KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een paar ritjes per jaar zou voor mij al voldoende zijn, om mijn droommotor in mijn garage te hebben staan :] :]

Of ik zou er écht niet de knaken voor hebben om 'm dan te kunnen houden.

jij weet denk ik niet wat circuit rijden en offroad/crossen kost..

Bovendien is het echt een kwestie van tijd te kort.. Als ik er dan mee ga rijden wil ik er even alles uithalen en daar vinden onze dienders ook steeds vaker wat van .. (dit jaar al ruim de kas gespekt). Daar gaat ook de lol van af, rijd ik liever als een varken op het circuit of op de crossbaan..
 
Iedereen heeft zo zijn/haar redenen om een motor te bezitten.
Ik rij ook maar een paar ritjes paar jaar met m'n Superduke en dat is voor mij voldoende. Wellicht dat ik in de toekomst er eens weekje mee op pad ga. Maar ik vond en vind nog steeds de 1290SDR de gaafste brommer die er nu is :Y :} , enige waar ik hem voor zou inruilen is een nieuwe 1290SDR. Punt. 8-)
 
jij weet denk ik niet wat circuit rijden en offroad/crossen kost..


Aanschouw mijn MotoGP racert:

full


Mods: stalen remleidingen en snelle stickers 8-)
 
Aanschouw mijn MotoGP racert:

[afbeelding]

Mods: stalen remleidingen en snelle stickers 8-)

Hej dennis mooi toch!

Als je maar geniet, alleen de garage hier staat een S1000RR die het nodige onderhoud behoeft (laat staan de banden en dergelijke). En de Enduro gaat ook nog wel eens over de keien (los van de olie, filters en banden enzo).

Uit die hobby's haal ik meer plezier dan dat ik weer op de SDR rijd met het continu kijken om me heen omdat ik me misdraag op dat ding.. Ben in omgeving Rilland al meerdere keren staande gehouden, en mijn geld naar die instantie brengen vind ik zonde (eigen schuld uiteraard). Maar ik kan op die 1290 gewoon niet normaal meer rijden, dat ding vraagt om "mishandeld" te worden..
 
Grappig, ik heb er juist 1 bij gekocht. We hadden al een 1290GT gehaald in juli, maar nu is ook de '16 Z1000SX ingeruild voor een 1290R SE.

[afbeelding]
Cool! Hoe verhouden die twee zich tov elkaar? Heb al eens een superduke 990 R gehad, een rondje gereden op een Superduke 1290 GT en rij nu op een RC8. Maar nav het ritje op de GT wil ik weer een superduke. Vandaar mijn vraag :) })
 
Hej dennis mooi toch!

Als je maar geniet, alleen de garage hier staat een S1000RR die het nodige onderhoud behoeft (laat staan de banden en dergelijke). En de Enduro gaat ook nog wel eens over de keien (los van de olie, filters en banden enzo).

Uit die hobby's haal ik meer plezier dan dat ik weer op de SDR rijd met het continu kijken om me heen omdat ik me misdraag op dat ding.. Ben in omgeving Rilland al meerdere keren staande gehouden, en mijn geld naar die instantie brengen vind ik zonde (eigen schuld uiteraard). Maar ik kan op die 1290 gewoon niet normaal meer rijden, dat ding vraagt om "mishandeld" te worden..

Komt me bekend voor... _O-
 
van de week nog even gereden,blijft lekker. Maar ga er toch aan denken om hem weer te koop te zetten, ondanks dat het mijn droommotor is heb ik er te weinig tijd voor ..

Dan kan ik me vol op de circuit en offroad hobby's concentreren en vind ik het niet zo zonde als ik hem elke keer moet laten staan ivm de andere liefdes...

Af en toe overweeg ik hetzelfde. Zo ontzettend veel plezier beleef ik er niet aan op straat. Wél op vakantie. Daar zou ik hem toch niet voor willen missen.
Of toch wel als er gloednieuwe RSV4 of R1 racer tegenover staat... keuzes, keuzes.
 
Af en toe overweeg ik hetzelfde. Zo ontzettend veel plezier beleef ik er niet aan op straat. Wél op vakantie. Daar zou ik hem toch niet voor willen missen.
Of toch wel als er gloednieuwe RSV4 of R1 racer tegenover staat... keuzes, keuzes.

precies, en zolang de postcode loterij niet aan de deur staat zal het zo blijven _O-

luxe probleem toch, dat je kan kiezen! maakt het een weer plek voor het ander. Mocht je iemand weten die een dikke zoekt met bijna alles erop en eraan...
 
Misdragen op een sd, lijkt me toch anders dan een supersport op straat?

wheelies?

Ding zal ook wel met twee vingers in zijn neus naar de 200+ gaan, maar lijkt me niet dat je dit zonder kuip makkelijk rijdt?
 
inderdaad de SDR komt een beetje traag op gang wat wil je ook met maar 144Nm koppel, nee dan een supersport ;)
 
Cool! Hoe verhouden die twee zich tov elkaar? Heb al eens een superduke 990 R gehad, een rondje gereden op een Superduke 1290 GT en rij nu op een RC8. Maar nav het ritje op de GT wil ik weer een superduke. Vandaar mijn vraag :) })

De SDR is een stuk lichter, spartaanser en mist toch wat goodies die achteraf erg lekker blijken, zoals de quickshifter en de semi-actieve vering. Het gaat echter om nuanceverschillen, qua zithouding zit er geen wereld van verschil in, de GT is net iets meer ontspannen, wat wel een wereld van verschil maakt is het PP zadel van de GT, die is een stuk dikker en zachter dan die van de SDR. Euro4 lijkt trouwens weinig van invloed op het geluid, de roffel is gewoon gebleven.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nog maar eens achter je oren krabben. Eén vriend heeft in 3 jaar tijd twee maal een nieuw motorblok gekregen. Het eesrte blok was af fabriek al niet goed een rookte enorm bij had=rd remmen........De laatste reparatie is niet afgerond omdat de dealer al meer dan een half jaar op onderdelen zat te wachten. Van ellende is de motor ingeruild. Een tweede vriend heeft er ook een gehad. In 2 jaar tijd heeft de mtor meer dan een half jaar bij de dealer gestaan. Ook mega blok problemen. Aftersales en service bij aprilia? Vergeet het maar. De Tuono V4R is een geweldige motor.Ik heb er mee gereden. Ik had er bijna één gekocht. Door alle ellnde van mijn vrienden ben ik er maar vanaf gestapt. Als je eenmaal problemen krijgt dan wens ik je succes. De keuze is aan jou........ ;)

Ik las al van problemen in de eerste generaties inderdaad, denk dat ik dan ook voor een 2013/2014 model ga.. daar zouden de meeste problemen wel uit moeten zijn.

En ik heb nog even om de keuze te laten bezinken, denk dat ik hem pas komend voorjaar ga halen dus wie weet sla ik nog om.
Echter vindt ik de electronica dusdanig beter dat ik het niet snel zie gebeuren :)

Maar thanks voor de waarschuwing :)
 
Laatst bewerkt:
Misdragen op een sd, lijkt me toch anders dan een supersport op straat?

wheelies?

Ding zal ook wel met twee vingers in zijn neus naar de 200+ gaan, maar lijkt me niet dat je dit zonder kuip makkelijk rijdt?

Wheelies , sliden kortom in de ogen van een buitenstaander rijden als een varken (mijn hobby)

gaat inderdaad met vingers (aan het stuur) naar de 200+ heb al eens 280 op GPS gereden ook (krijg je wel zwarte vlekken in je ogen, dus toen van gas gegaan). maar 200 is geen probleem hoor (voor mij althans). Tuurlijk is met kuipen makkelijker, maar dat is een beetje het concept van "The Beast" denk ik. Als je hem goed gebruikt is het werken geblazen
 
Ben normaal geen naked man, maar de sd trekt mij op een of andere manier wel!

Wat een prachtfiets! dat spartaanse uiterlijk!
 
Hij staat officieel nog niet te koop omdat ik van plan was hem in te ruilen. Dus geintresseerden moeten heel snel zijn!

Mijn email is: rally11schepers@hotmail.com
 
duizend kerel :p

maar heb het al gezien 15 duizend :P ik wacht nog een tijdje tot die dingen onder de 10 k komen :)
 
Vandaag nog ff gereden. Was wel weer 2 maanden geleden........... Blijft een brute fiets!
 
Iemand van hier vandaag nog door Valkenswaard gereden toevallig? Kwam er een tegen, volgensmij een R in die metallic oranje kleuren. Wat een apparaat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan