Nee, juist één van de laatste generatie, bouwjaar 2010. Hij start gewoon probleemloos, het valt me alleen op dat het nét wat moeizamer lijkt te gaan dan met andere motoren die ik heb / heb gehad.Jij hebt een vroege 990 toch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, juist één van de laatste generatie, bouwjaar 2010. Hij start gewoon probleemloos, het valt me alleen op dat het nét wat moeizamer lijkt te gaan dan met andere motoren die ik heb / heb gehad.Jij hebt een vroege 990 toch?
Ducati geldt het zelfde voor. Het is zeker niet alleen een KTM probleem. Ik zie het meer als een ongemak trouwens.Dat komt op het zelfde neer feit blijft is dat Bmw en KTm het niet goed voor elkaar hebben.
Die slave cilinders zijn inderdaad belachelijk. Is al minimaal sinds 2005 een probleem op heel veel types KTM. Op mijn enduro's ook vaak last van gehad.Omdat je niet weet hoe dat er uitziet , zal ik je even helpen zo dus
ummmm...ik ben vroeguh lid geweest van de Kawasaki Merkclub Nederland, je wilt niet weten wat je naar je hoofd geslingerd krijgt als je zegt dat je (ook) een Suzuki hebtSommige KTM eigenaars zijn niet blind voor de paar minpuntjes van hun machines.
Geen idee waarom, maar in KTM-land staat dat altijd garant voor hoongelach, agressie en doodsbedreigingen.
Heb ik bij andere merken nooit gehad.
Gevoelige snaar?
In de anderhalf jaar dat ik nu KTM rijd, heb ik met die motor nog nooit een kapotte accu gehad.
In de 35 jaar dat ik nu japanse motoren rijd, heb ik diverse kapotte accu's in die motoren gehad.
Met mijn Italiaanse Beta heb ik nog nooit last gehad van een kapotte accu (dit is een doordenker ...)
Dus japanse motoren zijn allemaal crap.
Nogmaals, ik heb het gevoel dat de accu op mijn KTM wat meer moeite heeft om dat blok rond te krijgen dan op andere motoren die ik heb / heb gehad.
Maar het is dan ook een blok met een stevige cilinderinhoud en compressie, dus dat zal wel wat kracht vragen.
Anyway, het gebruik van je motor en hoe je 'm stalt heeft verreweg de grootste invloed op de levensduur van je accu.
Deze mensen vatten het persoonlijk op.ummmm...ik ben vroeguh lid geweest van de Kawasaki Merkclub Nederland, je wilt niet weten wat je naar je hoofd geslingerd krijgt als je zegt dat je (ook) een Suzuki hebt
Ooit een keer een lid gehad waarvan de Kawa vlak voor een kampeerweekend de geest gaf, komt de beste man op een Suzuki, man man wat een kleutergeneuzel er dan allemaal naar boven komt....(dat diezelfde heren een aantal jaar later met de auto naar die weekends kwamen want vrouw/kinderen/regen ach ja dan weet je dat het tijd is om te vertrekken)
Dit is niet waar!Die slave cilinders zijn inderdaad belachelijk. Is al minimaal sinds 2005 een probleem op heel veel types KTM. Op mijn enduro's ook vaak last van gehad.
Ik weet niet of de slave door veel gebruik kapot ging. Maar anders zorgt de QS sowieso voor minder slijtage.Vandaar mijn 1290 zonder problemen?
En oberon dan?
heeft aan de lader gestaan geen verschil.geen vonk, misschien even aan de lader om te zien of de spanning wellicht toch te laag was? (lijkt me sterk maar is makkelijk uit te sluiten)
hoezo accu RIP?Accu RIP
12 Volt is niet genoeg. Er hoort 13.5 te zijn. Het kan zijn dat het draaien van de startmotor zoveel van de accu vergt dat er niet meer genoeg is voor de ontsteking en electronica. Dat had ik ook op mijn 1090 toen de accu bijna wijlen was.hoezo accu RIP?
hij start normaal heeft 12 volt
oke ik zal een andere proberen, heb de startkabels er ook op gehad, en staat steedst op 13.1 dus lijk mij sterk dat dat het is ma ik probeer het,12 Volt is niet genoeg. Er hoort 13.5 te zijn. Het kan zijn dat het draaien van de startmotor zoveel van de accu vergt dat er niet meer genoeg is voor de ontsteking en electronica. Dat had ik ook op mijn 1090 toen de accu bijna wijlen was.