Een oude 360 zou ik niet smeren zoals een moderne(re) 300..Zwarte bougie is te veel olie of, te groote sproeier.
Ik heb een KTM 300 en, die smeer ik full synthetische olie 1 op 60, dan is de bougie mooi bruin en, rijd die perfect.
Als ik 1 op 50 smeer is me bougie ook zwart, en rijd die voor geen meter.
Waarom niet?Een oude 360 zou ik niet smeren zoals een moderne(re) 300..
Een oude 360 zou ik niet smeren zoals een moderne(re) 300..
Als die rookt zijn het vaak de seals van de uitlaat kleppen. Vooral bij gas los.danzuigt die alle liefde damp uit je kop.
een 2 takt heeft geen kleppenseals of uitlaatkleppen.
Dan gebruikt hij meestal ook nog eens diesel.
waarom niet?
zuigers/cilinders worden constant doorontwikkeld, ook oude 2 takt motoren rijden rond met nieuw spul, omdat er eens in de zoveel tijd toch weer een nieuwe cilinder/zuiger enz op moet en, die zijn van het zelde materiaal als die van de nieuwe motoren.
Er zijn nog wel meer kleppen in een 2 takt zoals powervalves
Er zijn nog wel meer kleppen in een 2 takt zoals powervalves
Als er 1 soort smeringsverhouding zou bestaan, zou dan niet elke fabrikant hetzelfde aanraden en zou het dan niet op het busje van de olie staan?
Doe wat je wilt, ik hou fabrieksspecificaties aan.
dan kom je met een motor voor boten die op diesel lopen, laat nu is een standaard KTM 2 takt motor zien met uitlaat kleppen en, seals.
Een 2 takt moet toch roken.ivm je te onderscheiden van de 4 takt rijdersB07 schreef op van de 4 takt rijders.
18 februari 2018 @ 16:10:het is al wat je zegd er is niet 1 mengsmering, ook de fabriekanten verschillen daar in.
ktm zet zelfs in ze manuel dat je kwaliteits olie 1 op 60 kan smeren.
er zijn ook olie fabrikanten die 1 op 80 of, zelfs 1 op 100 adviseren kijk maar Amsoil Saber en, daar rijden ook mensen honderde uren mee zonder problemen.
er zijn te veel mensen die in oude gedateerde studies blijven hangen, elkaar na praten en, adviseren om veels te vet te smeren, met als gevolg dat alles dicht koekt, koolaanslag, detonatie, warmlopers, kapotte bougies, minder vermogen, olie die uit de uitlaat druipt, extreem veel rook enz.
Hallo allemaal! weer een kleine update, andere carbu kunnen fixen. probleem niet opgelost, nog steeds veel roken loopt wel wat beter maar verre van hoe het hoort. Blok eronder weg gehaald en eerst eens het linker deksel er af gehaald. Dit is de ''droge'' kant en hier stond ook geen olie in dus die kering is als het goed is nog dicht. Toen de rechterkant los gehaald, koppeling er even af en uiteindelijk ook m,n rechter kering eruit gehaald. geen voelbare speling op de krukas dus dat valt me mee. Nu een kerring scoren en hopen dat het probleem dan opgelost is. Zo niet moet het wel tussen het blok weg komen dat de carterhelften niet dicht zijn ofzo.
Dit bedoel ik.Is het dan niet zo dat hij de olie er uit drukt en aanzuigt als deze keerringen lek zijn?
Je begrijpt het helemaal niet/niet helemaal.
Kijk eerst eens op youtube hoe een 2 takt werkt en test dan eens of je keerringen wel/niet lek zijn.
Dit bedoel ik.