KTM 390 Duke

Hij is er al af. Pestlucht werkt niet. Stukje bij beetje met een afgeronde 6 mm RvS staaf ertussen gepurkt tot het rondom los was. Thx
 
Netjes roger!
Iemand hier een tip voor een mooie witte / blauwe lanp voor de koplamp?
Ik heb hier eerlijk gezegd echt geen verstand van. Dus van google wordt ik ook niet echt wijzer |(
 
Heeft de 1st gen 390 nog een lamp en geen led dan?
H7 fitting igv een gloeilamp? In dat geval weet ik dat Osram en Philips ze heeft.

Maar . . . wat heeft de Duke 390 (in elk geval de 2nd gen waar ik het over heb) een vreselijk vreemde klemmaat voor het stuur.

Gangbaar zijn 7/8, 1, 1 1/8 en 1 1/4 inch
Dit komt overeen met 22,2 ; 25,4; 28,6 en 31,8 mm.

Mijn stuur meet 26,5 mm. Dat is 1,05" dat het dichtst bij een 1 inch stuur komt.
Al die tijd gedacht dat er een fatbar in zat, zo ook naar mijn zoektocht naar een lager stuur.

OK, ik ga nu maar dus ok zoek naar een 1" laag stuur. :cool:
 
Dat herinnert mij.

Ik heb een Duke 390 LEOVINCE Dekat liggen. 200km mee gereden denk ik. Vanaf 2017. €90,-
Ik heb een R6 achterveer liggen die voorbereid is om te passen op een 1st gen Duke 390. €50,-

Ik woon in Haarlem, mag afhalen, wil 't ook versturen, verzendkosten voor de koper.
 
Laatst bewerkt:
De montagepunten van uitlaatdelen van de 1st en 2nd gen zijn verschillend. Technisch past het allemaal igv vervangen van het complete systeem, maar de montage dus aanpassen. Een deel uitwisselen gaat niet.
 
Laatst bewerkt:
De montagepunten van uitlaatdelen van de 1st en 2nd gen zijn verschillend. Technisch past het allemaal igv vervangen van het complete systeem, maar de montage dus aanpassen. Een deel uitwisselen gaat niet.
Ik ga het vandaag controleren bij beide generaties. Misschien heb je gelijk.
 
OmedaveMT, vervangt de decat ook de voordemper?
Heeft de R6-veer dezelfde lengte als de originele?
Wij hebben de 390 verlaagd met een korter onderste bevestigingsoog aan de achterschokbreker.
Denk je dat dat oog ook weer in de R6-veer gedraaid kan worden?
M.a.w. kan het onderste bevestigingsoog van de R6 losgedraaid worden?
 
OmedaveMT, vervangt de decat ook de voordemper?
Heeft de R6-veer dezelfde lengte als de originele?
Wij hebben de 390 verlaagd met een korter onderste bevestigingsoog aan de achterschokbreker.
Denk je dat dat oog ook weer in de R6-veer gedraaid kan worden?
M.a.w. kan het onderste bevestigingsoog van de R6 losgedraaid worden?
Nee. Ben vrij zeker dat dat niks wordt. Ik post later vandaag even plaatje van die decat.
 
Na twee jaar genieten van deze fiets is het ook aan mij om mijn Duke te koop te zetten. Als er geïnteresseerde zijn dan kan je mij een berichtje sturen.
Marktplaats linkje
Leuke fiets hoor, maar waarom heb je er 10W60 in gedaan?
Voor de koude start is het allicht beter, aangezien de smering eerder op gang is, maar ben je niet bang dat de olie wat te viskeus blijft op bedrijfstemperatuur, met hierdoor kans op een te slechte smering. Juist bij lagere buitentemperaturen?

10W60 klinkt een beetje tegenstrijdig voor een motor waar 15W50 inhoort. 10W suggereert dat je veel koud rijdt, 60 dat je veel in de hitte rijdt
Het getal voor de W mag altijd lager, geen probleem. Hoe lager hoe beter. De smering is daarbij eerder op gang.
Voor een motor waar 15W50 inhoort klinken 10W50 of 5W50 mij logischer.
Het getal achter de W mag je niet 'zomaar' veranderen. In elk geval niet zonder er bewust van te zijn wat je doet Hoger maken als je extreem heet gaat rijden, maar met kans op te slechte smering als het blok nog niet bloedheet is en bij lage temperaturen waarbij het blok niet eens goed warm wordt kan het schade opleveren.
In de wat koelere maanden van het jaar kunnen 5W40 of 10W40 zelfs ook nog, maar het zou zomers bij flinke belasting de dun kunnen worden.

In elk geval veel succes met de verkoop.
Welke A motor gaat het worden, of weet je dat nog niet?
.
 
Laatst bewerkt:
OmedaveMT, vervangt de decat ook de voordemper?
Heeft de R6-veer dezelfde lengte als de originele?
Wij hebben de 390 verlaagd met een korter onderste bevestigingsoog aan de achterschokbreker.
Denk je dat dat oog ook weer in de R6-veer gedraaid kan worden?
M.a.w. kan het onderste bevestigingsoog van de R6 losgedraaid worden?
Sorry voor de vertraging. Dit is 'um. Past inderdaad alleen op de huidige gen Duke's of Vitpilens natuurlijk.

$_86.JPG
 
Ja, ik zag 'm al op marktplaats staan. Is de verdikking in de pijp is gewoon hol? Optisch lijkt de kat er nog in te zitten, maar dat is puur schijn?
 
De verdikking is de voordemper, vergelijkbaar met die dikke zwarte trommel die vóór de einddemper komt.

Omedave, is het mogelijk dat je ook een foto post van de R6-schokbreker, en dan met name van het onderste bevestigingsoog?
 
Ja dat dacht ik al.
Wat zit daar dan in? Gewoon 'schotjes?'
Wat is het voordeel van deze tussenpijp anders dan dat het er wat fraaier uitziet?
Gaat de motor wat meer geluid produceren of meer vermogen leveren icm de originele einddemper?
Heeft het uberhaupt zin deze pijp te plaatsen icm de originele einddemper en mapping, of is het alleen slechter voor het milieu?

De afgelopen week ben ik een paar keer met de Duke in de file terecht gekomen dus heb tussen de stilstaande of langzaam rijdende auto's door moeten rijden.
Dat gaat helemaal niet lekker met een Duke. Gemaakt om stabiel langzaam te rijden is de injectie zeker niet. Tijdens normaal rijden merk je er niet zo heel veel van , maar stapvoets of iets harder rijden gaat erg rukkerig. Niet fijn.

Vanmorgen nog heerlijk een paar dijkjes gereden met de Duke, maar ik was net 10 minuten te laat thuis.
Motorpak hangt nog te drogen ....
Op deze herfstachtige middag nog wel even een plaatje.
IMG-5920a.jpg
 
Laatst bewerkt:
rogerSV,
"stapvoets of iets harder rijden gaat erg rukkerig",
gaf ik eerder al een goede oplossing voor: PowerTronic
 
Ja, weet ik. Nogmaals dank. Misschien zo'n dingetje toch maar een keer overwegen.
 
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dit nou precies gezien wordt, maar als rood omcirkelde(zie afbeelding) bedoeld word met voordemper dan komt deze ook te vervallen door deze dekat te monteren.

Het voordeel wat ik er vooral interessant aan vond was het feit dat die kubus van 5 kilo oid komt te vervallen.

Een groot deel van de rukkerigheid in mijn Vitpilen heb ik weg genomen door er een DNA lucht filter in te zetten. Dat hielp al flink wat.
 

Bijlagen

  • duke3901.jpg
    duke3901.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 11
Maar dan moet er toch ook nog een voorbocht zonder die demper in jouw rode cirkel bij? Of Kun je jouw deel aansluiten tussen de originele voorbocht, met de voorste demper erin, en de uitlaat? Ik bedoel is het deel net zo lang als het deel met de pot die je ermee laat vervallen? Is de voorbocht die jij nu hebt even lang als de originele voorbocht met het stuk demper erin?
 
Die kubus, en het rood omcirkelde gedeelte komen te vervallen door het monteren van die dekat.

 
Laatst bewerkt:
Ja duidelijk. De tussenpot die na de voorbocht en de broodtrommel worden dus vervangen door jouw pijp.
Over dan DNA luchtfilter: Alléén door het luchfiter te vervangen, of ook met allerlei andere dingen als een andere uitlaat, de decat of mapping?
Welke config heb je nu?

KTM Duke 125, 250, 390 Series (17-18) DNA Air Filter P-KT3N18-01 - OEM Air Filter Air Flow: 91.95 CFM Vs DNA Air Filter Air Flow: 113.90 CFM - KTM-DUKE - DNA Filters - Product Details -

Waarschijnlijk hetzelfde effect met K&N, PiperCross etc, maar in principe krijg je met zo'n filter een te arm mengsle, dus zul je 'ergens' iets moeten doen. Alleen dit filter en de rest origineel laten lijkt mij sterk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan