KTM 390 Duke

Je vermogen wordt door een computer geregeld.
De mapping is de configuratie van het programma dat die computer gebruikt.
Gas zo ver open draaien is zoveel gas/lucht geven aan de motor.
Door daar de maxima te verlagen, verlaag je ook het vermogen. Dat de motor max kan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws dus! Ze passen dmv een software update de motor aan, waardoor deze geschikt is voor A2. Ook een aantal 690cc Duke's komen hiervoor in aanmerking. Hele slimme zet van KTM.

Leuk handeltje als je aan de mapping-instellingen, updatesoftware en kabel kan komen. :+
 
En het papierwerk?
Gewoon effe printen?

Of bedoel je om de A2 illegaal om te zetten naar full?
 
Mapping aanpassen met TuneECU en kabel is relatief simpel, ik heb het met mijn 690 SMC gedaan.
Dit kan momenteel al met alle KTM's met injectie. (vanaf +- 2007 dus)
De dealer kan het ook voor je doen.

Van begrenst naar vol vermogen is nooit een probleem, kwestie van even de papieren opsturen naar RDW, passen ze het voor je aan en krijg je ze teruggestuurd.
Andersom moet door de dealer gedaan worden, anders krijg je het nooit legaal op kenteken.
Bij de KTM zal dit dus niet duur zijn, omdat alleen de begrensde mapping ingeladen hoeft te worden, dealer stuurt papieren naar RDW, klaar.
 
Illegaal idd van A2 -> vol vermogen. Al zal dat geen groot verschil zijn.
Maar verder wat BanditMax zegt. En zal inderdaad niet veel kosten, er hoeven immers geen onderdelen te worden vervangen. Beste methode om te knijpen, als je het mij vraagt.
 
Indd zeer slim om toch een mapping te maken, dedealer waar mijn motor is besteld had dat vermoeden al dat dit zou komen.

Van de week nog contact gehad. Productie van mijn bestelde 390 staat nog steeds in laatste week van april dus begin mei zou hij er tot zo ver zijn.

Voor de gene die wachten tot hij er is en dan miss. Willen bestellen ziet het er nog niet super uit.. Er blijken tot nu toe maar 14 390 naar nederland te komen en het is niet bekend wanneerer meer gaan komen.

In iedergeval... Ik kan niet wachten.
 
In belgie ook niet veel.
Elke dealer kreeg er een paar, maar op onlogische manier.
Ook dealers die enkel offroad doen kregen er.
 
Sorry 14.390 is wel erg veel haha,

14 stuks vond ik ook erg weinig! Wel grappig dat het strax een zeldzame motor is en zeker ideaal om de prijs 2e hands verkoop redelijk te houden.

Mocht je willen bestellen, zoek een dealer die zeker weet dat er een aantal toe gewezen heeft gekregen en nog niet alle heeft verkocht. Waar die van mij vandaan komt krijgt er maar 2 de 3 e is nog niet toegewezen aan hem. Echter zijn die 2 ook verkocht.

Zo ver ik het kan zien zal hijdeze week in india wel uit komen denk ik. Ze hebben namelijk de site al aangepast daar.
 
Bedankt voor je tip. Ik ga zodra het iets warmer is de Duke 200 proefrijden en als die bevalt ga ik de 390 bestellen. Mag ik vragen waar jij je duke bestelt hebt?
 
Als ze er maar met 14 komen, is het dus geen populaire motor. Kan ie wel uniek zijn, maar dan verwacht KTM er dus zelf niet heel erg veel van. Of het is gewoon een reeel getal van hoe het nu met de motormarkt (verkoop nieuwe motoren) gaat de laatste jaren.
 
Op termijn zullen er wel meer volgen.
Maar ze mikken echt op India.
Niet voor niks dat ze ervoor samenwerken.
 
Heel vet!!

Vandaag heb ik de duke 200 proefgereden. Wat een gaaf ding is dat! Voor op de snelweg wel net te weinig topsnelheid. Ze vertelde mij dat de 390 waarschijnlijk 160 max gaat. Zou dus super zijn. De houding is echt compleet anders vergeleken met de CB1, maar het zit eigenlijk heel goed! En sturen is ook erg fijn
 
Dat is leuk om te horen.. Ik zou zeggen vlug bestellen dan hahaha...

Er dwarellen overal fotos rond met de 390. Vandaag was dus de onthulling in Salzborg. Dus nu kan het toch niet lang meer duren hoop ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan