KTM 25KW! Verstandige keuze?

Djwesz11

MF'er
20 jun 2011
94
0
Leusden
Ik ben nu 17 (Bijna 18) en ben aan het kijken voor een KTM (Ik denk dat het een 525 exc word)
Kan ik gewoon mijn 525 op 25 kw laten zetten bij bijv. brouwer motoren?
 
Ktm staat voor 13 kw op kenteken. Eventueel zelf begrenzing op t gas in drukken als je je daar lekker bij voelt
 
Gewoon op kenteken zo laten en lekker zonder begrenzing rijden :)

Doet 90% van de SM rijders.
 
Ktm staat voor 13 kw op kenteken. Eventueel zelf begrenzing op t gas in drukken als je je daar lekker bij voelt
Dus eigenlijk mag ik dan gewoon met die 525 rijden?
Want dan is er helemaal niets aan de hand!

Hoe komt dat eigenlijk dat ze op 13 kw staan? Want dat lijkt me erg weinig...
 
Dus eigenlijk mag ik dan gewoon met die 525 rijden?
Want dan is er helemaal niets aan de hand!

Hoe komt dat eigenlijk dat ze op 13 kw staan? Want dat lijkt me erg weinig...

Worden ingevoerd met een bus op de gasschuif zodat het gas maar enkele millimeters open kan.
 
Dat weet ik niet.
In principe ben je niet verzekerd.
Ik heb het even opgezocht:

- Boete van 190 euro voor het rijden zonder het juiste rijbewijs.
- Je bent niet verzekerd bij een ongeluk omdat je niet op de motor rijd die je hebt opgegeven aan de verzekering.
 
Ik heb het even opgezocht:

- Boete van 190 euro voor het rijden zonder het juiste rijbewijs.
- Je bent niet verzekerd bij een ongeluk omdat je niet op de motor rijd die je hebt opgegeven aan de verzekering.

Dat kan goed kloppen.
 
Maar de vraag is: hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk een ongeluk maakt?

En is het mogelijk dat je van de weg geplukt word voor een een vermogenstest oid?
10,84% (niet heel groot dus).

Let wel, het gaat er niet alleen om hoe goed jij kunt rijden, ook hoe goed degenen om je heen kunnen rijden. Bij een ongeluk ben jij altijd (!) fout en mag je betalen omdat je niet verzekerd bent. 't Is overigens wel een gok die velen nemen.
 
Maar de vraag is: hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk een ongeluk maakt?
De vraag is of je je leven lang wilt betalen, mocht het misgaan.

Denk er ook aan dat het dan heel lastig zal zijn een verzekering te vinden voor een eventueel nieuw voertuig. Jeugdzondes kunnen je heel lang achtervolgen...
 
Laatst bewerkt:
njah .. 90% van de enduro's staan op veel minder kw's .

Ik had ook hetzelfde 25kw probleem en kocht een cr500 opgebouwd naar sm geloof 15 kw op kenteken.

denk dat het met een enduro anders word bekeken dan wanneer men op een racer stapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan