Duke125je

Rookie
16 feb 2019
14
1
Beste topic leden,

ik rijd nu al een tijdje op mijn ktm 125 duke 2013 met originele banden. Nu zijn die bijna op en ik vind ze niet erg lekker rijden...
Heeft er iemand een suggestie voor nieuwe banden die ook als het nat is goede grip in de bochten hebben? (Graag voor en achterband tips)

Alvast bedankt!
 
Pilot road 4's, Road 5's. (Als je ze kan krijgen in die gekke maten van de KTM 125)

Anders.. Power RS, Pilot street radial, Pilot power 2ct's?
 
Ik heb zelf goede ervaringen met de Michelin Pilot power 2CT. Mijn achterband heeft het 9000km uitgehouden, en de voorband is op de helft dus perfect 1 voorband per 2 achterbanden.
 
Beste topic leden,

ik rijd nu al een tijdje op mijn ktm 125 duke 2013 met originele banden. Nu zijn die bijna op en ik vind ze niet erg lekker rijden...
Heeft er iemand een suggestie voor nieuwe banden die ook als het nat is goede grip in de bochten hebben? (Graag voor en achterband tips)

Alvast bedankt!
Heb jij 110/70-17 en 150/60-17 bandenmaten?
Dan is de keuze vrij beperkt.....
Verkrijgbaar in deze maten zijn:

1. Bridgestone S20
2. Continental SportAttack 3
3. Dunlop GPR300
4. Dunlop Sportsmart TT
5. Dunlop Sportsmart 2 Max
6. Metzeler Sportec M7-RR
7. Michelin Pilot Power 2CT
8. Michelin Pilot Street
9. Pirelli Diablo Rosso II en de III.

Afhankelijk van jouw voorkeuren, gebruik en financiële mogelijkheden moet je dan een keuze maken.
 
Je hebt een lichte motor, dus als ik jou was zou ik kijken naar banden die daar op gericht zijn. Heel vaak zijn de tour banden gericht op zwaardere motoren en zal jij er niet genoeg temperatuur in kunnen krijgen.
Wat ook een optie is, is kijken naar supermotard banden, deze zijn bedoelt voor lichte motoren.
 
misschien wat laat, maar ach, waarom niet, had op m'n 2005 CBR 125R een setje Pilot Street 2's ter vervanging van de orginele banden, reed het hele jaar door en nooit een moment van wantrouwen gehad in het rubber om mijn velgen met de Pilot Street 2.
 
misschien wat laat, maar ach, waarom niet, had op m'n 2005 CBR 125R een setje Pilot Street 2's ter vervanging van de orginele banden, reed het hele jaar door en nooit een moment van wantrouwen gehad in het rubber om mijn velgen met de Pilot Street 2.
:^

De BMW G310R wordt er af fabriek mee geleverd. Fijne banden. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan