KTM 1290 Superduke

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ jong belegen:

Heb jij die remschijven nog en zo ja welke zijn het en wat wil je er voor?
Groetjes mark

Hi Mark, ja die liggen nog bij de dealer in Bodegraven. Hagelnieuw omdat ik Powerparts schijven heb laten monteren voor aflevering. Het zijn de standaard 1290 SD schijven die erop zitten af fabriek. Geen idee wat die dingen kosten maar ik ga het even voor je informeren.. Nog meer nodig?
 
Heb ff een paginatje gemaakt op FB;

" KTM Superduke R 1290 BE/NL "

Zat vroeger met men 690 in zo'n groepke, en was enorm handig/leuk voor fototjes te delen en onderdelen te wisselen/verkopen. Aangezien er nog niet zoveel van ons rondrijden best zoveel mogelijk samenhokken :). Join maar als je wil
 
Ik wil dit topic even aanvullen met een positief bericht:
Ik heb nu 6000 km weg sinds maart op de SD.
Daar zit 1 circuitdag bij.
Ik heb (nog) geen boetes binnen.
Ik heb geen enkele misslag of mankament gevonden.
Met een 200/55 Bridgestone RS10 werkt de TC perfect; veilig zwarte strepen trekken.
Geen druppel olie hoeven bijvullen.
Handvat verwarming is perfect.

Kortom: beste motor ooit
 
Heb ff een paginatje gemaakt op FB;

" KTM Superduke R 1290 BE/NL "

Zat vroeger met men 690 in zo'n groepke, en was enorm handig/leuk voor fototjes te delen en onderdelen te wisselen/verkopen. Aangezien er nog niet zoveel van ons rondrijden best zoveel mogelijk samenhokken :). Join maar als je wil

Kan hem niet vinden.
 
Sorry, stond op gesloten. Nu zou je moeten kunnen vinden. Laat het aantal leden je niet afschrikken. Ik hoop dat er veel bijkomen
 
Ik wil dit topic even aanvullen met een positief bericht:
Ik heb nu 6000 km weg sinds maart op de SD.
Daar zit 1 circuitdag bij.
Ik heb (nog) geen boetes binnen.
Ik heb geen enkele misslag of mankament gevonden.
Met een 200/55 Bridgestone RS10 werkt de TC perfect; veilig zwarte strepen trekken.
Geen druppel olie hoeven bijvullen.
Handvat verwarming is perfect.

Kortom: beste motor ooit

Zeker!
Ik heb de 22k km gepasseerd en heb een mooie deal kunnen maken bij motor city om hem in te ruilen voor een nieuwe.

Ik heb weer precies dezelfde besteld :)
Tot nu toe heb ik nog geen motor die ik liever zou willen hebben kwa uiterlijk, betrouwbaarheid, vermogen en rijplezier dan de Superduke 1290.
 
hebben er hier al mensen ervaringen met de op maat gemaakte configureerbare
pakken van KTM?

- Pasvorm ?
- kwaliteit ?
- Protectors?
- Prijs ?

gr eric
 
Zeker!
Ik heb de 22k km gepasseerd en heb een mooie deal kunnen maken bij motor city om hem in te ruilen voor een nieuwe.

Ik heb weer precies dezelfde besteld :)
Tot nu toe heb ik nog geen motor die ik liever zou willen hebben kwa uiterlijk, betrouwbaarheid, vermogen en rijplezier dan de Superduke 1290.

Als die zo betrouwbaar is waarom wil je dan een nieuwe na 22.000km? In de Motoplus had de 1190 Adventure na 50.000km meer pk's en nm dan de testmeting bij 2500km.
 
Als die zo betrouwbaar is waarom wil je dan een nieuwe na 22.000km? In de Motoplus had de 1190 Adventure na 50.000km meer pk's en nm dan de testmeting bij 2500km.


Omdat ik door bepaalde vergoedingen van mijn werk en andere situaties 1,5 jaar dan gratis heb gereden ;)
En aangezien dit er in de toekomst niet meer in zit vond ik dit een mooie keuze om weer lang te kunnen rijden.
 
hier een handig kettingsmeerhulpje voor op vakantie :

full


lengte 315mm

gr eric
 
En weer terug.
In totaal 8 banden versleten met zijn 4-en. Weer was soms wisselvallig. Wel weer top om in Catalunya rond te rijden. Moto-GP ook weer meegemaakt. Daar kunnen ze in assen nog wat van leren. Verkeersregeling top, schoon !!!!!!!!! Sfeer was super.
 
Mannen.. hebben of hadden jullie dat de ketting behoorlijk wat lawaai maakt in het begin toen de motor nieuw was? Bij het loslaten van het gas (uit laten rollen) hoor ik hem redelijk kletteren linksonder bij je voet. Zodra je weer gas geeft is het weg..

Is dat een kwestie van inslijten van de geleiders, smeren of spannen? Of hoort het gewoon bij de 1290?

Ook hoor ik bij het duwen (motor uit) de voorste schijfremmen wat schaven; kan nieuwigheid zijn of moet er dan gesteld worden?

Verder -na de eerste 200 kilometer- een beest pur sang. Lijkt allemaal redelijk beschaafd en soepeltjes te gaan (iets waar je ook je vrouw mee op pad kan sturen) totdat je de kraan opendraait, man man..
 
Ik had het ook, ff wat strakker zetten, wist eerst niet wat het was, met ingetrokken koppeling hoorde je het ook niet en in de regen ook niet, maar was de ketting achteraf.
Wel vreemd, de eerste 80km hoorde je hem niet en plots was het der, terwijl ik vond dat de ketting toch behoorlijk al wat op spanning stond, maar goed iets strakker en het is opgelost.
Bout losdraaien en met de haakse sleutel de as verdraaien, mooi systeem.


Licht schaven van de schijfremmen is me ook opgevallen, bij anderen motoren die ik had hoorde je dat niet.

Heb ergens in een Duits blad onlangs gelezen dat het een idealen les motor zou zijn. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik had het ook, ff wat strakker zetten, wist eerst niet wat het was, met ingetrokken koppeling hoorde je het ook niet en in de regen ook niet, maar was de ketting achteraf.
Wel vreemd, de eerste 80km hoorde je hem niet en plots was het der, terwijl ik vond dat de ketting toch behoorlijk al wat op spanning stond, maar goed iets strakker en het is opgelost.
Bout losdraaien en met de haakse sleutel de as verdraaien, mooi systeem.


Licht schaven van de schijfremmen is me ook opgevallen, bij anderen motoren die ik had hoorde je dat niet.

Heb ergens in een Duits blad onlangs gelezen dat het een idealen les motor zou zijn. :X

Misschien wel een KTM dingetje van de schijfremmen.. M'n 690 heeft precies hetzelfde. Ik dacht eerst dat het wel zou inslijten maar nu naar 5000 km heeft ie het nog steeds.

Ja, makkelijk om de ketting te spannen bij een 1290? Geen geklooi (zoals bij normale achtervork) om het wiel mooi recht te krijgen?
 
Wiel zit altijd recht, gezien de bevestiging, in je gereedschaps setje zit te haakse sleutel om de naaf te verstellen.
Check je handleiding anders ff, staat precies in hoe het moet.
 
Wiel zit altijd recht, gezien de bevestiging, in je gereedschaps setje zit te haakse sleutel om de naaf te verstellen.
Check je handleiding anders ff, staat precies in hoe het moet.

Ja, thanks; ik heb het al gefixt. Idd een fluitje van een cent. Even de werkplaats manual erop nageslagen.

Vanavond ff proberen of het effect heeft en het geratel over is. Nu nog kijken of ik iets kan doen aan het schuren vd voorste schijven. Misschien iets te maken met het type blokken dat er op zit?

Hoe hoog hebben jullie (na het inrijden) de lampjes gezet voor het schakelen?

btw: als er nog iemand onderdelen zoekt.. ik heb er nog wel een paar.
 
Laatst bewerkt:
Een lang weekendje Ardennen gehad met een paar motor maten op de superduke, niet echt goed weer gehad maar was wel fun.
Vraagje op de snelweg had ik 235 echte kilometers op de GPS maar ik durfde niet harder,omdat ik geen druk meer voelde op het voorwiel. dat gaf mij geen vertrouwd gevoel.
Op mijn blade was dat wel anders..
Herkent iemand dit ook,was trouwens niet echt comfortabel rijden .....
 
Laatst bewerkt:
Een lang weekendje Ardennen gehad met een paar motor maten, niet echt goed weer gehad maar was wel fun.
Vraagje op de snelweg had ik 235 echte kilometers op de GPS maar ik durfde niet harder,omdat ik geen druk meer voelde op het voorwiel. dat gaf mij geen vertrouwd gevoel.
Op mijn blade was dat wel anders..
Herkent iemand dit ook,was trouwens niet echt comfortabel rijden .....

Weet niet welk bouwjaar jouw blade was, maar de meeste nieuwere blades hebben een aktieve stuurdemper (HESD), die op hogere snelheden automatisch strakker gaat staan. Misschien voel je dit?
 
Op mijn blade kom ik gewoon volle pot rijden zonder dat ik een vaag gevoel had voor.
Maar bij de KTM voel ik geen druk voor als ik zo hard rijdt,ik heb het gevoel dan alsof je voorwiel ineens omhoog kan komen bij een hobbel in de weg.....
 
Lang leve de aerodynamica. Dat hoort nu eenmaal een beetje bij een Naked bike. Die zijn niet gemaakt om op zulke hoge snelheden 'comfortabel' te rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan