KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Misschien, MISSCHIEN is de nieuwe 1290 SAS wel het vaccin voor de GS... mits vlot leverbaar.
Hij is zeker niet (te) snel ontwikkeld. :+
Jouw grootste struikelblok, namelijk het hoge zwaartepunt hebben ze in Mattighofen aangepakt, ik zie jou wel weer op een 1290 rijden ergens dit jaar :Y

Ikzelf ben klaar met de V blokken, afgelopen jaar meermaals proefgereden met een triple en staande twin en dat geniet toch meer mijn voorkeur.
 
Jouw grootste struikelblok, namelijk het hoge zwaartepunt hebben ze in Mattighofen aangepakt, ik zie jou wel weer op een 1290 rijden ergens dit jaar :Y

Ikzelf ben klaar met de V blokken, afgelopen jaar meermaals proefgereden met een triple en staande twin en dat geniet toch meer mijn voorkeur.
Zoveel staande twins in het allroad segment zijn er niet toch?

bmw f-serie, en de xt1200, of vergeet ik er nu een paar?
 
Zoveel staande twins in het allroad segment zijn er niet toch?

bmw f-serie, en de xt1200, of vergeet ik er nu een paar?
Africa Twin 1100 :Y

En ook gereden op de Tiger 900 Rally Pro, maar kwalitatief niet helemaal op het niveau wat je mag verwachten voor bijna €17.000.

Edit: Tenere 700 is ook een staande twin. Net als de KTM 790/890 Adventure serie.
 
Laatst bewerkt:
Buiten de geringere warmteontwikkeling onder je kont, zie ik toch niet veel voordelen bij een staande twin voor de gebruiker : beetje tam geluid en idem vermogensafgifte, tenzij er kunstgrepen worden toegepast.
Voor de constructeur zijn die er wel : veel goedkopere productie, maar dat belangt onszelf niet zo erg aan (buiten het navenante prijskaartje, dan...).
 
denk dat de 890 adventure vast ook wel wat pit heeft.

Persoonlijk vond ik de 790 echt te klein, echt gemaakt voor mensen met korte pootjes. (wel weer fijn als je kleiner bent natuurlijk)
 
????

Ik meet 1.92 m met lange benen en ik kan met mijn twee voeten wel aan de grond op mijn 790 ADVENTURE R, maar "klein" zou ik deze motor echt niet willen noemen.

Ook wanneer hij naast mijn R1250GS staat, heb je echt niet de indruk dat de KTM een kleine motor is....


TWEE MOTOREN .1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Africa Twin 1100 :Y

En ook gereden op de Tiger 900 Rally Pro, maar kwalitatief niet helemaal op het niveau wat je mag verwachten voor bijna €17.000.

Edit: Tenere 700 is ook een staande twin. Net als de KTM 790/890 Adventure serie.
ik ben er altijd blindelings vanuit gegaan dat de crf1100 een v twin zou zijn net als de crf750. ik heb er notabene op proefgereden, dus ik had het wel moeten weten 😅
 
Africa Twin klinkt fabriek-af anders niet slecht (heeft een veel diepere brom) en zo tam is die ook niet hoor...!
Vond hem wel erg tam moet ik zeggen. vorig jaar had ik in m'n hoofd al een nieuwe 1100 gekocht, maar na een proefrit toch maar niet gedaan.
Verder vond ik de motor wel erg fijn.
 
denk dat de 890 adventure vast ook wel wat pit heeft.

Persoonlijk vond ik de 790 echt te klein, echt gemaakt voor mensen met korte pootjes. (wel weer fijn als je kleiner bent natuurlijk)
Ja, de 790 is perfect voor mij met mijn 1.70m (maar stiekem denk ik wel aan een 890 op den duur, die net wat meer pit heeft, dan is het verschil met mijn Duke 890R niet zo groot) . :)
 
Hallo,

Hebben jullie ervaring met de site www.motea.com ? Ik wil daar een PUIG ruitje bestellen nu 66 EUR en eventueel deze valbeugels: Valbeugel Set voor KTM 1290 Super Adventure R / S / T 17-20 crashbar boven en onder oranje. Ze hebben ook valbeugels voor alleen onder en die kosten de helf (125 EUR OID).

Hebben jullie ervaring met deze site en voorral met valbeugels, (Puig ruitje zal wel niks mis mee zijn).
Via Motea heb ik een setje hendels van V-Trec besteld, zijn snel en goed verpakt geleverd dus voor mij zijn ze een goede webshop gebleken.
 
Hallo,

Hebben jullie ervaring met de site www.motea.com ? Ik wil daar een PUIG ruitje bestellen nu 66 EUR en eventueel deze valbeugels: Valbeugel Set voor KTM 1290 Super Adventure R / S / T 17-20 crashbar boven en onder oranje. Ze hebben ook valbeugels voor alleen onder en die kosten de helf (125 EUR OID).

Hebben jullie ervaring met deze site en voorral met valbeugels, (Puig ruitje zal wel niks mis mee zijn).
Wat mij altijd opvalt bij Motea is de enorm lange levertijd die vermeld is bij de producten. Bijvoorbeeld ook bij de valbeugel staat: LEVERTIJD IS ONGEVEER 44 TOT 46 WERKDAGEN

Pas wilde ik daar een led koplamp voor een 800gs bestellen, daarbij staat zelfs: LEVERTIJD IS ONGEVEER 74 TOT 76 WERKDAGEN

Als lang wachten op je spullen geen probleem is, dan is het verder een prima webshop.
 
Is het met die lange levertijden geen dropshipper die Ali spullen verkoopt?
 
Is het met die lange levertijden geen dropshipper die Ali spullen verkoopt?
Die PUIG ruit lijkt me niet want dat is een bekend merk... Die valbeugel geen idee. Levertijd maakt me niet zo veel uit, voorlopig zit de motor nog in de allrisk :). Maar de kwaliteit van die beugel moet natuurlijk wel goed zijn.
 
Ja dat zegt niks.... heb ALI "Barkbusters" , "orginele" KTM verhoogte ruit enzo. voor een paar euro's en qua kwaliteit niet onder de echte te onderscheiden, maar als je betaald voor de naam dan is dat een vrije keuze ;)
 
Wat Motea betreft : korte levertijd, maar in mijn geval wel Chinese brol, die je dan veel duurder betaalt dan bij Alie...

De plastic achterslijkweerder van mijn GS , een kopie van het origineel, was van zo’n flutmateriaal gemaakt en schudde daarom zo erg, dat hij na een ritje van 60 km gewoon afgebroken bleek, bij thuiskomst.
Die werd wel netjes terugbetaald, na toezending van foto’s.
De handkappen hadden scherpe braamranden .
Ik heb gewoon alles maar weer origineel aangekocht.

1612799060956.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan