KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

In een benzine motor zit geen verstuiver. Of je moet op diesel rijden.
in een benzine auto zitten ook verstuivers hoor .. genaamd injectoren. Niet op zo een hoge druk , maar ze verstuiven wel. Althans bij directe injectie toch. Wanneer de brandstof verneveld wort voor de branderkamer in de intake manifold , wordt er meer " gesproeid"
Als ik met niet vergist zitten de " vernevelaars bij de 1290 in de airbox bovenop het inlaatspruitstuk en hebben ze zo een 4 bar druk nodig.
Vernevelen zorgt voor een betere moleculaire vermening van branstof en zuurstof.
Bij men N54 335i die wat gekieteld werd ( Hybrid turbo's , methanol etc etc) heb ik ze alle 6 is moeten vervangen , ik hoop dat ze bij ktm wat minder prijselijk zijn :D
 
Laatst bewerkt:
En bij de direct ingespoten diesels noemen we ze inmiddels ook injectoren i.p.v. verstuivers.
Maar iedereen weet wat je bedoeld als je verstuivers zegt.:)
 
Terug op het honk.. :9~

In 2018 nieuw gekocht, in 2020 verkocht aan mijn zwager.. En gisteren weer terug overgenomen *O*

AF4E5F55-77A6-4EAB-91FC-F5BD1CFE37FC.jpeg
 
Ach ja lekker boeiend, allebei knappe fietsen met lekker vermogen en wendbaarheid. Gewoon genieten
 
Helm vanmorgen voor het eerst opgehad en zeer goed bevonden 👌

Zo’n beetje even stil als mijn Schuberth S2 Sport integraalhelm. Alleen bij omkijken trekt de klep een beetje. Moet worden opgemerkt dat ik wel met aangemeten oordoppen rijd.

Ook nog even een diepte-investering gedaan door de tank vol te gooien met BP Ultimate E5, benieuwd of ik daar iets van ga merken.
Zal toeval zijn, maar na 60 km woon/werk gaf ‘ie een gemiddeld verbruik van 4.4 op 100 aan. Dat heb ik nog nooit eerder gehaald.
Oké het was redelijk druk op de A15 dus lekker doorrijden was er niet bij, maar het kán dus wel zuinig rijden met een KTM.
 
ja amai, bij mij is het verbruik ongeveer op 1 op 16 (enfin, tussen 5,8 en 6,4 op 100km), weliswaar niet op de snelweg. Niet weinig dus...
 
Mooie cijfers bij een noodzakelijk (maar soms o zo makkelijk) kwaad dat de snelweg heet ;)
Tja, tijdens mijn reis in de vogezen had ik gemiddeld 5,1L/100km Met koffers, kronkelwegen, en het gas er goed op.

Op het stukje snelweg die we namen wegens vermoeidheid, zakte dat zelfs naar 4,5L/100km.

Ik was er ook verbaasd over..
 
Tja, tijdens mijn reis in de vogezen had ik gemiddeld 5,1L/100km Met koffers, kronkelwegen, en het gas er goed op.

Op het stukje snelweg die we namen wegens vermoeidheid, zakte dat zelfs naar 4,5L/100km.

Ik was er ook verbaasd over..
Herken ik ook deze cijfers. Ik vind het bijzonder zuinig. Was met de 990 wel anders 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan