KTM 390 Adventure

Niet verkeerd. Ik had liever spaken en 18 en 21" wielen gezien, dan zou het voor mij een optie zijn. Heb nl een voorkeur voor Offroad gebruik.
 
Kogel door de kerk, ik heb er eentje in de witte kleurstelling besteld na een proefrit.

Hij is groter dan gedacht, niet zo groot als zijn grotere Adventure broers, maar naast bv alle andere 1 cilinder KTM's en zelfs naast een 890 Duke of 701 is hij groot. Hij is sneller dan ik dacht, vreemd genoeg geeft hij bovenin echt nog een stevige duw in de rug, en hij rijdt gewoon lekker.

We gaan het zien! Eind augustus mee richting Slovenië door de Alpen als het mogelijk is. Nu al zin in!
 
Ben benieuwd. Zo direct geen interesse tot ze 2e hands komen, maar zou graag een middagje knallen op zo'n ding.
 
Kun je dan meerdere motoren proef rijden?

M'n vriendin is nl erg benieuwd naar de 390 ADV. Ik naar de 790 ADV (R) en de 690.
 
Kijk even bij KTM Orange Days, daar zie je dealers die meedoen en daar kun je je ook aanmelden. Is vast mogelijk.
 
Hij staat inmiddels al een paar weken in de schuur en bevalt mij enorm goed. Nog even wachten totdat ie ingereden is. Over twee weken gaan we richting Alpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nOne
IMG_3757.jpg
 
Op 12 september a.s. heb ik een Allroads Motor Meeting 2020 georganiseerd. Een laagdrempelige meeting voor Allroad motorrijders om kennis te maken, ervaringen én inspiratie te delen. Aansluitend is er ook nog een korte rit van 30 kilometer door de directe omgeving van Amersfoort en Barneveld. Alle informatie kun je vinden via het forum 'Waar is wat te doen?'. Leuk als er uiteraard ook een paar mooie KTM-en van de partij zijn! Hopelijk tot dan :)
 
Inmiddels een 6000km op de teller en een goede trip door de Alpen meegemaakt met het ding. Met stuur en smijtwerk hou je alles bij, hij is veel sneller dan gedacht door zijn lichte gewicht en kortere giering. 160 op de autobahn kan, maar 140 is fijner. Ding rijdt enorm zuinig en houdt een TDM900 gewoon bij. Al met al, enorm tevreden mee. Natuurlijk is de beleving minder dan ik had met de 950SM, maar het volledig uit kunnen wringen van een motor is ook leuk. Plus, ik ben gek op 1 cilinders, en een 400 die dan 10.000 toeren draait is dan wel lekker. En de boze blikken van rijders die er uit gestuurd worden door een 400 is prachtig.

IMG_4221.jpg

IMG_4662.jpg
IMG_4568.jpg
IMG_4367.jpg


Wel VEEL TE STIL, echt enorm stil, dus inmiddels maar een Akra gemonteerd.

IMG_4997.jpg
 
Ik heb hier nu eentje in de garage staan tot de 1290 klaar is. Het ding geeft zin in een supermoto.
 
Goedemorgen,

Ook ik ben sinds deze week in bezit van een mooie oranje ADV 390! Nu aan het kijken hier misschien van de zomer mee naar Frankrijk te gaan. ZIjn er mensen die ervaring hebben met het rijden door de bergen met een 390 en die mij kunnen vertellen of dat te doen is met deze motor?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG-20210703-WA0003.jpeg
    IMG-20210703-WA0003.jpeg
    374,3 KB · Weergaven: 19
Goedemorgen,

Ook ik ben sinds deze week in bezit van een mooie oranje ADV 390! Nu aan het kijken hier misschien van de zomer mee naar Frankrijk te gaan. ZIjn er mensen die ervaring hebben met het rijden door de bergen met een 390 en die mij kunnen vertellen of dat te doen is met deze motor?

Alvast bedankt!
Kijk eens hoe hard de renners in de Tour gaan, met nul cc...
 
Goedemorgen,

Ook ik ben sinds deze week in bezit van een mooie oranje ADV 390! Nu aan het kijken hier misschien van de zomer mee naar Frankrijk te gaan. ZIjn er mensen die ervaring hebben met het rijden door de bergen met een 390 en die mij kunnen vertellen of dat te doen is met deze motor?

Alvast bedankt!
De op alle mogelijke manieren langzamere Versys 300 rent ook de berg op en af daar...
Een Funduro 650 zou ook niemand deze vraag over stellen, terwijl ook die minder vermogen heeft (na een aantal jaar)...
Legio 25/35 kW rijders doen het continue op terugeschroefde 250kg bakbeesten...

Zou me dr absoluut geen zorgen om maken.

Edit: Als je je er nog steeds zorgen over maakt. In de Himalaya proppen ze een heel gezin + boodschappen op de 390 Duke en hobbelt ie nog vrolijk op 4000m (grofweg 60% luchtdruk dus de helft van t vermogen) hoogte tegen de bult op.
 
Ik heb bijna een jaar met de 390 Adventure gereden, en ook mee door de Alpen (Zwitserland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië). Ik kan je zeggen, het ding doet nergens voor onder door het lage gewicht. Alles ligt aan de bestuurder natuurlijk. Het juiste persoon op een 125 en het verkeerde persoon op een 1000 krijg je toch andere uitkomsten van dan gedacht. Maar deze machine trekt geweldig door haarspeld/korte/lange bochten heen, en de club waar ik met mee was lukt het niet mij 'kwijt' te rijden. Het enige wat je wel houdt met zo'n machine is dat boven de 100 door willen vlammen stijl de bergen in het ding je wel een keer vertelt dat het genoeg is. Maar om het zo maar te zeggen, het gaat helemaal perfect ;). Over een Yamaha XT660X/R/Tenere stelt niemand deze vraag, ondanks dat de 390 zeker sneller is.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er nu genoeg vertrouwen in en steeds meer zin!
 
Leuke motor, heb er zelf ook 1. Alleen jammer dat er zo'n zielig geluid in zit.
Wel goed op toeren houden en daar zit het verschil met de zwaardere motoren. Maar dat geeft juist meer beleving vind ik dan.
Als je echt wilt lachen ga je de TET-rijden, met zo'n 390 blaas je menig 790/ 890/ T700 voorbij.
 
Ja dat geluid is wel écht erg. Ik had er later een Akra onder gezet. Maar die middendemper van dat ding is zo 'goed' dat ie volgens mij zonder einddemper nog binnen tolerantie blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan