ktm 1290 vlekkerig scherm

pieterg123

MF'er
22 aug 2019
57
15
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een (tweedehands) KTM 1290 Super Adventure. Nu viel me thuis bij het uitzetten van de motor op dat er vlekken (witte puntjes) op het scherm zitten. Opzich niet storend tijdens het rijden maar ik vind het wel apart. Hebben andere rijders hier ook last van of hebben jullie dit wel eens eerder gezien? Er zit nog garantie op de motor maar ik vraag me af of het daar onder valt.
Zie foto.

20190822_134613.jpg



Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een (tweedehands) KTM 1290 Super Adventure. Nu viel me thuis bij het uitzetten van de motor op dat er vlekken (witte puntjes) op het scherm zitten. Opzich niet storend tijdens het rijden maar ik vind het wel apart. Hebben andere rijders hier ook last van of hebben jullie dit wel eens eerder gezien? Er zit nog garantie op de motor maar ik vraag me af of het daar onder valt.
Zie foto.

Bekijk bijlage 1420509


Alvast bedankt voor de reacties.

Scherm schoonmaken met zeepsop dat afnemen met een microwezel doekje.
 
Zijn het vlekken of echt beschadigingen in de anti-glare coating ?

Had je al eens geprobeerd om het te reinigen met een reinigingsmiddel voor TFT displays ?
 
Zijn het vlekken of echt beschadigingen in de anti-glare coating ?

Had je al eens geprobeerd om het te reinigen met een reinigingsmiddel voor TFT displays ?
Is heel moeilijk te zien je voelt er niks van.... ik heb het proberen schoonmaken te maken maar dat heeft geen effect... Bij de dealer hadden ze ook geen idee, die dachten aan gebruikssporen... Wellicht ga ik toch een proberen of KTM het niet wilt gooien onder de garantie.
 
Niet geschoten is altijd mis. Al zou het maar coulance zijn in de vorm van korting.

Aan de andere kant... een voorwerp blijft niet nieuw. Als het je niet stoort bij het rijden, zou ik er in ieder geval zelf geen geld in steken.
 
Het scherm "gebruik" je niet, het is geen touchscreen, je kijkt er alleen maar naar. Je bedient het menu met knoppen op het stuur. Als de puntjes niet voelbaar zijn op de buitenkant, moet het van binnen zitten, mogelijk geven ze dan garantie.
Het stoort eigenlijk alleen als de motor stil staat.... als het scherm aan staat kun je de vlekker niet meer zien... Ik zal bij een volgende beurt eens navraag doen over de garantie.
 
Rain-ex of een ander waterafstotend middel geeft hetzeffe effect . Er blijft geen water op staan maar laat wel vlekjes achter , na een wasbeurt of regenbui ,als het verkeerd wordt aangebracht,.
 
Heb destijds na garantie netjes een nieuw klokje gekregen van dealer , vorige eigenaar smeet nl zijn handschoenen ectr erop ,zat vol met krassen ,iri bij zonlicht.

Uiteindelijk toch ook maar zo,n plastic ding erop geplek
 
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een (tweedehands) KTM 1290 Super Adventure. Nu viel me thuis bij het uitzetten van de motor op dat er vlekken (witte puntjes) op het scherm zitten. Opzich niet storend tijdens het rijden maar ik vind het wel apart. Hebben andere rijders hier ook last van of hebben jullie dit wel eens eerder gezien? Er zit nog garantie op de motor maar ik vraag me af of het daar onder valt.
Zie foto.

Bekijk bijlage 1420509


Alvast bedankt voor de reacties.
Had er ook 1 maand 1 pff
Maar met een microvezel doekje afpoetsen. Er zit een soort van wax op dus niet met agressie oplosmiddelen doen.
Of er een bescherm folie op plakken want het komt telkens terug als je er aan zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan