KTM 390 Duke

Klopt. Voor een relatief klein bedrag meer koop je een gloednieuwe en weet je zeker wat er (niet) mee gebeurd is en mag je ‘m zelf inrijden met de volle termijn fabrieksgarantie.
Het 2013-2016 model schijnt trouwens wat minder mooi trillingsvrij te lopen door andere balansas, maar ik heb er nooit op gereden.
 
Het stuur wordt plmn 115mm smaller. De totale breedte gaat 79 cm worden. Origineel is 75 cm. Het scheelt een kleine 6 cm per kant. Het stukje tape gaat uiteindelijk tegen de cliponklem aankomen.
inmiddels ook een setje spiegels van de 990 superduke gekocht. Die komen iets hoger en minder ver naar buiten tov de originele koeienoren.
 

Bijlagen

  • 9E5B4212-4421-4CEE-8087-3FEFD338DDAC.jpeg
    9E5B4212-4421-4CEE-8087-3FEFD338DDAC.jpeg
    155,5 KB · Weergaven: 13
  • D87B285D-0A1B-4589-8D67-43E114F41FFB.jpeg
    D87B285D-0A1B-4589-8D67-43E114F41FFB.jpeg
    117,7 KB · Weergaven: 15
  • 16BA9EA8-E639-4397-A319-92634ABB7BBA.jpeg
    16BA9EA8-E639-4397-A319-92634ABB7BBA.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 13
Uit nieuwsgierigheid, ik mis even wat je aan het doen bent? :t

En ik denk dat ik je waardes verkeerd begrijp. Een 115 mm smaller stuur is grofweg 6 cm of 60 mm per kant minder, dat slik ik nog wel, maar hoe ga je dan van een originele breedte van 75 cm naar een nieuwe totale breedte van 79 cm, 4 cm meer? :?
 
Hallo Duke 390 rijders, ik had een vraag:

Wie van jullie rijdt met een Arrow race tech titanium? Gaat om deze demper:
 

Bijlagen

  • A3D5F101-F375-41CA-9C10-2411C068BF0F.jpeg
    A3D5F101-F375-41CA-9C10-2411C068BF0F.jpeg
    236,9 KB · Weergaven: 16
Ik ben bezig met een projectje, en wil graag een aantal afmetingen weten van deze demper.
 
Ik heb net onderhoud gepleegd aan mijn duke en wil nu de onderhoudsindicator resetten. Nu had ik ooit op een Engelse site gevonden hoe dit te doen maar dit werkt niet bij mijn motor. Nu is mijn vraag is dit zelf te doen of moet ik hiervoor toch naar de dealer. Het betreft een Duke 390 bouwjaar 2017.
 
Ja dat kun je zeker zelf. Filmpje staat op YouTube. Als je het niet kunt vinden stuur ik de link als ik weer aan mijn pc zit. Terugbladeren in dit topic zou ‘m je ook moeten opleveren.
 
Mocht iemand nog een Duke 390 zoeken, de mijne gaat in de verkoop (die van de vrouw blijft). Als de 390 weg is komt er waarschijnlijk een Duke 690 voor terug.

KTM Duke 390 ABS, 8250 km, bj 2016 te koop.
€ 4.600,00
 
Iemand in de buurt van Assen die een duke 390,heedt, waar ik op mag zitten?, niet rijden!
Heb mijn mt09 verkocht en twijfel om een 2021 390 duke te kopen, maar twijfel over de zithouding.. zoek een redelijke rechte zit ala cb500, cb650f, mt07, mt09, etc..
 
Laatst bewerkt:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de vitpilen 401 en de svartpilen 401? Technisch gezien alleen het stuur? Hoog voor zwart, laag voor wit?
 
Wbt mijn oproep

Niet meer nodig...
Heb gezeten op duke 2020, en 2021 model, en de 2021 adventure..

Conclusie:

Motor voelt idd wat klein aan.. beestje brommer gevoel. Erger is dat mijn knieën tegen het scherpe uiteinde van de tank aankwam. Niet echt prettig. Nog erger was dat ik mijn rechtervoet onnatuurlijk naar binnen moest draaien, om goed op het rempedaal te kunnen. Geen fijne zit, terwijl ik korte beentjes héb. Lengte maat 32 van jeans, eigenlijk 31,5. Het laat zich raden dat de zit van de adventure, qua knieën wel goed was, maar ik niet goed bij grond kon komen.. in ieder geval niet met 2 platte voeten. Iets dat ik ik wel prettig vind, én een voorwaarde is.

Een duke 690r was wel goed, en daar de adoptie papieren voor ingevuld.
Was ook wat bang dat de 390 toch wat te weinig pit had. Zeker omdat de motor voor de mt09sp, 86pk had (Honda cb650f). De Duke 690R is denk ik voor de komende 3 jaar een betere keus.
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder. Ik ben 1.86 en heb lengte 36, al past 34 in hoog water fit ook.
maat mooi dat je dit weet.
 
Ja precies. Iedereen heeft gewoon een voorkeur voor wat lekker zit en wat niet. Gelukkig niet voor iedereen hetzelfde. 👍🏻
 
Vandaag het lage stuur maar eens zo goed als afgemaakt. Alleen de overmaat stuurpijp moet nog afgezaagd en stuurproppen erin. Daarnaast iets mooiers verzinnen voor het rechter knipperlicht. Ik vind dit echt factoren lekkerder zitten dan het cross-stuur. Het stuur zit als een licht geknikte drag bar.
EE7CDBF3-7609-4438-A27B-EA8F82D6933B.jpeg
02096EB4-375B-4422-93C1-4679D1671D2E.jpeg
90ADE5F4-58A7-4FE3-B367-2A7C5E4B1E40.jpeg
0A8FD559-B301-4BF2-BA1B-89216C78E1A9.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vanaf komende week heb ik ook een 390 Duke *O* Heb besloten om voor een nieuwe te gaan, omdat het prijsverschil met jong gebruikt echt klein was.
volgende week ophalen:

4B98C17C-A50C-4952-8F66-F7A5AA6629D4.jpeg

Het zal een heel verschil zijn met mijn vorige motor, een problematische GS500 uit de jaren 90. _O-

Ik heb het topic al even doorgelezen en ik ga in ieder geval iets doen aan de kentekenplaathouder en de spiegels. Misschien ook nog een andere uitlaat, maar ik vind de Akra nog vrij duur..

Meteen een vraagje: tanken jullie gewoon E10? Of zou het beter zijn om er E5 in te gooien?
 
Welkom in het topic met deze prachtige A2 motor. Ben je ook A2 piloot, of ben je net als ik als A rijder toch voor het speelse lichtvoetige karakter van dit fenomenale stuurfietsje gegaan?
ik tank E0, maar de motor kan gewoon tegen E10. Als je veel rijdt geen probleem dat te tanken. Alleen bij langdurige (winter)stalling de laatste paar tankbeurten ethanolvrij tanken. Ethanol en water langdurig in contact met aluminium en staal is vragen om problemen. Heel veel plezier met de 390 Duke.

Hoe is het eigenlijk met de Vitpilen 491 van de Vitpilen-owner hier?
 
Bedankt! Gaat wel goed komen met dat plezier denk ik, als ik alle ervaringen zo lees.

Eigenlijk een beetje van beide. Ik val helaas nog net in het oude systeem waarbij ik een A2 rijbewijs gehaald heb zonder code 80 :/ Ik zou al een tijdje voor het A rijbewijs kunnen gaan, maar heb daar weinig zin in eerlijk gezegd. Zeker nu met corona en de achterstanden bij het CBR. En zo’n Duke 390 biedt volgens mij meer dan genoeg plezier voor wat ik wil gaan doen. Lekker bochten rijden en zo nu en dan wat woon-werk verkeer. Ik vond mijn Suzuki ook nooit te langzaam.

Mooi dat er gewoon E10 in kan. Iemand hier toevallig ook ervaring met een topkoffer voor de Duke? Dat lijkt me wel handig voor zo nu en dan. Hij moet er dan alleen wel makkelijk af kunnen, zodat de looks behouden blijven.
 
De 390,was me helaas te klein qua zit, zat niet lekker.. en voelde ook niet goed.

Dus toen de Duke 690r gekocht 2e hands..
Maar was op zich jammer... had me er wel op ingesteld, op een 390..
 
Ik zou al een tijdje voor het A rijbewijs kunnen gaan, maar heb daar weinig zin in eerlijk gezegd. Zeker nu met corona en de achterstanden bij het CBR.
Ik heb afgelopen vrijdag contact opgenomen met mijn rijschool om het A rijbewijs te halen nadat ik 2 jaar met een A2 rijbewijs heb gereden. Ik vreesde ook een beetje voor de achterstanden bij het CBR, maar daar heb je in dit geval totaal geen last van. De achterstanden ontstaan schijnbaar vooral omdat er op dit moment geen theorie examen gedaan kan worden. Omdat je het theorie examen niet hoeft te herhalen, heb je dus eigenlijk geen extra vertraging. Ik vroeg of ik begin juni zou kunnen afrijden en dat was geen enkel probleem.

Ik denk alleen dat je nu net na je aankoop van een A2 motor, geen haast hebt om je A rijbewijs te halen. Als ik het A rijbewijs heb, blijf ik denk ik ook nog even op mijn 390 rijden. Voorlopig ben ik nog niet uitgespeeld met dit motortje. In ieder geval, gefeliciteerd met je nieuwe motor!
 
Vanaf komende week heb ik ook een 390 Duke *O* Heb besloten om voor een nieuwe te gaan, omdat het prijsverschil met jong gebruikt echt klein was.
volgende week ophalen:

Bekijk bijlage 1615544

Het zal een heel verschil zijn met mijn vorige motor, een problematische GS500 uit de jaren 90. _O-

Ik heb het topic al even doorgelezen en ik ga in ieder geval iets doen aan de kentekenplaathouder en de spiegels. Misschien ook nog een andere uitlaat, maar ik vind de Akra nog vrij duur..

Meteen een vraagje: tanken jullie gewoon E10? Of zou het beter zijn om er E5 in te gooien?
Gefeliciteerd met de aankoop, jij hebt hem in de zelfde kleurstelling als die van mij. Heb zelf de kentekenplaathouder 10/11 cm ingekort, toont al een stuk beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan