KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Benieuwd of dit nog gelukt is? En samen gedaan met de SAS kit?

Morgen moet ik voor de 1000 beurt, daarna maar weer eens goed kijken hoe die stekkers uit elkaar moeten.
Zo op het eerste gezicht heb ik maar weinig ruimte om het zonder demontage te doen maar misschien dat ik het net red.

Zonder SAS kit in eerste instantie, dan valt het makkelijk weer terug te zetten.
 
Gelukt met de tomtom, zondag eerste rondje gereden en werkt wel grappig dat bochtige wegen systeem. Ben over dijkjes/weggetjes gegaan waar je normal nooit zou komen.

De vering staat inderdaad wat zacht. Heeft iemand de juiste instellingen?

Hoop dat je meer succes hebt met de 410 als ik, ik heb er een mega condens vlek in die naar verloop van tijd wel weer wegtrekt maar ik zag op het engelse tt support forum dat ik niet de enige ben.
Aangemeld bij tt en heb nu een label in de mail zodat ik hem kan opsturen ter reparatie, hopelijk krijg ik gewoon een nieuwe. Heb hem slechts een paar weken en niet in de regen gereden alhoewel ie daar gewoon tegen moet kunnen.
 
Met de traction control af en grof op de gas gaan bocht uit zal hij altijd wat kwispelen voorin.. Gaat zoveel power de weg op.. Tenzij je je stuurdemper zo stug insteld dat je er andere andere kant ook weer nadelen van ondervind. Minimaliseren met stuurdemper kan wel.


Ook met mtc aan in de sportstand, doet ie dat, met verstelbare wp stuurdemper in de standard setting.
Nix schokkends om bang van te worden, met standard demper reageerde iets heftiger.
 
Morgen moet ik voor de 1000 beurt, daarna maar weer eens goed kijken hoe die stekkers uit elkaar moeten.
Zo op het eerste gezicht heb ik maar weinig ruimte om het zonder demontage te doen maar misschien dat ik het net red.

Zonder SAS kit in eerste instantie, dan valt het makkelijk weer terug te zetten.


Als je de stekker los haalt van het ventiel zal je een fout melding krijgen.
Plug je de slangen af, dan niet.
 
Ook met mtc aan in de sportstand, doet ie dat, met verstelbare wp stuurdemper in de standard setting.
Nix schokkends om bang van te worden, met standard demper reageerde iets heftiger.

het is ook niet gek, hij "praat" met je. Moet ook zeggen dat ik er niet snel warm van wordt.
 
Ook met mtc aan in de sportstand, doet ie dat, met verstelbare wp stuurdemper in de standard setting.
Nix schokkends om bang van te worden, met standard demper reageerde iets heftiger.

het is ook niet gek, hij "praat" met je. Moet ook zeggen dat ik er niet snel warm van wordt. Maar dat is natuurlijk persoonlijk
 
Ben ook geen Rossi, maar met uitkomen van bochten het gas derop, voorkant ligt omhoog, dan trekt ie hem zelf recht of schud nog ff een keertje, maar ik krijg nooit het gevoel dat het uit de hand loopt.
 
Inmiddels de airbox verhuisd naar de zolder een rottweiler filter terug geplaatst.

20160715_130023_zpsodzwmqbv.jpg


Maakt wel een mooi stuk meer lawaai.

20160715_121902_zpsy8xxalww.jpg

De voorste inlaat kelk wil ik nog vervangen voor een 40mm exemplaar.
 
Dik hoor :9~ Schijnt behoorlijk verschil te maken in performance, ben benieuwd naar je bevindingen.

Toevallig ook naar de Motohooligan gekeken?
 
Hi allen,

Ik ben op zoek naar de heldere (rem/koppeling) reservoirs voor op de 1290.
Volgens mij zitten ze standaard op de GT, maar dan krijg je het gehele setje (incl deksels etc).
Dank alvast!
 
voor Superduke R 2014/2016 mijn Akrapovic uitlaat echt zo goed als nieuw inc afdekplaatje van akrapovic van carbon voor de Cat af te dekken.
{imgatt}
full
 
Sla de PP catalogus van KTM maar los en daar vind je er 1 van WP, verstelbare, werkt goed in de standard setting.
Zou ook kunnen dat die van jou niet goed werkt, is al vaker voor gekomen.

Volgens het PP boekje moet je dan ook de kroonplaat vervangen?
 
Nee hoor, heb hem ook op de af fabriek gemonteerde kroonplaat zitten.

IMAG1793_zpsnpxm3bsf.jpg


En je hoeft geen klein stukje van de zuiger stang af te zagen, dat zou wel moeten, zeg men, als je een radiator bescherming gemonteerd hebt.d
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, heb hem ook op de af fabriek gemonteerde kroonplaat zitten.


En je hoeft geen klein stukje van de zuiger stang af te zagen, dat zou wel moeten, zeg men, als je een radiator bescherming gemonteerd hebt.d


Waar heb je de demper gekocht? Van de KTM shop krijg ik alleen te horen dat het niet past... :?
 
Bij Vos in Oss, maar ik denk dat elke KTM dealer hem je wel wilt verkopen, vreemde reactie van de KTM shop, heb je ze de foto van mij al laten zien?
Ik had die van mijn heel goedkoop, omdat iemand hem had gekocht bij Vos en toen ergens gehort had dat de stuur uitslag beperkte moest worden, daar had de des betreffende persoon geen zin in.
Ik heb hem gemonteerd, nix aan de stuur uitslag gedaan en het past zoals je ziet, alleen als je een radiator bescherming monteert, dan moet je een stukje (8mm) van de zuigerstang afhalen, anders rakt ie de bescherming.
 
Vond ik ook vreemd van KTM shop.
Ik zal idd je foto sturen, misschien dat ze het dan 'geloven' ;)
Dank voor de info
 
Heb ik weer,paar weken geleden was de ophanging van mijn achterlicht afgebroken.
Ik heb op het forum gelezen dat het wel vaker voor kwam,dus ik belde mijn KTM dealer met dit verhaal .Hij zei breng hem maar langs KTM komt toch langs vrijdag kan hij hem gelijk meenemen.De week erop netjes een nieuwe achterlicht gehad van KTM :} Mijn motor was afgelopen maand net uit de garantie,dus dat vondt ik zeer netjes van KTM.Ik achterlicht gemonteerd getest alles brandde goed,een paar dagen later een ritje en elke keer als ik remde kreeg ik een waarschuwing in het display met "rear brake warning" en mijn alarm lichten gingen knipperen.Na een paar seconden was het weer weg maar kwam steeds weer terug als ik remde.
Ik mijn dealer gebeld,hij zat de eerste drie weken vol,maar hij zei kom maar langs lezen we hem even uit is het niet veel lossen we het op en anders een afspraak.
Dus ik naar de dealer,parkeer de motor voor de winkel ,de dealer rijd hem de werkplaats in en daarna is de KTM nooit meer te starten.De monteur zoeken naar het probleem ook met de diagnose apparatuur niet kunnen vinden zo gauw wat het was,alarm afgekoppel hielpt ook niks . Monteur KTM gebeld en geprobeerd het probleem te vinden maar was niet direct gelukt,waarschijnlijk was het de immobiliser/zender van het contactslot maar ze gingen het nog verder onderzoeken de motor moest blijven.
Mijn vrouw heeft mij maar met de auto opgehaald en gelijk maar de twee reserve sleutels mee genomen.Belt de dealer mij gisteren dat het inderdaad het contact slot is met de immobiliser deze moet vervangen worden,het kwam wel vaker voor dit probleem.Ze proberen het nog onder garantie/coulance te krijgen bij KTM omdat mijn motor net een maand uit de garantie was,maar de werkplaats uren moet ik zo wie zo betalen ongeacht garantie of niet.
Ik moet het er nog met mijn dealer over hebben,maar een motor van 2 jaar en maand en nog geen 5000 km op de teller vindt ik het behoorlijk raar.Natuurlijk werken de jongens niet voor niks maar KTM zou die kosten van de werkplaats ook op garantie/coulance moeten nemen.
Mijn dealer levert puik werk staan altijd voor je klaar je hoeft maar te bellen en niks is een probleem voor ze.Maar een contact slot behoort naar mijn mening zeker langer mee te gaan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan