roger_SV
Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
- 5 apr 2015
- 8.704
- 2.453
De YSS Z345 schokdemper zou volgens opgave op alle modellen 390 Duke moeten passen.
Ik ben tevreden over YSS op de Z1000, wat wel een compleet andere motor is, maar toch ...
Het is te overwegen, eventueel icm iets dikkere vorkolie (en minder luchtkamer) in de voorvork..
Een andere optie:
De achterschokdemper van een Ducati 749/999 meet 305 mm en heeft 10 mm montageogen.
Deze heeft een extern reservoir dat naast de schokdemper zit dus waarschijnlijk niets dat montage in de weg zal zitten.
De schokdemper heeft met aparte instelling voor ingaande en uitgaande demping meer mogelijkheden, iets dat de Z345 niet heeft.
Uiteraard heeft alles een instelbare veervoorspanning. Dat hoef ik niet eens te noemen.
En Ducati is natuurlijk een wat zwaardere motor dan een 390 Duke, en in die motor zit de schokdemper wat rechter op gemonteerd dichter bij het scharnierpunt van de achterswingarm waardoor er meer kracht (moment) op komt.
Zou dit toch een optie kunnen zijn die het proberen waard is , of gaat dit min of meer gegarandeerd een veel te straf geveerde, dus niet goed af te stellen achterkant opleveren?
De powercommander icm de AT200 module doet zijn werk goed. Jammer dat je min of meer verplicht bent bij een Euro4 motor om deze investering te doen, maar het is niet zoor niets. Het brandstofverbruik is niet wezenlijk anders, maar de motor doet het wel een stuk lekkerder. De laatste dagen ook voor ww-verkeer op de snelweg ingezet aangezien ik wilde weten hoe het geruk onderin weg te krijgen was en ook dat blijkt nagenoeg gelukt. Is wel een langdurige methode geweest, maar het is nagenoeg weg. Wat er nu nog is valt waarschijnlijk toe te schrijven aan een ketting die niet meer meer helemaal fris is.
Ik ben tevreden over YSS op de Z1000, wat wel een compleet andere motor is, maar toch ...
Het is te overwegen, eventueel icm iets dikkere vorkolie (en minder luchtkamer) in de voorvork..
Een andere optie:
De achterschokdemper van een Ducati 749/999 meet 305 mm en heeft 10 mm montageogen.
Deze heeft een extern reservoir dat naast de schokdemper zit dus waarschijnlijk niets dat montage in de weg zal zitten.
De schokdemper heeft met aparte instelling voor ingaande en uitgaande demping meer mogelijkheden, iets dat de Z345 niet heeft.
Uiteraard heeft alles een instelbare veervoorspanning. Dat hoef ik niet eens te noemen.
En Ducati is natuurlijk een wat zwaardere motor dan een 390 Duke, en in die motor zit de schokdemper wat rechter op gemonteerd dichter bij het scharnierpunt van de achterswingarm waardoor er meer kracht (moment) op komt.
Zou dit toch een optie kunnen zijn die het proberen waard is , of gaat dit min of meer gegarandeerd een veel te straf geveerde, dus niet goed af te stellen achterkant opleveren?
De powercommander icm de AT200 module doet zijn werk goed. Jammer dat je min of meer verplicht bent bij een Euro4 motor om deze investering te doen, maar het is niet zoor niets. Het brandstofverbruik is niet wezenlijk anders, maar de motor doet het wel een stuk lekkerder. De laatste dagen ook voor ww-verkeer op de snelweg ingezet aangezien ik wilde weten hoe het geruk onderin weg te krijgen was en ook dat blijkt nagenoeg gelukt. Is wel een langdurige methode geweest, maar het is nagenoeg weg. Wat er nu nog is valt waarschijnlijk toe te schrijven aan een ketting die niet meer meer helemaal fris is.
Laatst bewerkt: