KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na enig wikken en wegen bestelling gedaan voor een Quickshifter van Lohmann. Schijnt erg goed te werken. Hebben jullie ervaring met andere merken en hoe werken ze?
Ik heb voor de lol nog even proef gereden met de GT maar de quickshifter viel erg tegen. De schakelmomenten duurden veel te lang.
Je bent eindelijk om na een tijdje achter me te hebben gereden *O*
 
Die heb ik er een paar weken geleden om laten leggen. Voelen erg fijn, sturen heel neutraal. Zijn sneller op temperatuur dan de originele Dunlops naar mijn idee, en geven dus al snel een vertrouwenwekkend gevoel. Komende donderdag track-day op Assen, dan kan ik meteen even hun circuiteigenschappen testen.

donderdag was een mooie dag! Alles goed gegaan??

Ga binnenkort is een trackday rijden met de Dunlop GP Racer D211 (deel met hand gelegd tijdens productie ofzo) , soft voor medium achter. Grote verhalen hoor ik ervan.. Dus ben benieuwd..

@rummer, heb jij ook een superduke dan? Want een QS op een andere motor is niet echt een issue.. "Probleem" met de duke is bekend waarom men wat banger is voor de QS. Ben daarom ook benieuwd naar de bevindingen met de Lohmann..
 
donderdag was een mooie dag! Alles goed gegaan??

Ga binnenkort is een trackday rijden met de Dunlop GP Racer D211 (deel met hand gelegd tijdens productie ofzo) , soft voor medium achter. Grote verhalen hoor ik ervan.. Dus ben benieuwd..

@rummer, heb jij ook een superduke dan? Want een QS op een andere motor is niet echt een issue.. "Probleem" met de duke is bekend waarom men wat banger is voor de QS. Ben daarom ook benieuwd naar de bevindingen met de Lohmann..
Nope.
Maar Prikkie heeft vorig weekend in Sauerland gezien hoeveel lol ik met qs had. Mogelijk dat dat hem over de streep heeft getrokken. Ik weet namelijk dat hij al lange tijd twijfelde.
 
Ben weer toe aan een nieuw setje banden ; :9~
na 7750 km (vakantiekms met TC)achterband vervangen;
de standaard gemonteerde Dunlop Sportmax sportsmart vervangen door een Pirelli Diablo Rosso Corsa die nu na 2000km(meestal zonder TC) op is!

Suggesties,tips zijn welkom

gr eric
Michelin Super Sport.....perfect ook op nat wegdek !!
 
Wat betreft banden.... Ik rij het liefst op Pirelli of Michelin. Ik heb de pilot power 3 voor op "straat", ook track mee gereden maar die gaan een beetje smeren bij hoger tempo (temeratuur). De michellin banden kan ik dus aanraden. Ik heb een setje supercorsa's liggen die ik binnekort bij een mooi weer trackday ga gebruiken. SC1 voor en SC2 achter. :)


Iemand toevallig aanwezig op:

Zandvoort 23 mei
Assen 30 mei
Zolder 18 juni

Gr Mark
 
Laatst bewerkt:
Nope.
Maar Prikkie heeft vorig weekend in Sauerland gezien hoeveel lol ik met qs had. Mogelijk dat dat hem over de streep heeft getrokken. Ik weet namelijk dat hij al lange tijd twijfelde.

oke maar dan heb jij ook gezien dat je beter een andere motor kon kopen zonder quickshifter zeker :X _O-

@mark, nee nog niet. heb er binnenkort nog 1 op zolder en augustus assen. Rest is nog "flexibel"
 
donderdag was een mooie dag! Alles goed gegaan??

Ga binnenkort is een trackday rijden met de Dunlop GP Racer D211 (deel met hand gelegd tijdens productie ofzo) , soft voor medium achter. Grote verhalen hoor ik ervan.. Dus ben benieuwd..

Moet nog gebeuren, donderdag de 19de. Doe er wel verslag van hoe de Metzelers zich houden op het circuit.
Ben ook benieuwd naar die Dunlops gp... Moeten wel onvergelijkbaar beter zijn dan de originele Dunlops.
 
@koenwitjes ik heb ook een smc-r gehad voor de sdr. motoren zijn niet te vergelijken met elkaar. je zit relaxter op de sdr dan op de smc en hij voelt ook minder nerveus aan. het vermogen is ook wel heel verslavend, ik dacht dat de smc snel kon accelereren maar de sdr is toch iets compleet anders! en qua bochtengedrag is de sdr eigenlijk perfect, je kan makkelijk korte bochtjes nemen zoals in de stad of haardspeldbochten in oostenrijk. lange zwiepers zijn ook veel beter te doen op de sdr, op de smc had ik altijd het gevoel alsof ik er af zou vliegen bij lange snelle bochten. :P van de wind heb je op de een of andere manier ook minder last van, terwijl je vaak wel harder rijdt dan met de smc. als je nog iets anders wilt weten hoor ik het wel.

Bedakt voor je reactie. Ik heb aanzienlijk hoger vermogen mtoren gehad, dan wat ik nu rijdt (oa 3x r1 2004/2005).
Keuze voor de smcr is dat ik toch geen snelwegrijder ben.
Geniet van het speelse karakter en het lage gewicht :p.
Maar toch beetje kriebels gekregen voor de duke 1290r :9~ .

Denk dat ik er gewoon meer proefrit op moet maken voor eigen beleving.
Wil gewoon iets comfrtabelers ernaast voor langere stukken
 
Bedakt voor je reactie. Ik heb aanzienlijk hoger vermogen mtoren gehad, dan wat ik nu rijdt (oa 3x r1 2004/2005).
Keuze voor de smcr is dat ik toch geen snelwegrijder ben.
Geniet van het speelse karakter en het lage gewicht :p.
Maar toch beetje kriebels gekregen voor de duke 1290r :9~ .

Denk dat ik er gewoon meer proefrit op moet maken voor eigen beleving.
Wil gewoon iets comfrtabelers ernaast voor langere stukken


r1 zijn 4 pitters.. Nogmaals appels en peren wat je allemaal wilt vergelijken. Dus testrijden met die handel!

@jabba, oooow oke. Hij geeft redelijk goed weer af voor donderdag dus veel plezier alvast!
 
ik lees wel goede berichten over Metzeler Sportec M7 RR
denk dat ik die eens ga proberen
Heb inmiddels twee achterbanden en een voorband opgereden. Bevielen erg goed. Daarvoor de Conti sportattack 2. Die stuurden nog fijner.
Ik ga nu voor de sportattack 3. Eind mei weer naar catalunya.
 
Vandaag naar de dealer voor een kleine beurt. Nieuwe bandjes gemonteerd en met de quicksfifter op pad. Zelf gemonteerd. De 1290 is nu een heel andere motor! Veel makkelijker hard te rijden.......
 
Laatst bewerkt:
Foto van afgelopen week op het vakantie adres.

20160518_212638_zpsbtef99vd.jpg
 
Ja dat was inderdaad lastig? :X

Heb je een filmpje van een drive by? Wil is horen hoe het loopt met die QS.. Durf het met het "Shims-verhaal" Nog niet goed aan namelijk..
Lohmann uit Duitsland is de leverancier. Er rijden /racen daar al meer dan 100 1290 's zonder problemen. Shims kunnen er ook zonder QS uitknallen.....
Werkt feilloos :Y
Ik heb er een jaar over na gedacht. Er zijn lui die er vele kilometers mee rijden dus.
 
Lohmann uit Duitsland is de leverancier. Er rijden /racen daar al meer dan 100 1290 's zonder problemen. Shims kunnen er ook zonder QS uitknallen.....
Werkt feilloos :Y
Ik heb er een jaar over na gedacht. Er zijn lui die er vele kilometers mee rijden dus.

was je er ook €6..,- voor kwijt?
 
Hallo, is er toevallig iemand die zijn koppelingshendel heeft vervangen voor een pp exemplaar? Ik wil graag een reserve! Dus mocht je het verkopen ;) Tevens ben ik benieuwd wie van jullie aan het wisselen is geweest met tandwielen, rijdt iedereen hier rond met de standaard 17-38 of...?

Hoop wat te horen :)

PS ik rij met 16-38 tanden en het verschil is er zeker! trekt aanzienlijk harder vooral merkbaar vanaf de 4e versnelling.

Groetjes Mark
 
Hallo, is er toevallig iemand die zijn koppelingshendel heeft vervangen voor een pp exemplaar? Ik wil graag een reserve! Dus mocht je het verkopen ;) Tevens ben ik benieuwd wie van jullie aan het wisselen is geweest met tandwielen, rijdt iedereen hier rond met de standaard 17-38 of...?

Hoop wat te horen :)

PS ik rij met 16-38 tanden en het verschil is er zeker! trekt aanzienlijk harder vooral merkbaar vanaf de 4e versnelling.

Groetjes Mark
Ik rij ook met 16-38 en nu met de quickshifter. Gaat als vergif!
 
Ik als stiekeme meelezer denk nu, waarom zou je je tandwiel verhoudingen aanpassen op een 1290. Hij gaat toch al als vergif en hij trekt toch al de klinkers eruit? :?

klopt ook, maar ze doen het waarschijnlijk omdat ze er nooit 299km/h mee rijden dus beter met kortere vertanding rijden (lees het als "Nog extremer" dan maar)

@prikkie, waar heb jij hem dan besteld voor dat bedrag? En heb je hem zelf aangesloten?
 
Laatst bewerkt:
klopt ook, maar ze doen het waarschijnlijk omdat ze er nooit 299km/h mee rijden dus beter met kortere vertanding rijden (lees het als "Nog extremer" dan maar)

@prikkie, waar heb jij hem dan besteld voor dat bedrag? En heb je hem zelf aangesloten?
Rechtstreeks bij Lohmann op bestelling laten maken. Er zit een levertijd op. Het is Plug and play. Alleen je tank moet er af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan