KTM 1090 houdt in bij 4500 toeren.

KTM1090

Rookie
10 mei 2021
5
3
Hoi MF-ers, Ik ben op zoek naar de oorzaak van mijn probleem. Gisteren op de terugweg na een bezoekje wilde de motor niet meer toeren draaien dan 4500 tpm. Gas verder open, smoorde de motor. Op de heen weg van 50 km geen problemen gehad, wel een beetje regen. Geen vacuum op tank. Brandstof voldoende, kraantjes allebei geopend. Was tweede ritje na de winter. Altijd V-power getankt. Motor heeft 4000 km gelopen. Ideeën/ ervaringen zijn welkom. Vg Jan
 
De tank ontluchting kan dicht zitten. Het systoom daarvan is een sissende geluid bij opening tankdop zodra problemen ontstaan.

Als je nu gaat rijden heb je dan gelijk last dat de motor niet verder komt dan 4500 toeren? En hoe vol zit je tank?

Dit maar eens doorlezen, zeer vergelijkbare problemen
 
Laatst bewerkt:
Dank je RWB, er komen in het genoemde artikel meerdere oorzaken aan bod, tankdop tijdens de rit heb ik even geopend, maar er was geen sprake van een vacuum. Andere opgemerkte optie zijn brandstoffilter of -pomp of een electrisch probleem. Dealer in Eibergen herkende het probleem niet, maar legt het even voor aan een collega. Ik kan morgen even bellen. Misschien kan ik zelf wat testen? Vg Jan
 
Dank je RWB, er komen in het genoemde artikel meerdere oorzaken aan bod, tankdop tijdens de rit heb ik even geopend, maar er was geen sprake van een vacuum. Andere opgemerkte optie zijn brandstoffilter of -pomp of een electrisch probleem. Dealer in Eibergen herkende het probleem niet, maar legt het even voor aan een collega. Ik kan morgen even bellen. Misschien kan ik zelf wat testen? Vg Jan
Ik zou het filter er eens uittrekken gaat simpel en ik zie daar op het internet nogal eens wat voorbij komen helemaal verstopt.
Waardoor die verstopping denk ik dan dat gaf het vroeger ook niet zo snel zal wel iets met de alcohol toevoeging van doen zijn.

Je klacht komt daar ook aardig mee overeen te kort aan benzine en het ding smoort.
 
Als het brandstoffilter problemen zijn merk je dit ook met volgas erg snel.
Bij mij was het bijvoorbeeld in zijn 2 boven de 8000 in zijn 3 boven de 7000 in zijn 4 boven de 6000. etc
Je merkt gewoon dat hij niet meer wilt en inderdaad ophoudt.
Het probleem is helaas bij KTM/Husqvarna wel meer herkenbaar. Ook de crosser hebben er wel eens last van
Helaas wordt benzine filter vervangen nog wel eens overgeslagen met onderhoud
 
Ik ben gisteren onderweg even gestopt en heb de dop open gedaan, geen gesis! Geen verbetering. Ik zal het filter morgen bekijken. En er alvast een bestellen.
 
Ter info, zelfde klachten gehad met een VFR1200X.
Dat was na een hoop zoeken en testen uiteindelijk de brandstofpomp. (ruim 1000 eur bij Honda :X )

Ik kon gewoon met de motor rijden zolang ik weinig gas gaf, geen enkel probleem.
Gas open gelijk bingo, weg vermogen.

Deze gaf geen foutmelding niets, probleem mooi te zien op de uitdraai bij TenKate


Schermafbeelding 2021-05-10 om 20.12.21.png
 
Net de motor even warm gereden, probleem doet zich niet meer voor maar heb gevoelsmatig niet vol vermogen. Morgen even dealer spreken. Brandstofpomp maakt, nu ik er op let, een heel zwak geluidje. Klinkt niet als en pomp waar veel druk wordt gegenereerd. Wellicht even laten meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan