Ktm 390 Adventure

En je moet ook zeker niet vergeten, dat naast het feit dat de GS zwaarder is, hij ook nog een een kwart minder vermogen heeft...
 
En je moet ook zeker niet vergeten, dat naast het feit dat de GS zwaarder is, hij ook nog een een kwart minder vermogen heeft...
Helemaal mee eens. Op de crossbaan merk ik ook dat lichte motoren vaak in het voordeel zijn, of je moet heel goed kunnen rijden (maar dat kunnen niet zoveel mensen heb ik het idee).

Gistere knipperde het laatste tankstreepje rood en er ging vervolgens 9,5 l in terwijl er 14,5 l in kan, dus hij geeft het wel erg voorbarig aan.

M'n voorrem piept nogal eens bij het remmen en het lijkt alsof hij wat aanloopt bij het met de hand verplaatsen, nieuwigheid?

En (zag ik vandaag pas): er zit een loodje op m'n voorvelg, ik dacht dat dat er nooit af-fabriek op zat maar veel later pas erop kwam als zo'n wiel gebalanceerd moet worden (bijv. na bandenwissel)?
 
De mijne had een slechte schijf voor bij aanschaf. Die trilde, onder garantie vervangen zonder probleem. Hij piept soms inderdaad, maar dat heeft elke motor die ik gehad heb altijd wel gedaan soms. Nieuw lood op een wiel is niks geks hoor. En betreffende het lampje, hij geeft inderdaad 'low fuel' aan wanneer je volgens de tripmeter nog een 100km bereik hebt, dus dat is vroeg inderdaad, maar liever te vroeg dan te laat.
 
De mijne had een slechte schijf voor bij aanschaf. Die trilde, onder garantie vervangen zonder probleem. Hij piept soms inderdaad, maar dat heeft elke motor die ik gehad heb altijd wel gedaan soms. Nieuw lood op een wiel is niks geks hoor. En betreffende het lampje, hij geeft inderdaad 'low fuel' aan wanneer je volgens de tripmeter nog een 100km bereik hebt, dus dat is vroeg inderdaad, maar liever te vroeg dan te laat.
Oke.

De eerste beurt komt er al aan. Dat is vooral olie wisselen begrjjp ik. kan ik zelf ook maar ivm garantie moet dat denk ik door de dealer.
Is onderhoud bij KTM op vaste tarieven? Of zou het me moeite lonen om ook een andere dealer te vragen?
 
Bevalt prima!
De 390 gaat er wel weer uit maar dat is omdat ik toch meer van het crossen ben en minder van op de weg rijden.
Oke, ik heb er vanmorgen toevallig even naar gekeken bij Niwa in Zwaagdijk. Best een leuke motor, die mij ook goed past.
 
Nog mensen met een 390 Adventure aanwezig? Kheb van de mijne een SMT gemaakt :+
 

Bijlagen

  • 20240418_190043.jpg
    20240418_190043.jpg
    1 MB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan