KTM 390 Adventure

KTM Nick

Die hard MF'er
6 jan 2009
874
244
Utrecht
Hey forummers,

Jarenlang heb ik plezier gehad met mijn XT550 qua gewicht en vermogen, en hoopte dat er ooit, ooit, iets zou komen dat in de buurt zou komen qua funfactor en gewicht. Als fan van KTM, en kilometervreter hoopte ik dat destijds het gerucht van een kleine Adventure waar zou zijn. En zowaar is dit zo!

Staat deze motor als ergens, of is er al een datum gegeven door KTM? Of is hij ergens al echt getest?

 
Als je een XT 550 hebt gereden, is misschien een Mash X-Ride 650 nog iets? Weegt droog 5 kilo meer dan de KTM 390 Adventure.
Hoe het met de kwaliteit zit is afwachten qua tests, maar de 390's van KTM zijn ook niet perfect.

1579204499377.png


Prijs nog onbekend, maar ik verwacht toch echt niet meer dan die 390 Adventure.
 
Holy shit die Mash ziet er tof uit. Als ik puur naar uiterlijk kijk zou ik een Desert Sled wel gaaf vinden. Maar die Adventure is prijstechnisch interessant.
 
En hij zou voor mij puur zijn as goedkoop nieuw KTM vervoer dat ook nog zuinig is. Vind de Duke niks helaas. En iets snellers heb ik ook nog in de schuur dus dat maakt niet uit.
 
Ik zou nog wel een 690 Duke (vanaf model 4) willen hebben, maar dat is een naked, heeft hier bij off/allroad niets te zoeken. :)
Die Mash is eigenlijk een mix tussen een XT500 en een Desert Sled. Alleen zo'n Desert Sled kost gruwelijk veel geld en is een tweepitter, dat is toch anders.
 
Als je een XT 550 hebt gereden, is misschien een Mash X-Ride 650 nog iets? Weegt droog 5 kilo meer dan de KTM 390 Adventure.
Hoe het met de kwaliteit zit is afwachten qua tests, maar de 390's van KTM zijn ook niet perfect.

Bekijk bijlage 1458612

Prijs nog onbekend, maar ik verwacht toch echt niet meer dan die 390 Adventure.
Dat is een gaaf ding! Wat het uiterlijk betreft kan er geen KTM tegenop. De kwaliteit is inderdaad afwachten.
 
Ik vind persoonlijk ook de Ducati Desert Sled bloedmooi, maar heel andere prijsklasse. Het is dus nog even wachten op de 390
 
Voor ons komt de 390 een jaar te laat, anders was het hem waarschijnlijk geworden.

Die Mash, tsja, wat ik tot nu toe van Mash dicht bij heb bekeken is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Super voor het Starbucks naar Starbucks rijden, maar zeker geen sport/enduro/adventure waardig. Mogelijk dat de 650 beter wordt natuurlijk.
Ze staan gewoon op balpenveren voor en achter. Ik spreek ook regelmatig een testrijder van nieuwsmotor die veel testen met Mash heeft gedaan. Die is ook heel slecht te spreken over de ophanging en remmerij.
Laat vooral de ophanging nou net de specialiteit van KTM zijn.

Ik zit zelf met watertanden te wachten op de 490 Adventure ter vervanging van mijn 990.
Laten we hopen dat dat een kleinere 790 ipv een grotere 390 wordt.
Uiteraard heb ik de 390 nog niet gereden, maar door het materiaal gebruik is die al in de gewicht range van de 690, ''goedkoop'' gebouwd dus. Kan geen kwaad, maar voor het even af zou het gewoon high-end moeten zijn. Als de 490 nou eens in de prijs range van de Yahama T7 zou komen...
 
Bij Motorfreaks lees je dat ie wel instelbaar is. Ik moet zelfs zeggen dat ie voor een lichte motor uitgebreidere opties heeft dan menig ander A2-fiets.
Voorvork is normaal gesproken zelden instelbaar, tenzij het een zwaardere motor betreft die geknepen is en vaak is het achter niet meer dan veervoorspanning. Maar ook hier is meer in te stellen. Zou de uiteindelijke tests afwachten. KTM staat wederom niet op de motorbeurs, dus even kijken en navragen gaat niet.
 
Het scheelt dat KTM:
- Eigenaar is van WP.
- Een hele line-up aan crossers/enduros heeft, allemaal met instelbare poten.
- De basis 790 het niet heeft en ze daarvoor gigantisch op de vingers getikt zijn door de media.
 
Ik weet dat ie in NL volledig verstelbaar is, dat is bevestigd. Maar in India wordt ie soms zonder geleverd blijkbaar. Rare keus dat te fragmenteren.
 
Wat is het modale inkomen hier en daar...
Dat zal voldoende zeggen over hoe aangekleed een motor geleverd wordt.
 
Er staat er 1 bij goedhart dit weekend. Gister stiekem al gezien, maar het afwerkingsniveau is niet zoals bij de Oostenrijkse KTM’s. En het is een heel klein fietsje.
 
Wat is het modale inkomen hier en daar...
Dat zal voldoende zeggen over hoe aangekleed een motor geleverd wordt.

In India ben je van rijke komaf als je op een Japanse 600cc motor kan rijden. En meer Japanse cc's -> dan moet je flink rijk zijn.
Uiteraard gaat het dan om recente modellen. Dus daarom idd waarschijnlijk een minder uitgebreid model.
 
Ik ben dan in Nepal geweest, een buurland en erg geënt op India.
Daar was HET monster, de vrouwenmagneet, het snelste van iedereen... De Duke 390.

Bajaj, voor een groot deel eigenaar van KTM en gigantische motorproducent uit India, heeft er ook baat bij een topmodel op de markt te brengen. Reden te meer om hem betaalbaar te maken in die markt.

Fancy instelbare vering kennen ze daar nog niet echt. Dus je staat al snel bovenaan de apenrots.
 
Zijn er al prijzen bekend van de 390? Gaaf ding, maar er zal ook wel een KTM-prijskaartje aan hangen...

EDIT: zie 7300 eypo. Niet gek, maar even niet betaalbaar voor mij helaas. Vind een nieuwe kopen dan ook wel zonde, daar schrijf je meteen 500 euro op af zodra die de showroom uitrolt...
 
Heeft iemand deze motor al gekocht? Ik ga als het weer beter is voor een proefrit kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan