KTM 390 Duke

Mn vriendin heeft een Duke4 en vind het prima rijden op de snelweg...
Zelf een smc, maar dan zit je een stuk hoger en vang je aardig
wat wind...

Zo'n vriendin moet je houden, die klaagt niet veel! :)
Heeft ze wel eens op je Z1000 gereden? Dat moet fijner rijden op de snelweg (tot op een bepaalde snelheid dan dat je nek begint uit te rekken).

Ik heb bijna 6 jaar rondgereden op die DR650SE en ook wel wat snelweg gedaan, maar ik vond het echt niet fijn rijden om een langer stuk te doen. Een uur snelweg was ik echt snel zat. Op m'n ER-5 draai ik er m'n hand niet voor om, hoewel ik daar ook mee in de wind zit, maar het blok relaxter loopt met een extra poot er aan vast. ;)
 
Vandaag was ik in duitsland en heb ik demo gereden,snelweg heb ik niet gehad maar rond neunkirchen gereden,redelijk iel maar rijd lekker-nodigd wel uit tot asociaal rijgedrag.
Zaak heet grisse 57290 neunkirchen Duitsland bij Bonn.
 
Ja 43behanger, doe eens wat meer info en foto's aub. ;)
Maar bij Zweirad GRISSE Homepage kan je dus proefrijden?

Jammer dat je de snelweg niet op kon. Ben vooral benieuwd naar toerental bij 100-120-130 en de topsnelheid. Ik moest bij de Duke 125 aardig wennen aan het harde zadel, dat is bij de 390 denk ik niet anders?
 
Ik was ook niet van plan te gaan rijden,waren er voor bezoek.
Kwamen erlangs en zag veel vlaggen van enduro merken,het is een iel motortje wat graag
toeren draaid(was al blij dat ik mog rijden ,ik heb gewoon een rondje gereden)
Eerlijk gezegd vindt ik hem te duur en hij gaat denk ik vlug vervelen.
 
Klopt<ik heb een oude honda mtx200 verveel ik me ook nooit op,vervelen is denk ik
ook niet de woordkeuze,lol zul je er genoeg op hebben,als je zoiets in de alpen rijdt heerlijk,maar
hier in nederland?
Het is een keuze,mijn honda 200 cc is in omgeving eindhoven leuk,maar lange tochten is hij niet geschikt.
mijn 200 niet,een duke 390 ?
 
Ik maak zelf nooit echt hele lange tochten, maar een beetje snelweg zou wel fijn zijn als ik een keer wel ver weg moet en liever de motor verkies boven de auto (bijv. als ik naar een drukke stad moet), Duke 390 zal denk ik voor mij best wel kunnen voldoen... maar idd wel naar de prijs kijken en wat je daar nog meer voor kan krijgen (of met een paar honderd euro er bovenop)... een GSX650F koop je nu op dit moment nieuw voor 5990 euro. Das echt een mooi koopje. Wel TOTAAL wat anders, maargoed. :P
 
Dat bedoelde ik ook de duke 390 zit in ongeveer de zelfde prijsklasse als een gsxf650 -gladius-
de nc serie zelfs een overjarige nieuwe v-strom met alles erop eraan.
Als je die motoren bekijkt is de duke toch wat kaal.
Maar iedere motor heeft wat.
 
Dat bedoelde ik ook de duke 390 zit in ongeveer de zelfde prijsklasse als een gsxf650 -gladius-
de nc serie zelfs een overjarige nieuwe v-strom met alles erop eraan.
Als je die motoren bekijkt is de duke toch wat kaal.
Maar iedere motor heeft wat.

Dat is toch een hele andere (saaiere) klasse motoren, hoe kun je dat nou vergelijken? :')

PS: V-strom = :r
 
Laatst bewerkt:
:^

Dat zijn olifanten '( Met zulke motoren kun je niet dansend tussen de auto's door |(
Idd saai en nergens goed in. Offroad te zwaar, weg prestaties te sloom, te zwaar. Dat zijn gewoon rijdende bankstellen :X
Nog nooit gereden zeker? :P
In een grote en grondige test werd de V-strom Alpenmaster en daar deed ook de KTM 690 Supermoto mee. ;)

full


Dus er zal wel iets goed in die Soes zitten.
(maar ik kan een heel eind met je mee..) *:)
 
Nog nooit gereden zeker? :P
In een grote en grondige test werd de V-strom Alpenmaster en daar deed ook de KTM 690 Supermoto mee. ;)

[afbeelding]

Dus er zal wel iets goed in die Soes zitten.
(maar ik kan een heel eind met je mee..) *:)

:W

Nee nog nooit mee gereden. Misschien ga ik ze later ooit gebruiken als "opa transporter" als het zover mag komen met mij.

Waarschijnlijk waren ze weer aan het huilen om de kleine tank van de SM, geen abs en dat het niet zit als een bankstel.
Bankstellen zijn "goed" op de weg. Ik probeer regelmatig van de bergweg af te komen op ezelsporen en dan sporen de V-strom en consorten ineens niet meer!

In mijn optiek is kleiner of lichter, beter.
 
Laatst bewerkt:
ABS standaard op deze motor volgens de catalogus van Ruud Vos en toch zo'n laag gewicht.
Puik werk.
Ik wacht een paar jaar tot mijn huidige motor op is en dan wordt dit een serieuze optie.
 
Gisteren op de "nacht van de moto" in Brussel even op de 390 gezeten.
Viel toch redelijk klein uit.
Ik ben nu niet overdreven groot (1.8m), maar had gevoel dat de uitstekende randen van de tank toch wat laag kwamen.
De 690 was van formaat dan weer perfect, maar is voor mij te bruut.
Toch eens een testrit zien te versieren met de 390.
 
Ik ben ook wat informatie van deze motor aan het zoeken, maar zie hem nog bij geen dealer staan.

Hopen dat deze op de motorbeurs staat.. Daar wat informatie scoren
 
Heb al wel een filmreview op youtube gezien.
Ben zelf ook erg benieuwd hoe deze er in het echt uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooi ding! Was al gek op de duke 200, maar heb gewacht op dit model. Hopen dat hij snel naar Nederland komt en als die goed bevalt wordt mijn CB-1 ingeruild voor deze duke.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat de Duke 390 begin april ongeveer in nederland verschijnt.

Ga binnenkort even kijken bij vergelijkbare modellen, hoe het zit etc.

Ben benieuwd!
 
De berichten zijn inmiddels helaas aangepast. De eerste dealer zei half juli en de tweede zei eind mei, begin juni. Beide hadden dit nagevraagd bij KTM, ben dus benieuwd wanneer die komt. Ik hoop eind mei of eerder!
 
Ik ben al een hele poos naar informatie aan het zoeken geweest voor deze duke.
Enkele dealers en de importeur van belgie gesproken.

Allemaal goede berichten en ze verwachten een zeer leuk speel fietsje met zijn 44 pk ook eventueel met aan passen software en andere uitlaat waarschijnlijk nog wat meer vermogen.

Zo ver ik weet start de productie begin april. Dit betekend eerste lichting voor europa eind midden/eind april.

Dealers hebben aantallen van te voren moeten reserveren deze zullen zo ver ik weet bij de eerste lichting geleverd.

Ik ben benieuwd en ga 1 dezer dagen al vast een fiets bestellen

Trouwens ben ik in brussel geweest om hem even te bekijken en proef te zitten! Ziet er keurig uit. Hij zal ook op de motorbeurs in utrecht staan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan