KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Vloeistof heb ik vorige maand gedaan. Blokken verwacht ik niet al teveel van, gezien mijn eigen ervaring daarmee.
 
Inderdaad, relatief zuinig + vrij grote tank = minder vaak tanken en (zeker als je wat van de geasfalteerde wegen afgaat) minder stress om tankstations te vinden en minder reden om van je onverharde route af te wijken. Ik vind het een erg fijne eigenschap van de KTM. Maatje z'n Multistrada doet amper 1:15 en dat betekent iedere 240 km tanken. Dat is best vlot.

Ik haal trouwens 1:17,5 bij vlot rijden, en over de snelweg naar de Eifel onlangs net onder de 5L per 100.
In de Pyreneen met 85-90 achter m'n maatje z'n oude Guzzi aan, zelfs ruim 1 op 22. Dan geeft de BC meer dan 500 km range aan na het tanken.
Dit alles wel afgelezen op de BC. Ik reken het niet na a.d.h.v. bonnetjes.

Trouwens gister de Terra Force R er weer afgetrokken en een nieuwe Mitas E07+ achter gelepeld. De voorband (Michelin Anakee Wild) is nog onderweg. TET seizoen is weer aangebroken 8-)
Hoe houdt die mitas zich op asfalt?
 
Hoe houdt die mitas zich op asfalt?
Uitstekend. Op droog asfalt kun je er behoorlijk mee gummen. Eigenlijk compromis-loos.
Op nat asfalt is het OK, maar wel anders dan een puur straat geörienteerde band zoals de Terra Force R. Ik heb in het voorjaar een TET reis in de Pyreneën gereden op een set mitas E07+. Over straat erheen in 3 dagen, daar lekker de bergen in op onverhard, en daarna over de snelweg weer naar huis in 1,5 dag. 5000 km totaal.
Ik heb de E07+ set toen gewisseld voor een asfalt setje, ivm een vakantie met kans op regen, én omdat ik de snelheidscodering van max 160 km/u van de noppenbanden een beetje jammer vond. Ik woon niet zo ver van de Duitse grens namelijk.
 
Tof, bedankt voor je reactie!
Ik denk dat mijn volgende setje mitas wordt
 
Tof, bedankt voor je reactie!
Ik denk dat mijn volgende setje mitas wordt
Pirelli Rally STR’s ook overwogen? Offroad kan ik er nog weinig over zeggen, maar onroad zijn ze top. Droog, regen/hagel. Prima banden. En (uit mijn hoofd) snelheidscodering tot 240 km/h.
 
Pirelli Rally STR’s ook overwogen? Offroad kan ik er nog weinig over zeggen, maar onroad zijn ze top. Droog, regen/hagel. Prima banden. En (uit mijn hoofd) snelheidscodering tot 240 km/h.
Thanks, ga ik me in verdiepen. De theorie van die band past wel bij mijn rijstijl denk ik!
 
Is een heeeele goei band, als je'm vindt.
Levensduur 6000 km (als een angel gt), sportief sturen op straat als een sporttoerband, ruim voldoende wintergrip en perfect bruikbaar droog offroad.
 
Is een heeeele goei band, als je'm vindt.
Levensduur 6000 km (als een angel gt), sportief sturen op straat als een sporttoerband, ruim voldoende wintergrip en perfect bruikbaar droog offroad.
klinkt goed, thanks!
 
Is een heeeele goei band, als je'm vindt.
Levensduur 6000 km (als een angel gt), sportief sturen op straat als een sporttoerband, ruim voldoende wintergrip en perfect bruikbaar droog offroad.
Spijker-kop m.b.t. de vergelijking met de Angel GT’s. Heb zowel de GT1 als 2 op verschillende motoren gehad en de STR’s doen er niet voor onder.
 
Is er een shortcut naar de acc stekker om m’n TomTom aan te sluiten en om de koplamp te vervangen?

Heb eigenlijk niet zo’n zin om alle plastics er weer af te trekken 😅
 
Achter de "telefoondoos" zit een vijs en aan de andere kant zit er ook eentje die de koplamp vasthouden. Als je die losmaakt kan de de koplamp er uittrekken. (voorzichtig want je moet ze uit een soort drukklem trekken onderaan. )
Toch op een 2018 model.

Nadien kan je aan de acc connectoren en kan je kiezen tussen geschakeld of altijd aan.
 
5 minuten werk.. :Y;) (bij een 10xx/11xx)
Als jij het volgens de officiële methode doet in 5 minuten dan heb je het waarschijnlijk al vele keren gedaan en gebruik je elektrisch gereedschap. Want als beginneling ben je er wel drie kwartier mee bezig (en daarna weer in elkaar zetten natuurlijk). Dan moet je ook nog goed opletten dat je geen schroefjes verwisselt want ze zijn niet allemaal even lang. Er is een shortcut maar die moet je dan wel kennen en met beleid toepassen.
 

Valt opzich redelijk mee. Geen idee of het voor later bouwjaren anders is?
Dat is voor een 1290 en stelt idd weinig voor, behalve dat je die knop waar je je koplamp
mee stelt ongeveer 800 slagen los moet draaien.

Echter afgaande op de profielfoto van @JohnDoe94 gaat t in zijn geval om een 1190 (?), volgens mij niet helemaal t zelfde?
 
Als jij het volgens de officiële methode doet in 5 minuten dan heb je het waarschijnlijk al vele keren gedaan en gebruik je elektrisch gereedschap. Want als beginneling ben je er wel drie kwartier mee bezig (en daarna weer in elkaar zetten natuurlijk). Dan moet je ook nog goed opletten dat je geen schroefjes verwisselt want ze zijn niet allemaal even lang. Er is een shortcut maar die moet je dan wel kennen en met beleid toepassen.
Volgens officiële methode uiteraard, dus al het plastic aan de voorkant eraf. Ik denk niet dat hier een goede shortcut voor bestaat zonder uiteindelijk kunststof delen te beschadigen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik schroef wel eens vaker een boutje los (en later vaak ook weer vast :Y ) en 5 minuten redt je denk ik ook niet als je dit voor de eerste keer doet.
En dat het bodywork van een 10xx/1190 wat gecompliceerd in elkaar geschroefd zit ben ik het ook wel mee eens.

Maar, ik zal het de volgende keer 's klokken, ben ook wel benieuwd, misschien val ik volledig door de mand|(_O-
Komende week moet ik toch nog ff achter de koplamp zijn, stay tuned!
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wat meer werk dan op de 1290. Lijkt beetje om de FZ1s die 'k hiervoor had, moest ook heel de topkuip af om aan het licht te kunnen |(
 
is echt een makkie, afgezien van de twee schroefjes bij de radiateur zijn ze allemaal hetzelfde (probeer eens een BMW voor de lol) en het kuipwerk past allemaal perfect. het is geen 5 minuten, maar dit is echt een klusje zonder moeilijkheidsgraad.
 
Goedemorgen mensen, ik ben sinds afgelopen week ook de troyse eigenaar van een 2022 grijze Superadventure. Al meteen een heerlijk weekendje Eifel mee gereden. Wat geeft dit ding een vertrouwen zeg :P. Ik kom af van een Superduke 2018. Vakantie en weekend kms meestal 14k p/j.

Ik had wel een paar vragen:
-Hoe vinden jullie de ingebouwde navi omgaan met GPX bestanden? Ik had zelf wat foutmeldingen afgelopen weekend en ga mogelijk mijn tomtom 550 weer opbouwen.
-Ik wil volgend jaar een kofferset aanschaffen. Nu vind ik de touratechs van KTM erg netjes, maar zijn er nog andere aanraders (Givi, SW-motech). Ik ga er vooral normale (geen offroad) vakanties en weekendjes weg mee doen.
 
Goedemorgen mensen, ik ben sinds afgelopen week ook de troyse eigenaar van een 2022 grijze Superadventure. Al meteen een heerlijk weekendje Eifel mee gereden. Wat geeft dit ding een vertrouwen zeg :P. Ik kom af van een Superduke 2018. Vakantie en weekend kms meestal 14k p/j.

Ik had wel een paar vragen:
-Hoe vinden jullie de ingebouwde navi omgaan met GPX bestanden? Ik had zelf wat foutmeldingen afgelopen weekend en ga mogelijk mijn tomtom 550 weer opbouwen.
-Ik wil volgend jaar een kofferset aanschaffen. Nu vind ik de touratechs van KTM erg netjes, maar zijn er nog andere aanraders (Givi, SW-motech). Ik ga er vooral normale (geen offroad) vakanties en weekendjes weg mee doen.
ik ben heel tevreden met mosko moto reckless v80. Veeeel smaller dan koffers en ontzettend flexibel.
+ Geen rek, lagere kosten, waterdicht, makkelijk op- en afbouwen, veiliger (geen scherpe punt waar je voet onder kan komen), geeft impact bij omvallen niet rechtstreeks door aan frame maar is soort kreukelzone
- Geen voorgevormde ruimte, geen slot, geen plek voor helm
 
Terug
Bovenaan Onderaan