KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Sommige KTM eigenaars zijn niet blind voor de paar minpuntjes van hun machines.
Geen idee waarom, maar in KTM-land staat dat altijd garant voor hoongelach, agressie en doodsbedreigingen.
Heb ik bij andere merken nooit gehad.
Gevoelige snaar?
ummmm...ik ben vroeguh lid geweest van de Kawasaki Merkclub Nederland, je wilt niet weten wat je naar je hoofd geslingerd krijgt als je zegt dat je (ook) een Suzuki hebt:')
Ooit een keer een lid gehad waarvan de Kawa vlak voor een kampeerweekend de geest gaf, komt de beste man op een Suzuki, man man wat een kleutergeneuzel er dan allemaal naar boven komt....(dat diezelfde heren een aantal jaar later met de auto naar die weekends kwamen want vrouw/kinderen/regen ach ja dan weet je dat het tijd is om te vertrekken)
 
In de anderhalf jaar dat ik nu KTM rijd, heb ik met die motor nog nooit een kapotte accu gehad.

In de 35 jaar dat ik nu japanse motoren rijd, heb ik diverse kapotte accu's in die motoren gehad.

Met mijn Italiaanse Beta heb ik nog nooit last gehad van een kapotte accu (dit is een doordenker ...)

Dus japanse motoren zijn allemaal crap.

:+

Nogmaals, ik heb het gevoel dat de accu op mijn KTM wat meer moeite heeft om dat blok rond te krijgen dan op andere motoren die ik heb / heb gehad.
Maar het is dan ook een blok met een stevige cilinderinhoud en compressie, dus dat zal wel wat kracht vragen.

Anyway, het gebruik van je motor en hoe je 'm stalt heeft verreweg de grootste invloed op de levensduur van je accu.

Bij mijn 2e (en huidige SMT) hield de originele Yuasa het 2 jaar vol, in die eerste 2 jaar heb ik veel met de SMT gereden. Vervolgens een Motobatt erin gedaan en die heeft het 8 jaar volgehouden ondanks dat ik de SMT veel minder ben gaan gebruiken. En ja in de winter af en toe aan de druppellader. Bij mijn 2014 1290SDR, die nog minder gebruikt wordt, heeft de originele accu het 7 jaar volgehouden.
 
ummmm...ik ben vroeguh lid geweest van de Kawasaki Merkclub Nederland, je wilt niet weten wat je naar je hoofd geslingerd krijgt als je zegt dat je (ook) een Suzuki hebt:')
Ooit een keer een lid gehad waarvan de Kawa vlak voor een kampeerweekend de geest gaf, komt de beste man op een Suzuki, man man wat een kleutergeneuzel er dan allemaal naar boven komt....(dat diezelfde heren een aantal jaar later met de auto naar die weekends kwamen want vrouw/kinderen/regen ach ja dan weet je dat het tijd is om te vertrekken)
Deze mensen vatten het persoonlijk op.
Ze zijn uit balance en uit het veld geslagen. Daar moet dan gelijk weerstand op komen.
Ik denk dat ze te raade moeten gaan waarom men zo reageert waarom voelen zij zich (ten onrechte) aangevallen.

IK had het over een technisch probleem .
 
Omdat Slijkmoto ook vaak hier postte even het volgende

Uit het GS topic (van motormaniac58)

kreeg net een berichtje van Nana, de echtgenote van Slijkmoto.
Slijkmoto, onze huisjurist en gs fan in hart en nieren is afgelopen woensdag in Frankrijk overleden aan een hersenbloeding..
Een aantal forummers in dit topic kenden Marc. Ook persoonlijk omdat hij voor het corona tijdperk, mee deed met ritjes in Nl en mee ging met onze openings - en afsluit etentjes in Harderwijk.
Marc en zn vrouw Nana werden dan door ons naar hun hotel terug gebracht.

Marc en Nana genoten van hun 2e huis in zuid Frankrijk. Helaas heeft hij te kort van zijn pensioen mogen genieten.


Daar wordt je toch weer even stil van'(
 
Afgelopen weekend toch een platte accu bij de SAS 1290 2022. Het alarm heeft m denk ik toch in 2 maanden plat gekregen. Maar niks wat een setje startkabels niet kon oplossen. Hangt nu toch maar aan de druppellader.
 
Accu's Houden er niet van helemaal leeg getrokken te worden.
Volgende keer maar direct aan de lader ;)
 
hey

ik heb 1290SAT uit 2017.
heeft nu 10 dagen stil gestaan en wou hem starten maar slaat niet aan.
hij start wel (gaat rond) maar slaat niet aan.
nu heb ik 1 bougie eruit gehaald die redelijk makelijk te bereiken was, maar de vonkt niet.
iemand een idee wat dit kan zijn of iemand met dezelfde problemen???
thanks
 
geen vonk, misschien even aan de lader om te zien of de spanning wellicht toch te laag was? (lijkt me sterk maar is makkelijk uit te sluiten)
 
12 Volt is niet genoeg. Er hoort 13.5 te zijn. Het kan zijn dat het draaien van de startmotor zoveel van de accu vergt dat er niet meer genoeg is voor de ontsteking en electronica. Dat had ik ook op mijn 1090 toen de accu bijna wijlen was.
oke ik zal een andere proberen, heb de startkabels er ook op gehad, en staat steedst op 13.1 dus lijk mij sterk dat dat het is ma ik probeer het,

nog tips voor een accu?
 
Terug
Bovenaan Onderaan