KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Goed nieuws voor iedereen met een 1290 Adventure: de bekende tuner Druijff Racing kan onze ehm.. jullie motor ook perfect afstellen middels een ecu flash! In het MT-09/10 topic zijn ze lyrisch over hem, genoeg kunde aanwezig dus.
Kosten: €450 inclusief afstellen op de testbank.
Wie durft??
 
Goed nieuws voor iedereen met een 1290 Adventure: de bekende tuner Druijff Racing kan onze ehm.. jullie motor ook perfect afstellen middels een ecu flash! In het MT-09/10 topic zijn ze lyrisch over hem, genoeg kunde aanwezig dus.
Kosten: €450 inclusief afstellen op de testbank.
Wie durft??
Om eerlijk te wezen. Ik mis niets aan deze motor qua vermogen om hier € 450,00 aan uit te geven. Voor mij is het gewoon een superbike op hoge poten. Ik heb zelf best wel veel circuit gereden. Maar durf best met de 1290 zo de baan op te gaan.
 
Om eerlijk te wezen. Ik mis niets aan deze motor qua vermogen om hier € 450,00 aan uit te geven. Voor mij is het gewoon een superbike op hoge poten. Ik heb zelf best wel veel circuit gereden. Maar durf best met de 1290 zo de baan op te gaan.
Precies dat, de hoeveelheid en de manier waarop het vermogen uit het blok komt is gewoon bijzonder goed!
 
niks mis met chinees spul. Maar dan wel voor chinese prijzen :+
Eh, in mijn geval was er wél behoorlijk wat mis met dit Chinees spul... ook als die slijkweerder slechts 1 euro had gekost (wellicht zijn échte waarde) , zou hij afgebroken en dus nutteloos zijn geweest (en gevaarlijk voor achteropkomend verkeer).

Sowieso zou ik nooit onderdelen bij Alie/Motea kopen die een dragende of veiligheidsfunctie hebben, zoals bvb. stuurverhogers, of dergelijke.
 
ook weer zo… had jou zowiezo niet aangezien voor iemand die iets anders dan origineel van herr bmw koopt :+

nu helemaal niet meer :+

Mijn stuurverhogers werken trouwens nog fénomináál :]
 
Hallo,

Hebben jullie ervaring met de site www.motea.com ? Ik wil daar een PUIG ruitje bestellen nu 66 EUR en eventueel deze valbeugels: Valbeugel Set voor KTM 1290 Super Adventure R / S / T 17-20 crashbar boven en onder oranje. Ze hebben ook valbeugels voor alleen onder en die kosten de helf (125 EUR OID).

Hebben jullie ervaring met deze site en voorral met valbeugels, (Puig ruitje zal wel niks mis mee zijn).

Ik heb afgelopen maand een Puig ruitje bij ze besteld, wel via ebay.de trouwens. levertijd was wat lang met ruim 2 weken, maar verder alles prima.
 
Gisteren de pre-fliters binnen gekregen en gemonteerd.
Was vooral erg benieuwd hoe strak het zou aansluiten gezien er maar 1 bout in zit, maar door een hakje bovenaan past het geheel er erg strak in.


DSC_0082.JPG
 
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee omdat ik misschien wel een 1090 wil gaan aanschaffen. Ik rijd al heel lang (o.a.) KTM en wordt erg blij van hun manier van motoren ontwerpen. Vooral het rijwielgedeelte, stuurgedrag en uitdagende gevoel dat ze er in leggen. Ik heb al heel lang een 640 Adventure die ik ook gebruik waar-ie voor gemaakt is zeg maar. Een 950/990 heeft lang boven aan m'n wishlist gestaan, diverse keren op gereden maar het is er nooit van gekomen om er een aan te schaffen. Ook daarbij dacht ik bij proefritten: dit is gaaf, hier word ik blij van.
Nu moet het er maar eens echt van komen, een beetje jonge 1090 dus. Waarom niet een 1190 of 1290. Dat is voor mij allemaal wat teveel denk ik. Vermogen van een 1090 lijkt me zat, al die elektronica is leuk maar ik ben toch vooral een doehetzelver. ABS prima maar de rest mag weg wat mij betreft. Dus het "minder is meer" idee achter de 1090 is voor mij perfect. Lichter, minder toeters en bellen, toch prima vermogen. Nou lees ik allerlei juichverhalen van het journalistengilde maar ik wil wel graag praktijkverhalen van "echte" mensen willen horen. Ik ga niet zwaar offroad rijden (daar is de 640 voor) hooguit af en toe een gravelpaadje. Dat kan met alles wel denk ik. Ik hou zowel van een beetje rondtokkelen door mooie gebieden (comfort, lekker zitten is dan belangrijk) als een potje flink sturen waar het kan, als ik in de stemming ben of in zo'n soort groep rijd. Snelweg mijd ik zoveel mogelijk. Ik vind de meeste Japanners te saai/karakterloos, BMW's idem en meestal spuuglelijk (ja sorry), Italianen heb ik wel een zwak voor maar er is nu niks jongs qua allroad op de markt wat me genoeg aanspreekt.
Kortom wie heeft een 1090 en wil hier wat praktijkervaringen over delen. (misschien al langs geweest hier maar het zijn 180 bladzijden over 4 modellen dus een beetje moeilijk zoeken). Of moet ik toch wat anders willen ;)
 
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee omdat ik misschien wel een 1090 wil gaan aanschaffen. Ik rijd al heel lang (o.a.) KTM en wordt erg blij van hun manier van motoren ontwerpen. Vooral het rijwielgedeelte, stuurgedrag en uitdagende gevoel dat ze er in leggen. Ik heb al heel lang een 640 Adventure die ik ook gebruik waar-ie voor gemaakt is zeg maar. Een 950/990 heeft lang boven aan m'n wishlist gestaan, diverse keren op gereden maar het is er nooit van gekomen om er een aan te schaffen. Ook daarbij dacht ik bij proefritten: dit is gaaf, hier word ik blij van.
Nu moet het er maar eens echt van komen, een beetje jonge 1090 dus. Waarom niet een 1190 of 1290. Dat is voor mij allemaal wat teveel denk ik. Vermogen van een 1090 lijkt me zat, al die elektronica is leuk maar ik ben toch vooral een doehetzelver. ABS prima maar de rest mag weg wat mij betreft. Dus het "minder is meer" idee achter de 1090 is voor mij perfect. Lichter, minder toeters en bellen, toch prima vermogen. Nou lees ik allerlei juichverhalen van het journalistengilde maar ik wil wel graag praktijkverhalen van "echte" mensen willen horen. Ik ga niet zwaar offroad rijden (daar is de 640 voor) hooguit af en toe een gravelpaadje. Dat kan met alles wel denk ik. Ik hou zowel van een beetje rondtokkelen door mooie gebieden (comfort, lekker zitten is dan belangrijk) als een potje flink sturen waar het kan, als ik in de stemming ben of in zo'n soort groep rijd. Snelweg mijd ik zoveel mogelijk. Ik vind de meeste Japanners te saai/karakterloos, BMW's idem en meestal spuuglelijk (ja sorry), Italianen heb ik wel een zwak voor maar er is nu niks jongs qua allroad op de markt wat me genoeg aanspreekt.
Kortom wie heeft een 1090 en wil hier wat praktijkervaringen over delen. (misschien al langs geweest hier maar het zijn 180 bladzijden over 4 modellen dus een beetje moeilijk zoeken). Of moet ik toch wat anders willen ;)
De 1090 beviel mij beter met proefrit dan 1190 zelfs dus daarom vorig jaar een 1090 2017 in duitsland gekocht, bevalt erg goed.
had ervoor een 1200gs uit 2004 en ben erg blij met keuze vindt 125pk voorlopig ook voldoende.
 
Ik heb in het najaar een 1090 gekocht, na een proefrit op een 1190 vond ik de 1090 ook fijner. Lekker dik koppel onderin en genoeg vermogen bovenin, vond het verschil qua vermogen ook minder groot dan ik had verwacht. Enige puntje vind ik de vering, ik moet nog even goed ervaren of ik dat laat voor wat het is of toch voor bv hyperpro ga oid.
 
Ik heb in het najaar een 1090 gekocht, na een proefrit op een 1190 vond ik de 1090 ook fijner. Lekker dik koppel onderin en genoeg vermogen bovenin, vond het verschil qua vermogen ook minder groot dan ik had verwacht. Enige puntje vind ik de vering, ik moet nog even goed ervaren of ik dat laat voor wat het is of toch voor bv hyperpro ga oid.
Waar zit je twijfel over de vering?
 
Of de kwaliteit hoog genoeg is, ik ben over de twee meter en mijn vrouw zit regelmatige achterop. Ik kom van een tdm 900 met goede aftermarket vering voor en achter, die gaf meer feedback en vertrouwen. Maargoed... Ik heb nog niet echt mooi weer gehad, misschien zal de liefde nog komen als het tempo omhoog gaat.
 
BMW's idem en meestal spuuglelijk
Tja, de KTM 790 Adventure R is een echte beauty, dat valt mee.... :+


En ja, ik mag dat zeggen, want ik heb'm zelf ... (én zo'n spuuglelijke BMW !!!)8)7

Overigens vind ik de 1090 ook een dijk van een motor en reed-ie eigenlijk leuker dan mijn toenmalige 1290 SAS... alleen, ik hou wél van al die elektronische toeters en bellen.... :Y

Ik zag gisteren een korte video-test van de nieuwe 1290SAS op motor.nl, die eigenlijk neerkwam op een reklamespot.
Ik onthield wél dat de journalist hem "schichtig" vond en dat hij een ruime gewenningstijd vergde... ik ben benieuwd hoe zich dat vertaalt bij de modale rijder... (steilere voorvork + 160 Pk is misschien wel wat te veel van het goede ?)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij zeker teveel van het goede. Ook qua bedrag. Een beetje late 1090 zit rond de 10/11 duizend dat vind ik meer dan zat. Ik kan een aardig stukkie sturen maar 160 pk stook ik echt niet op. 125 waarschijnlijk ook bijna nooit.
Vind BMW recent juist beter worden qua styling, zeker nu ze lijken af te stappen van die ongelijke koplampen. Een F900XR of de laatste S1000RR kan ik best met plezier naar kijken.
 
Overigens vind ik de 1090 ook een dijk van een motor en reed-ie eigenlijk leuker dan mijn toenmalige 1290 SAS... alleen, ik hou wél van al die elektronische toeters en bellen.... :Y
Dat was destijds ook de conclusie van veel van de journalisten. Ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze. Het is een heel veelzijdige motor, wendbaar, perfect voor buitenwegen maar ook 140 cruisen op de snelweg is heel comfortabel.

Ik had ook graag zo'n veelkleurig TFT scherm gehad maar dat gaat bij KTM dan ook weer regelmatig kapot naar ik hoor en kost dan een klein fortuin om het te laten vervangen als je garantieperiode voorbij is. Ik kijk wel extra vaak naar mijn Zumo XT als compensatie. :+

Ach, hij heeft ABS en tractiecontrole en dat zijn voor mij wel de belangrijkste electronische veiligheidssystemen. Verder heb ik er Cyclops leds ingezet dus de verlichting is nu dik in orde en ziet er best modern uit. Die 125 pk is voor mij zat, meer kan ik toch niet aan en het blijft nog enigszins binnen de rijbewijsveilige zone. O-)

Dus Supertanker, twijfel niet langer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 1090R versie en heb hem toen bewust gekocht vanwege de instelbare vering.
Hoor gemiddeld dat je toch wel wat mist als je weinig kan instellen je kan het achteraf wel kopen maar dan heb je ook kosten.
Verder was ik het rijden met een 21inch wiel niet gewend er is verschil met de 19
Als je een paar dagen rijd merk je er niets van en stuurt het gewoon super snel is ook wel gemakkelijk met het brede stuur

Veder merk ik zelf dat ik nu veel smallere wegen paden ga rijden (ongemerkt) vanwege het grotere wiel sloot wal wegkant maakt geen donder uit je kan overal rijden
 
Heeft iemand ervaring met een 45-tands tandwiel op de 1290 SAS ?
Kreeg afgelopen zomer een tip om dat eens te proberen.
 
Mede-KTM'ers, een vraagje:
heb onlangs een TomTom GPS aangeschaft voor mijn Adventure 1090 en wil deze graag installeren. Nu is mijn vraag hoe ik het makkelijkst bij de ACC2 aansluiting achter de koplamp kom? Moet de hele koplamp unit eruit gehaald worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan