KTM 390 Duke

@ steurtje: Als je de Duke alvast gaat bestellen is het dus zeker dat je er eentje gaat kopen? Weet jij of je daar al een aanbetaling of iets voor moet doen?

Helaas kan ik niet naar de motorbeurs dit jaar. Had hem heel erg graag willen bekijken! Als iemand van hier daar naartoe gaat. Kunnen jullie een filmpje maken van de duke?
 
Laatst bewerkt:
Ik had de 390 gezien in brussel:
166krx0.jpg

ik vond het alleszins een mooie motor, de zithouding beviel me ook.
Ik kreeg ook April te horen van de mooie dame.
 
Haha mooie foto! Zit hoogte ziet er mooi uit! Ik ben 1,67. Dat moet goed komen dus. Wanneer heb je april gehoord? Afgelopen week heb ik 2 dealers gevraagd en ze dachten eerst April, maar bij navragen bij KTM werd het eind mei/juni en zelfs juli bij de ander. Ik denk dat ze het nog niet helemaal weten aangezien iedereen bij KTM wat anders zegt.
 
Ik heb hem besteld. Heb indd een aanbetaling gedaan.dit verschilt per leverancier of zij dit willen of niet.

Ben indd ook in brussel geweest denk dat ik ook wel naar utrecht ga zal wel filmje maken dan...

Verder over de levering.. Dit blijft nog steed speculeren.dit licht er dus aan hoeveel vraag er in india en
Zulke landen is, aangezien de motor daar voor ontwikkeld is en zij
Hem eerst geleverd zullen krijgen. Uit ervaring bij de 125/200 is gebleken dat er 1 a 2 maanden vertraging was voor europa daar door. Dus juni zou dan indd ook kloppen maar normaal gesproken zou hij volgens plannning in april geleverd
 
Nu ik hoor dat de 390 ook op de motorbeurs is, ga ik daar zeker even een kijkje nemen.

Ben benieuwd hoe de motor zit met 1.85m
 
Klein :)
Of je moet korte beentjes hebben.
Waar jullie "premier" mooi plaats heeft, zat ik met mijn knieen net tegen die witte rand van de tank.
Met mijn meter tachtig.
Ik had er een op mijn verlanglijstje staan, maar ben maatje groter moeten gaan.
Zal ook wel leik worden.
 
Het zou jammer zijn als het echt een klein motortje blijkt te zijn, ik hoop in Utrecht te kunnen proef zitten. Maar als hij echt heel klein is dan zal ik te mij 1.82 toch maar uitwijken naar een Duke IV.
 
@mert1991 ik denk dat hij toch wat klein is voor je.. Ben zelf 1.80 en gaat net wel denk ik zo.. Hier kom je pas achter als je er eens mee rijd... Maar goed ik waag de gok want vind hem er kwua uiterlijk erg gaaf uit zien en wat ze beloven klinkt leuk en aantrekkelijk, kwua sturen en rij plezier!
 
De Duke 690 is ook gaaf en gelijk een stukje hoger volgens mij. Helaas wel gelijk in een hogere prijsklasse..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas even gezeten op de Duke 690, dat zat opzich wel goed. Ik ga even kijken hoe het zit op een 390, maar ben zelf bang dat ie eigenlijk te klein is.

Dan maar wat doorsparen voor de 690 :)
 
Al mensen die de Duke 390 gespot hebben op de motorbeurs? Ben benieuwd wat jullie er van vonden en of jullie toevallig wat meer informatie erover hebben!
 
Hij staat er. Wel flink opgetuigd met accessoires, maar hij is erg mooi vind ik. Ik heb er dan ook even opgezeten en met m'n 1.80 past dat net. Het houdt niet veel over en de 690 Duke is wat dat betreft beter. M'n knieën zitten bijna tegen de kappen aan. Ik heb er nog even snel twee foto's van kunnen schieten toen er even geen mensen omheen stonden. Kwaliteit is niet briljant, de foto's zijn met m'n mobiele telefoon gemaakt :)

5wkpw9.jpg

dw6ir.jpg
 
Hij staat gewoon op de KTM stand overigens. In deze uitvoering kost ie geloof ik zo'n €5500. De uitlaat en het windschermpje zou ik persoonlijk weg laten. De uitlaat levert een flink gat voor het achterwiel op en het windscherm vind ik lelijk.
 
Al mensen die de Duke 390 gespot hebben op de motorbeurs? Ben benieuwd wat jullie er van vonden en of jullie toevallig wat meer informatie erover hebben!


Ik heb de 390 gaan bekijken in autosalon brussel.
Prachtige machine maar ietwat klein voor mijn 1m86. Ook niet dramatisch klein hoor, in principe zou het nog wel lukken maar bv. de 690 zat beter.
Qua looks, uitstraling e.d. een echte topper, hoe hij op baan zal zijn is voorlopig afwachten...ik ben wel benieuwd.
 
Gaaf! Windschermpje en uitlaat zou ik persoonlijk ook niet erop willen. Blijft een mooi ding om te zien!

Hebben ze toevallig nog wat gezegd over wanneer de duke naar Nederland komt?
 
Ik zei al dat de Duke 125 vorig jaar gewoon pure porno was, maar deze Duke 390 doet daar nog een schepje bovenop! Wat een geil ding! :P

Helaas werd het plezier al snel minder, toen bleek dat de koppeling vrij zwaar was (de Duke 690 heeft een heerlijke lichte koppeling in vergelijking). Maar hier is welicht wat aan te doen, zo niet, dan is de Duke 390 niets voor mij. Ik heb wel eens motoren een dag gehuurd met een zware koppeling. In het begin geen problemen, aan het eind van de dag echt zoveel pijn! Wat ik dan deed was het koppelen vermijden en dan opschakelen zonder koppeling en met terugschakelen natuurlijk wel die koppeling erbij pakken, maar liefst zo kort mogelijk. Maargoed, alles is aan te passen, dus zo'n zware koppeling ook wel. Waar een wil is, is een weg.

Nog een puntje van kritiek; het rempedaal is te 'smal', ik moet mijn voet en been teveel naar binnen draaien om fatsoenlijk te kunnen remmen. Deze vreemde stand gaat absoluut voor problemen zorgen. Houd je je voet recht, dan is de grip mogelijk een keer te weinig (bijv. met natte zool) en schiet je voet van de rem af. Als ik zo'n Duke 390 zou kopen, komt er nog voor ik er op ga rijden een fatsoenlijk rempedaal op, ik ben echt benieuwd of ze dit niet hebben gemerkt met proefritten. Ik heb geen minivoetjes. Aan de andere kant; hoeveel gebruik je de achterrem? Hoe dan ook, wel verbeterpuntjes. Verder voor mij de mooiste nieuwe motor die ik heb gezien op de beurs en ook met 1.80m zit ie prima. Al zit zo'n Duke 690 comfortabeler, maar die ziet er niet zo gelikt uit als de 390 en toen ik de prijs van de 690 zag begon ik spontaan te vloeken. ;) 12k euro ofzo.

Duke390-rempedaal.jpg
 
Dat zal dan wel de R-versie geweest zijn.
Dacht dat de 690 in nl voor een dikke 8k de deur uitging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan