Ik zal het in oog houden .Ik denk niet veel goeds witte rook ( koppakking)
Vanmorgen gestart , na een nacht stilstand en er kwam geen wolkje of niks uit en een normale geur.
Overigens staat het koelvloeistof niveau gewoon op Max.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zal het in oog houden .Ik denk niet veel goeds witte rook ( koppakking)
Witte pluim bij starten kan ook (en is waarschijnlijk zo) olie zijn die verbrand wordt.Ik zal het in oog houden .
Vanmorgen gestart , na een nacht stilstand en er kwam geen wolkje of niks uit en een normale geur.
Overigens staat het koelvloeistof niveau gewoon op Max.
Die CB300 die 160 gereden heeft, zal ook eentje op afstandsbediening geweest zijn denk ik. Zonder gewicht van de rijder, bergaf met de wind in de poep.BTW, de C400X haalt met moeite 135 km/u maximaal op de teller…. geen 150 !
Het was een Indiër, je moest wel plat liggen op de tank volgens de comments.Die CB300 die 160 gereden heeft, zal ook eentje op afstandsbediening geweest zijn denk ik. Zonder gewicht van de rijder, bergaf met de wind in de poep.
Met de standaard instelling van het shift light (kan je instellen) staat dat ding in 6e permanent te pinken aan 120.
als die bijna leeg is, dan is het zeker niet goed... 2cm ofzo is denk dan het min...Koelvloeistofniveau hoort bijna leeg te zijn. 2 cm ofzo.
Zet 'm wat meer op z'n neus, wordt t minder!Net 3000km naar Italië geweest. Op zich prima bevallen. Ik heb op mijn 1290 SAS een powerparts zadel van een 1190 zitten die zo hard als een plank is maar dat is mij heel goed bevallen. Vroeger op de GS kreeg ik altijd een enorme houten reet en ook echt open plekken als het 30+ graden was. Maar met die harde plank gaat dat veel beter. Viel me echt op hoeveel beter dat werkt bij mijn achterste. Zacht is dus zeker niet altijd goed. Ik heb de hele vakantie met een lage ruit gereden maar ik heb geen enkel moment meer bescherming willen hebben. Het enige minpunt was wat veel krachten op het kinstuk van de helm als ik met 170+ omkeek.
Wel een paar dingetjes onderweg gehad...
Zoals een raar tikkend geluid in de aandrijflijn. Ik dacht in de frequentie van de ketting maar ik kon er niks aan zien. Bij elke bocht in lage toeren uit accelereren was het tak----tak---tak-tak. Dus toen maar de KTM dealer in Bolzano opgezocht. Die was zo vriendelijk om tijd voor me te maken dus dat was heel fijn. Tevens was ik een bout van mijn jiffy verloren dus die heeft hij er ook meteen in gezet. Ik was eigenlijk wel bereid om er daar ter plekke een andere kettingset onder te jassen maar volgens mij had hij daar niet zo'n zin in. Ik zag er verder ook niks geks aan dus heb ik de gok maar genomen. 2000km later nog exact hetzelfde geluid dus het zal wel. Oordoppen hielpen goed!
Daarnaast gedoe gehad met mijn achterrem. Het viel me op dat die bij hard afdalen wel erg heet werd. Veel heter dan aan de voorkant. Gevolg een compleet blauwe schijf. Dus ik de klauw een keer terug geduwd en weer opgepompt. Toen was het pedaal ook weer meteen harder dus ik had het vermoeden dat er ergens lucht in zat die bij warmte ging uitzetten en dus de rem liet aanlopen. Ik wilde eerst de klauw gewoon terugdrukken en alleen met de voorrem verder rijden maar dat werkt natuurlijk niet op deze motor omdat hij een gecombineerd remsysteem heeft. Na een paar bochten was de achterrem telkens gewoon weer opgepompt. Nu bij thuiskomst eerst maar eens ontlucht. Vreemd: kwam geen lucht uit. Wel was de olie echt vuil dus die heb ik maar meteen vervangen. Hebben er meer mensen problemen met een heet wordende achterrem? Ik weet dat Multistrada's er bijvoorbeeld ook vaak last van hebben.
Voor de rest is hij prima bevallen in de bergen. Je kunt er heerlijk hard mee de bergen mee op bonken. TCS uit, bochten uit wheelie-en. Echt leuk. Na 3000km ook geen echt olieverbruik kunnen constateren dus dat is ook meegevallen. Kortom dus... paar kleine klusjes te doen maar op zich is hij geslaagd voor de test. Hij begint al met me vergroeid te raken.
Verder ook nog goed kunnen experimenteren met de bekende SAS wobble. De nieuwe Meridian banden hebben het voor mij een redelijk stuk opgelost maar met de koffers er op begon hij boven de 170 toch wel wat onvast te voelen en af en toe wat te slingeren. Niks heel ergs maar toch schande voor zo'n fiets. Ik merkte dat mijn positie op de motor best veel uitmaakte. Als ik wat actiever op de voorkant ging hangen of mijn armen stijver hield dan werd het echt een stuk minder. Ik heb het gevoed dat het door aerodynamiek getriggered wordt. Dikkere stuurdemper olie heb ik er ook al in zitten. Nu 15w dus 20 kan ik ook nog wel proberen maar ik heb niet het idee dat dat het op gaat lossen. Voor mijn gevoel zit er gewoon niet iets helemaal goed in de geometrie in combinatie met zwaartepunt en luchtstromen. De nieuwste types schijnen er nog meer last van te hebben.
Bij mij staat hij op Max “koud” heeft nochtans net een onderhoud gehad 1000 km geleden . Ik zal er wat uithalen . Mss dat er door de warmte en de “actieve rijstijl” net iets teveel druk op het systeem is gekomen en verder in oog houden .Bij koud bij de min is goed.
Koud en bij max is (te) veel.
Hmmm, misschien is KTM dan toch een kutmerk?Net 3000km naar Italië geweest. Op zich prima bevallen. Ik heb op mijn 1290 SAS een powerparts zadel van een 1190 zitten die zo hard als een plank is maar dat is mij heel goed bevallen. Vroeger op de GS kreeg ik altijd een enorme houten reet en ook echt open plekken als het 30+ graden was. Maar met die harde plank gaat dat veel beter. Viel me echt op hoeveel beter dat werkt bij mijn achterste. Zacht is dus zeker niet altijd goed. Ik heb de hele vakantie met een lage ruit gereden maar ik heb geen enkel moment meer bescherming willen hebben. Het enige minpunt was wat veel krachten op het kinstuk van de helm als ik met 170+ omkeek.
Wel een paar dingetjes onderweg gehad...
Zoals een raar tikkend geluid in de aandrijflijn. Ik dacht in de frequentie van de ketting maar ik kon er niks aan zien. Bij elke bocht in lage toeren uit accelereren was het tak----tak---tak-tak. Dus toen maar de KTM dealer in Bolzano opgezocht. Die was zo vriendelijk om tijd voor me te maken dus dat was heel fijn. Tevens was ik een bout van mijn jiffy verloren dus die heeft hij er ook meteen in gezet. Ik was eigenlijk wel bereid om er daar ter plekke een andere kettingset onder te jassen maar volgens mij had hij daar niet zo'n zin in. Ik zag er verder ook niks geks aan dus heb ik de gok maar genomen. 2000km later nog exact hetzelfde geluid dus het zal wel. Oordoppen hielpen goed!
Daarnaast gedoe gehad met mijn achterrem. Het viel me op dat die bij hard afdalen wel erg heet werd. Veel heter dan aan de voorkant. Gevolg een compleet blauwe schijf. Dus ik de klauw een keer terug geduwd en weer opgepompt. Toen was het pedaal ook weer meteen harder dus ik had het vermoeden dat er ergens lucht in zat die bij warmte ging uitzetten en dus de rem liet aanlopen. Ik wilde eerst de klauw gewoon terugdrukken en alleen met de voorrem verder rijden maar dat werkt natuurlijk niet op deze motor omdat hij een gecombineerd remsysteem heeft. Na een paar bochten was de achterrem telkens gewoon weer opgepompt. Nu bij thuiskomst eerst maar eens ontlucht. Vreemd: kwam geen lucht uit. Wel was de olie echt vuil dus die heb ik maar meteen vervangen. Hebben er meer mensen problemen met een heet wordende achterrem? Ik weet dat Multistrada's er bijvoorbeeld ook vaak last van hebben.
Voor de rest is hij prima bevallen in de bergen. Je kunt er heerlijk hard mee de bergen mee op bonken. TCS uit, bochten uit wheelie-en. Echt leuk. Na 3000km ook geen echt olieverbruik kunnen constateren dus dat is ook meegevallen. Kortom dus... paar kleine klusjes te doen maar op zich is hij geslaagd voor de test. Hij begint al met me vergroeid te raken.
Verder ook nog goed kunnen experimenteren met de bekende SAS wobble. De nieuwe Meridian banden hebben het voor mij een redelijk stuk opgelost maar met de koffers er op begon hij boven de 170 toch wel wat onvast te voelen en af en toe wat te slingeren. Niks heel ergs maar toch schande voor zo'n fiets. Ik merkte dat mijn positie op de motor best veel uitmaakte. Als ik wat actiever op de voorkant ging hangen of mijn armen stijver hield dan werd het echt een stuk minder. Ik heb het gevoed dat het door aerodynamiek getriggered wordt. Dikkere stuurdemper olie heb ik er ook al in zitten. Nu 15w dus 20 kan ik ook nog wel proberen maar ik heb niet het idee dat dat het op gaat lossen. Voor mijn gevoel zit er gewoon niet iets helemaal goed in de geometrie in combinatie met zwaartepunt en luchtstromen. De nieuwste types schijnen er nog meer last van te hebben.
Ik heb er denk ik wel 1 liggen in edamMosko moto reckless 80 binnen
Torx 50 kwijt, kan niet installeren
ik deel dezelfde ervaring. Met de 2 beladen koffers begon de sas boven de 220 beetje te wiebelen. Daaronder (muv de bekende wobble rond 75) geen problemen. Mijn hard schakel probleem is opgelost met herkalibreren van de schakelsensor intussen. Nieuwe bandjes zijn ook besteld.Ben net terug van 2 dagen teutoburger wald. Op de A31 de SAS nog ff uitgelaten. Ik reed met beladen topkoffer. Tot 220 km/h daar boven werd de SAS zoekerig. Niet ernstig maar toch. Voor mij zeker goed genoeg. Ik rijd met Michelin Road 5 trails. Fijne banden. Ik heb verder totaal geen issues met de SAS. Geen olieverbruik en bij gematigd gebruik ook zuinig met benzine. Bij 220 1 op 13
ik ben blij met mijn ktm, leg mij geen woorden in de mond. Dat wil niet zeggen dat ik accepteer dat zo'n motor wiebelt als een gek bij een normale snelheid van slechts 75kmpu. Ik zou eerder zo'n stuuruitslag verwachten aan +180kmpu.Dus toch een beetje blij met k#tKTM?
Toch wel geinig "beetje wobble boven de 220km/h met volle koffers"
De meeste allroads halen die snelheid niet eens zonder koffers