ktm 350/400gs of husqvarna 350te

twinpulse

Die hard MF'er
11 sep 2004
732
9
Groningen
Hallo mf'ers,

Ik heb zins december mijn motorrijbewijs (klein) en heb nu ongeveer genoeg geld bij mekaar om een aardig motortje te kunnen kopen althans dat hoop ik.
nu zag ik een husqvarna en een ktm staan op markplaats.
mijn vraag: welke motor is de betere, of kan ik beter toch voor honda xr o.d. gaan (een xr 250 vind ik btw niks das net een opgevoerde grasmaaier op 2 wielen)
ik zoek inprenciepe een motor om mee te off-roaden (zandpaden en bossen) en af en toe eens naar school en andere denkbare korte asfalt ritjes.
het maakt me ook niets uit dat hij meer kw's heeft dan op het kenteken staat, als het op het kenteken klopt vind ik het mooi.
dus wie heeft ervaring met dat spul, graag info's !!
 
Wees eens wat specifieker,foto's,prijzen,verleden,onderhoud etcetera etcetera!,hoe meer info hoe beter het advies,en onderschat de xr 250 niet anders krijg je ruzie met Fred ;)
 
mijn oog viel op deze :

http://motor-brommer.marktplaats.nl...JcvccWoDoo6efXt7VkEQT&scroll_to_image=1#photo

en deze http://motor-brommer.marktplaats.nl...DlkH0zOd3vv0DJzJQQQ==&scroll_to_image=1#photo

Ze staan niet echt in de buurt woon namelijk in niebert (groningen) maja weet iemand iets van deze ploffen? ik las ergens dat een zo'n husky geen oliepomp heeft is dat zo of bedoelen ze daarmee dat het een wetsump is en geen drysump ?
En weet iemand ook van welke makelarij het blok is (rotax of zelfbouw)
 
1750 vr die husky van 91 is wat veel, 1000 euro is hij waard meer nt.
die ktm daarentegen zou je als het waar is wat er staat wel 1500 aan mogen geven.
 
Ik heb zelf een KTM 350 GS LC4 die bijna te koop staat, moet hem nog even netjes maken ed omdat hij al eventjes stilstaat maar een prima ding is het. Stuur mij anders maar een mail hannes_de_jong@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso al niet voor een tweetakt gaan als je ook de weg op wilt.
Krijg je snel spijt van :? ( heel snel zelfs...)
 
Laatst bewerkt:
Klein rijbewijs en dan de Husky?

Om te crossen/enduro: de Husky.
Veel feller op gas en veel handelbaarder (iets minder betrouwbaar en schreeuwend dure onderdelen).
Maar je kunt er heel gemakkelijk wheelies mee maken (ook zonder dat je het wilt).

De KTM 350/400 is wat lui, beetje log, stuurt niet echt gemakkelijk in het terrein. Lijkt qua rijden meer op een Off road motor (de hondas XR400 bv).
Op de weg echter weer wat fijner.
 
1750 voor die husqy leek mij ook al wat veel, maar wel een mooi apperaat :P
had ff een filmpje gezocht op youtube van zo'n ding lijkt me opzich wel wat,
maar die ktm mag er ook wezen.
Is er niet nog iemand die zo iets te koop heeft te staan die een beetje dichter bij groningen woont, kan ik even wat makkelijker kijken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan