KTM 390 Duke


die plaats en dat uitzicht herken ik presies :]
110332468_559366121612980_5288899962975662753_n.jpg
115521643_726747934562388_8558027182516070645_n (1).jpg
119591992_693299318283686_1158409597609236545_n.jpg
 
Aah mooi, en nog niet eens zo ver ook.
Afgelopen jaar wilde in met de brommers naar de Eifel, maar is uiteindelijk niet doorgegaan.
Eifel staat nog op mijn lijstje dus Piesport ga ik zeker onthouden. :t
 
Ik zie nu dat het eerder in de Moezel ligt dan in de Eifel. Daar ben ik al eens geweest. Was erg mooi, maar kan mij niet herinneren dat ik Piesport heb aangedaan.
We zouden naar Hellental gaan in het Noorden van de Eifel. Vanaf daar is het nog best wel een stukje op de brommer naar de Moezel.
Ik bedoel èchte brommers. 50 cc. Niet gekscherend de motorfiets de brommert noemen deze keer ;) Volgend jaar eens kijken of we de 50cc fietsen die kant op trappen.
 
Hangt er van af van waar iedereen hier is als het niet te ver is zie ik dit zeker wel zitten 😛 :] ik ben van oostmalle in belgie🇧🇪
Wie willen er allemaal mee in de 390 Duke meet and greet? En waar (provincie, streek of plaats) komt iedereen vandaan?
Dit zal bepalend zijn voor het gestalte geven van zoiets.
 
Wie willen er allemaal mee in de 390 Duke meet and greet? En waar (provincie, streek of plaats) komt iedereen vandaan?
Dit zal bepalend zijn voor het gestalte geven van zoiets.

Ja ik wil wel mee (en wellicht de vrouw ook) Wij wonen in Huizen, dus lekker centraal.
 
OK, de teller op drie. Ik woon op de Veluwe, dus ergens ten westen van Utrecht moet het wel kunnen.
Ik zal wel even een lijstje bijhouden. Wie wilt nog meer?
 
OK, de teller op drie. Ik woon op de Veluwe, dus ergens ten westen van Utrecht moet het wel kunnen.
Ik zal wel even een lijstje bijhouden. Wie wilt nog meer?

Ik wil wel woon in de grensstreek in provincie Antwerpen dus ergens in Brabant ofso zou voor mij beter uitkomen 😛 als dit voor julie niet praktische is pas ik wel gewoon 😅
 
De inventarisatie kan met 3-4 deelnemers eigenlijk nog wel uit het hoofd , maar ivm COVID doeiknietmeermee. Rijden zou ok zijn, maar ‘onnodige dingen’ waaronder horeca ga ik tot na de tweede golf niet doen.
 
Volgende mod die flinke impact zal hebben. Deze binnenkort maar eens monteren.
895AE682-793B-445D-B4E9-A20477E3D4CF.jpeg
Mogelijk zullen iets langere stuurpijpjes nodig zijn
 
Ze zitten erop, maar de originele stuurpijpjes zijn inderdaad iets (zo'n 6 cm) te kort. Inmiddels een 22m dragbar van 90 cm breed besteld die na aankomst in twee delen gezaagd gaat worden die als stuurpijpen gaan dienen. Er zit een kleine knik tussen het rechte deel in het midden en de 27cm lange rechte delen voor de stuurhelften, dus als die knik exact boven het einde van de tankkappen worden gepositioneerd zal een goed positie in buiging naar de rijder toe en in afhanghoek gerealiseerd kunnen worden. Het stuur zal enkele cm's breder worden, maar wel meer in 'ready to race' stand. Minder recht en vlak. Wordt vervolgd.
 
Breed. té breed. Het is nog niet zoals het uiteindelijk gaat worden.

Het originele stuur (van eind handvat tot handvat) meet 75 cm. Het huidige 90. Ik vind het te breed zitten, maar afgezien daarvan is de huidige zithoudig is OK.
Mijn banden en ketting zijn op, dus lekker rijden doet de 390 momenteel uberhaupt niet, maar gegeven de omstandigheden rijdt het goed. De zitpositie is compleet anders en een laag stuur vind ik gewoon lekkerder zitten dan een hoog stuur. Ik ben 1.86. Mijn hoofd zit nu in die positie dat ik boven de teller langskijkend net het puntje van de koplamp kan zien, en het voorspatbord en -wiel dus. Heerlijk voorop de motor, dus veel gevoel in het voorwiel.

Ik ga een heel klein stukje van de bovenste kroonplaat afvijlen waardoor de clipons enkele graden verder naar voren kunnen staan. Daarna kunnen de stuurhelften verder door de clipons geschoven worden en komen de stuursarmaturen boven de kappen ipv erbuiten. De knipperlichten moeten ook ergens anders.
Ik wil ermee op maximaal 80 cm breedte komen. Zal er ook mooier op worden. Eerlijk gezegd vind ik het nu optisch een beetje uit verhouding.

Wordt vervolgd.
 
Ik om hier maar eens binnenvallen..

Ben opzoek voor mijn vrouw naar een lichte naked.
Rij zelf al jaren 1000cc racers en nakeds (huidige is jongste model s1000r) en ben totaal niet thuis in de lichtere motoren.

Mijn vrouw reed voorheen altijd een racer, maar dat was het nooit helemaal en ook te zwaar. Veel op mijn s1000rr destijds gereden en later op een eigen R6.
Aangezien ze zelf vrij tenger en licht is was een r6 ook altijd al net wat te..

Daarom nu helemaal wat anders proberen.. En dan komt de 390 bij mij als eerste naar boven ten opzichte van alle andere 310 300 400 motoren.

Aanrader?

Ze is dus geen beginnende rijder al zal het voor haar na al die jaren wel weer zo voelen.
Is het een makkelijke motor om te rijden of is een 1 cilinder best eigenwijs en bokkig.. Een beetje karakter mag best natuurlijk maar al met al..? Prima fiets en lekker makkelijk uit de garage te pakken en bochten mee te rijden?

Snelweg mogelijk of daar weg blijven?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Thanks alvast!!
 
De 390 lijkt mij zeker een goede keuze. Alles wat je noemt is ermee mogelijk. Opstappen en rijden! Rijden en sturen op een 390 gaan prima, de snelweg hoef je ook echt niet te mijden. De top is iets van 160, en dat mag je in NL toch nergens. Het blok bokt niet echt, alleen als je echt twee versnellingen te hoog rijdt. Hij wilt graag toeren draaien en uiteraard zijn de vibraties anders dan bij een viercilinder, maar niet storend aanwezig. Een leuk levendig blok. Tov de motoren die je noemt wel minder vermogen, maar heel veel heb je in NL niet nodig en heg lage gewicht en eenvoudige handeling maken ‘m bruikbaarder en leuker dan je op basis van het vermogen zou vermoeden. Erg leuke motor. Je vangt op dd snelweg wel meer wind dan op een supersporter uiteraard, dus een 1 ruk naar Oostenrijk is iets minder leuk 😁

er zijn genoeg reviews en testen te vinden op internet, trouwens
 
De 390 lijkt mij zeker een goede keuze. Alles wat je noemt is ermee mogelijk. Opstappen en rijden! Rijden en sturen op een 390 gaan prima, de snelweg hoef je ook echt niet te mijden. De top is iets van 160, en dat mag je in NL toch nergens. Het blok bokt niet echt, alleen als je echt twee versnellingen te hoog rijdt. Hij wilt graag toeren draaien en uiteraard zijn de vibraties anders dan bij een viercilinder, maar niet storend aanwezig. Een leuk levendig blok. Tov de motoren die je noemt wel minder vermogen, maar heel veel heb je in NL niet nodig en heg lage gewicht en eenvoudige handeling maken ‘m bruikbaarder en leuker dan je op basis van het vermogen zou vermoeden. Erg leuke motor. Je vangt op dd snelweg wel meer wind dan op een supersporter uiteraard, dus een 1 ruk naar Oostenrijk is iets minder leuk 😁

er zijn genoeg reviews en testen te vinden op internet, trouwens
Thanks voor je snelle reactie.
Wat jij schrijft vermoede ik ook al wel door wat filmpjes en testen te hebben gelezen.

Maar wat liggen die prijzen van een 2019 2020 fiets dicht bij een paar jaar oud exemplaar zeg..
Gaan misschien maar eens opzoek naar een jong gebruikte met opties 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan