KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Vraagje, ik moet mijn achterspatbord vervangen van mijn 1290 SAS.
Iemand dat al eens gedaan ? Hoeveel werk is dat ?
 
Vind het hele bescherming voor de bescherming prachtig om te lezen, maar weet ook dat ik precies hetzelfde zou doen😄
 
Ik koop wel een nieuwe blunderbeugel als het mis gaat.

Bij mijn vorige motor hebben in de 9 jaar dat ik hem had de blunderbeugels nooit de grond geraakt. Wel krasjes van o.a. het in en uit de schuur halen.
Toch geeft het een gerust gevoel dat ze er opzitten.
 
Iemand enig idee waar ik deze plaat kan kopen?
1617651631124.png
 
Gevonden.

Dit zou de plaat (60312011000) moeten zijn:

Echter ben ik bang dat ik ook de "mountingkit" (60312911044) moet bestellen. 65 euro voor wat bouten en plastic prul!!!
Bekijk bijlage 1616028
Als je die topkoffer wilt gebruiken zal je dat “prul” toch echt moeten aanschaffen. Op je rug binden is ook zo wat..... Ik heb hem ook, prima koffertje, mijn motormaatjes noemen hem altijd “vogelhuisje”....waarom is me een raadsel.
 
Als je die topkoffer wilt gebruiken zal je dat “prul” toch echt moeten aanschaffen. Op je rug binden is ook zo wat..... Ik heb hem ook, prima koffertje, mijn motormaatjes noemen hem altijd “vogelhuisje”....waarom is me een raadsel.
Ja de topkoffer gebruik ik nu ook al een jaar of 2. Prima ding. Vooral de netjes vind ik super handig. Wat niet handig was, was het verkopen van mijn vorige SAS en het niet demonteren van de plaat. Ach les voor de volgende keer. Blijft een belachelijke prijs voor wat boutjes en plastic prul.
 
nou gisteren erop gezet maar zeker in combinatie met het misbruik van de vorige eigenaar is het maar een gammel ding. al dat plastic is rete gevoelig en met alleen een schroevendraaier draaide ik al een imbus kop door het kunststof heen :')

positionering is wel goed

mkQKy9U.jpg


meteen het R-scherm gemonteerd
mijn garmin 590 was te zwaar voor de KTM mount dus ben overgestapt op de SW motech gps mount die werkt erg prettig.
 
Welk valbeugel hebben jullie op de ktm zitten.... ik kon er 3 vinden op internet, maar twijfel eigenlijk tussen de powerparts en de SW-Motech (ik heb weinig vertrouwen in de beugel van moteo).

Welke hebben jullie/zouden jullie kiezen?

1.
2.
3.
4.
Valbeugels zijn alleen maar extra gewicht en niet nodig :)
 
5 - Heed
Ik vind een hoge beugel mooier en vond de SW Motech oplossing niet mooi. (Optie 3 was achteraf ook een goede kandidaat geweest)
 
Die Heed is inderdaad ook erg leuk! optie 3 vind ik wel erg veel beugels...... Ik neem aan dat die Heed stevig genoeg is voor een kleine schuiver...
 
Ik kan je gelukkig niet vertellen hoe stevig de Heed beugel in praktijk is. Maar bij het monteren kun je duidelijk merken dat alles goed past en erg stevig is.
Ondanks dat ik vertrouwen heb in de Heed blunderbeugel hoop ik hem nooit nodig te hebben.

De originele valbeugel blijkt in praktijk heel erg goed te voldoen. Kijk maar op de video op de vorige pagina.
 
Gewoon de originele KTM beugel. Ik heb hem getest en is echt stevig en beschermd de zijkant goed. Zijn daarna eventueel nog uit te breiden met de upper crashbars van outback motortek
 
Terug
Bovenaan Onderaan