KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Een midfield adventure zou me qua prestaties goed passen maar op de 890 adventure pas ik gewoon niet lekker, voel me erg groot.
Zelfde geldt voor veel middenklassers, gewoon fysiek te klein. En dan is de afstand zadel tot stuur nog het meest storend voor mijn persoontje.
Als de zaken weer opengaan nog een keer gaan droogzitten.

op vorige motoren verlaagde ik altijd de voetsteunen en was okay ish.

ideale motor is formaat adventure R met 110pk en alle veilgheids rem en acceleratie bochten dingen.
10 inch oled scherm met gsm mirror functie, soort van CarPlay, zodat de Navi etc up te daten zijn.
Tegen de tijd dat ik een motor koop is dat allemaal weer zo ouderwets dat ik weer een gsm of andere Navi erop moet klungelen.
1090 adventure ?

Beste,

ik zal me eerst even voorstellen, Jeroen, 35 jaar wonend in midden limburg en in het bezit van een 2017, 1090 adventure r.

Bekijk bijlage 1607113
Ik zou graag die lelijke halogeen knipperlichten willen vervangen, voor kleine leds. Nu zou ik de knipperlichten kunnen kopen van de 1190/1290, zit de weerstand in de kabel verwerkt geloof ik, Products, plug & play zo'n beetje, maar dan moet ik wel nog naar de dealer om iets met de xc1 tool in de snelheidsmeter van de motor te veranderen zodat ze ook daadwerkelijk werken. Daarbij zou ik liever nog wat kleinere led knipperlichten willen.

Maar wat dan? Heb ik dan per knipperlicht een weerstand nodig en gaat dit dan ook daadwerkelijk werken of moet ik dan nog naar de dealer?

Bedankt alvast.
Cyclops heb ik erop zitten die zijn plug en play omdat ik halogeen ook lelijk vond, gekocht via Motor Kampeer Winkel ook direct dim en grootlicht vervangen voor cyclops LED's
voorbeeld :
 
Toevallig kwam ik dit soort verlichting vanmiddag tegen ik zeg nog tegen mijn vriendin tjonge weer een motor rijder die geen richting aangeeft.
Ja hoor amper te zien in de zon die kleine verlichting. heel veilig je moet het maar willen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het er op de video al twijfelachtig uitzien en dat is waarschijnlijk onder ideale omstandigheden. Benieuwd hoe het er in fel zonlicht uitziet.
En onder een hoek ik heb hem niet gezien zoals vaak met de leds . daarom begrijp ik het niet dat het als motorrijder dit wilt.
 
begint hier langzaam op het GS forum te lijken :')

vooropgesteld; ik vind 85,- geen slechte prijs voor risers, maar de zijn recht en ik wilde iets proberen met een verspringing naar voren. inmiddels deze al een half jaartje en werkt prima.

QD7hLnY.jpg


wel levensgevaarlijk ali spul dus zou het niet doen
 
begint hier langzaam op het GS forum te lijken :')

vooropgesteld; ik vind 85,- geen slechte prijs voor risers, maar de zijn recht en ik wilde iets proberen met een verspringing naar voren. inmiddels deze al een half jaartje en werkt prima.

QD7hLnY.jpg


wel levensgevaarlijk ali spul dus zou het niet doen


Ah, t ligt niet aan mij dat ik vergelijkingen begon te maken met het GS-forum :P

Wat betreft Alispul, er is volop spul te krijgen wat prima is, maar er zit ook troep tussen en natuurlijk het (vaak) lange wachten.

Qua knipperlichten ben ik wel klaar met de ali-spullen, en dan geef ik gewoon liever 30,- uit voor een setje van bijvoorbeeld Louis.
Op de 1290 zaten al de originele LED knippers, maar 89,- is ook echt niet extreem veel geld voor 4st.

Stuurverhogers zou ik niet zo snel monteren van Ali, maar als een bekende partij als Wunderlich of touratech niet maakt wat je zoekt en ali wel..... tja. Persoonlijk zou ik dan voor Rox risers gaan.
 
rox werkt helaas niet, komt met de ruit in de knoei. vandaar dat ik hierop uit kwam.

(past wel maar juist het naar voren zetten waar k naar op zoek was is weer problematisch)
 
rox werkt helaas niet, komt met de ruit in de knoei. vandaar dat ik hierop uit kwam.

(past wel maar juist het naar voren zetten waar k naar op zoek was is weer problematisch)
ohja, daar had ik niet over na gedacht. Kom je dan met het sturen tegen de ruit aan?
 
Iemand nog op zoek naar SW Dakar zadeltassen incl montagebeugel?
Zijn nieuw, enkel de beugel een poosje gemonteerd gehad.

Zijn over ivm oem koffers.

UPDATE: ZIJN VERKOCHT 👍👍
 

Bijlagen

  • 3DC04C5A-6E29-41EB-8537-666D2C9FCE29.jpeg
    3DC04C5A-6E29-41EB-8537-666D2C9FCE29.jpeg
    31,3 KB · Weergaven: 11
  • 4FE91F1B-0D20-42A8-9A16-FD15E72B63DE.jpeg
    4FE91F1B-0D20-42A8-9A16-FD15E72B63DE.jpeg
    14 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Mooie tassen 👍 ik heb zelf ook de oem koffers, al jaar of 4, niet de fraaiste maar bevallen me goed. iig waterdicht en op snelheid no problemo. Passen natuurlijk weer niet op 2021 model.... maar heb 2019 fiets dus wacht nog ff met inruilen..
 
wat mogen ze kosten?

@micb stuur komt dan inderdaad tegen de ruit aan. Ik vind het dan ook wel apart dat ze met de nieuwe SA het stuur dichterbij hebben gezet, ik heb het liever wat verder weg staan met mijn apen armen :+
 
wat mogen ze kosten?

@micb stuur komt dan inderdaad tegen de ruit aan. Ik vind het dan ook wel apart dat ze met de nieuwe SA het stuur dichterbij hebben gezet, ik heb het liever wat verder weg staan met mijn apen armen :+
Ze hebben het zadel toch ook lager gemaakt. Blijkbaar zag de marketing afdeling dat er veel kabouters waren die de SAS niet kochten omdat hij de groot was.
 
ok nette prijs, alle hardware om ze op de fiets te monteren zit er dus bij of is er nog een OEM kofferrek nodig ofzo? mocht het compleet zijn dan neem ik het graag van je over :t
 
ok nette prijs, alle hardware om ze op de fiets te monteren zit er dus bij of is er nog een OEM kofferrek nodig ofzo? mocht het compleet zijn dan neem ik het graag van je over :t
Is geheel compleet. Dus de beugels van SW voor de adventure is erbij. Kan je vanavond wel ff eigen foto’s sturen.
 
1090 adventure ?


Cyclops heb ik erop zitten die zijn plug en play omdat ik halogeen ook lelijk vond, gekocht via Motor Kampeer Winkel ook direct dim en grootlicht vervangen voor cyclops LED's
voorbeeld :
Op de 1290 geven deze storingen, had ze er op zitten maar kreeg steeds rode balk in mijn scherm. Heb ze er weer afgehaald. Volgens monteur bij dealer heeft dat iets met weerstand te maken. Motor meet dan iets anders dan wat hoort en geeft dan storing. Waren wel heel goed zichtbaar overigens.
 
Op de 1290 geven deze storingen, had ze er op zitten maar kreeg steeds rode balk in mijn scherm. Heb ze er weer afgehaald. Volgens monteur bij dealer heeft dat iets met weerstand te maken. Motor meet dan iets anders dan wat hoort en geeft dan storing. Waren wel heel goed zichtbaar overigens.
geen problemen op de 1090 geen extra weerstand moeten plaatsen die zat er wel bij overigens
 
Rox werkt wel hoor, zowel op 1090 als 1290.
Beide met het originele S ruitje.

Bekijk bijlage 1608146
Wat was voor jou de reden om stuurverhogers te monteren.
Klinkt gek maar ik zit altijd met verlaging in mijn hoofd.
Dit omdat na al die jaren sportmotoren te rijden je merkt bij rechtop zitten dat je rug veel meer belast word door juist iets voorover te zitten ontlast je je rug.
 
Inderdaad, bij de gs vond ik het al een beetje te relaxed, voor de ktm zoek ik ook naar een wat meer actieve houding.

kabels en leidingen hebben trouwens genoeg ruimte voor die roterende risers :t
 
Hebben jullie de standaard risers al omgedraaid? Ik heb dat gedaan en dat levert voor mij precies de juiste zit. Net iets naar voren, daardoor geen last meer tussen de schouderbladen.

Orgineel inderdaad te rechtop, ook is het standaard stuur nog te verdraaien. Ik zou daar eerst mee experimenteren voordat je van alles aanschaft ;)
 
Ik heb standaard risers omgedraaid en met een 3cm stuurverhoger. Toch zit ik er aan te denken om andere stuurverhogers te kopen die het stuur nog net iets verder naar voren zetten. Maar ik heb dan ook het 2cm hogere powerparts ergo zadel in de hoogste stand.
Een breder stuur vind ik ook iets prettiger maar dan wordt het weer lastiger om de motor in en uit de schuur te krijgen.

En dat voor mijn 2 meter lengte en relatief lange armen en benen (spijkerbroek lengte maat 38)
 
Terug
Bovenaan Onderaan