KTM 300 EXC 2000

Je hebt amper geld om hem te kopen en je wilt 8uur per week rijden, dit gaat niet goed komen hoor.
 
:^

Enduro, en zeker de 2t zijn zeer onderhouds gevoelige brommers. Oudere motoren is elke keer iets mee. Altijd sleutelen, kost altijd geld. Als je net genoeg hebt om hem aan te schaffen en thats it, zou ik er ver weg van blijven.

Voor dat geld koop je dan beter een cb500 ofzo. Of cbf600. Onverwoestbaar
 
Ja heb topic uitgebreid gelezen, maar vraag dit aan de hand van het type motor en hoeveel hij kan hebben.
Voor de eerste tijd schors ik hem trouwens, en maak die 8 uur maar 3-4 uur, behalve in vakanties, dan zal het een hoop zijn :P

Vind het ook geen probleem om hem af en toe te moeten laten staan maar niet dat ik opeens doodgegooid word met kosten van filters olie en pistons ;p
 
Als je al tegen de kosten van filters en olie opziet dan kun je het echt beter laten. Bij zon oude motor is het altijd iets, zeker met minstens 3uur in de week. En het kost al snel aardig geld bij een crosser/enduro. Beter wacht je tot je klaar bent met je opleiding, of ga flink aan de bak met een bijbaantje. Het is simpelweg gewoon geen goedkope hobby.
 
Met een beetje mazzel rij je nog 25uur met de zuiger. Met een beetje pech is het de laatste overmaat en is de cilinderwand aan een revisie toe. Big-endstaat onbekend, tel die ook maar mee. Zit je zo op minstens 600+euro aanvangskosten als je alles zelf kunt de- en monteren. En dan nog het verbruik: ligt ongeveer op 1l per 8-10 km bij niet al te hard rijden, zelf mengen Busje mengolie 15Euro.
Je raakt sneller in de min dan je wenst. ;)
 
hmm, ja inderdaad, dan laat ik hem maar gaan denk.
tegen de kosten van filters en olie zie ik op zich niet zo tegenop, maar ligt er wel aan of het na elk ritje gaat of elke 10 ritten.
Maar al die dingen bij elkaar telt flink op, dus hartstikke bedankt voor de hulp :)

Ik zoek dus eigenlijk iets wat redelijk laag in kosten blijft, 2takt begin in maar niet aan ;p

Mn honda nx is nu 25 jaar oud, volgens mij zit er nog steeds dezelfde zuiger in maar hij loopt nog super, heeft alleen nu ander filter nodig en carb schoonmaken.

Ik zat te denken, ktm 450-530 4takt of honda crf met kenteken lijken me de beste opties,
Maar een ktm 525exc uit 2005 kostte 2 jaar geleden 2500,- en nu 2800,-
Fijn als je er een hebt, maar als je er een zoekt is het minder :P

Mja, ik ga maar eens mn nx afmaken en doorsparen denk.

Bedankt allemaal :)
 
haha ja zeker, maar heb maar 2000 te besteden :P

En ik droom al van een dikke ktm sinds er een volgas door de straat kwam denderen en je het geluid door de grond kon voelen :D stond ik als klein mannetje met mn mond vol tanden haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan