan.
 
Ik laat jullie rustig eerst de onvermijdelijke kinderziektes ervan uitzweten en vervolgens wacht ik een 3-tal jaartjes totdat KTM gewoontegetrouw deze fietsen zowat gratis naar je hoofd begint te smijten... ondertussen tuf ik voort op m'n GS ( en m'n 790 Adventure R.., die je nu ook zowat gratis bij een pakje boter krijgt) :+
 
Ik laat jullie rustig eerst de onvermijdelijke kinderziektes ervan uitzweten en vervolgens wacht ik een 3-tal jaartjes totdat KTM gewoontegetrouw deze fietsen zowat gratis naar je hoofd begint te smijten... ondertussen tuf ik voort op m'n GS ( en m'n 790 Adventure R.., die je nu ook zowat gratis bij een pakje boter krijgt) :+
Bmw en die heeft geen kinder ziektes kuch.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan