roger_SV
Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
- 5 apr 2015
- 8.678
- 2.436
Twee aanpassingen aan de 390 gedaan.
1: De originele eindemper vervangen door een Alipovic, waarmee de setup nu bestaat uit standaard luchtfilter, LeoVince decat linkpijp, Alipovic einddemper.
2: De AT200 module toegevoegd aan de PCV die ik al op de 390 Duke had.
Na ongeveer 4x15 minuten optimaliseren en tussentijds de waarden in de trim tabel accepteren in de brandstoftabel is de tabel op de foto tot nu toe de tabel die nodig is voor een AFR van 13,2.
Na de laatste keer afstellen waren er enkel lage waarden in de trim tabel, ten teken dat de tabel niet meer veel zal veranderen.
Enkel de kleine verschillen die de AT module tijdens elk gebruik van de motor on-the-fly zal uitvoeren om te corrigeren voor kleine invloeden (temp, luchtdruk, hoogte etc) die nog kunnen worden toegevoegd aan de tabel om deze nog verder te optimaliseren.
In het algemeen is te stellen dat het mengsel in het merendeel van het toeren/gasklepstand-gebied te arm staat met de standard injectiemap van de KTM. Er wordt flink wat gecorrigeerd. Bij volgas in de wat hogere toeren zie je dat de standaard injectie te rijk staat.
Een groot voordeel, en voor mij een heel belangrijke reden deze module gekocht te hebben, is het feit dat het mengsel niet te arm komt te staan omdat het continu wordt gecorrigeerd naar de ingestelde AFR en door een te arm mengsel veroorzaakte motorschade niet aan de orde zal zijn.
Ik weet nog niet wat de 'beste' AFR gaat worden. Ik moet hier nog wat mee spelen en onderzoek naar doen.
Ik ga nog even uitzoeken wat nu de beste AFR zou moeten zijn. Ik kom tegen 12,7 - 13,4. 12,7 zou het zuinigst zijn (het armste mengsel??), en 13,4 'het beste.'
Het beste voor de performance, dus het mooist oppakken van de motor en het minst rukken???
Het rukken is minder geworden, maar tussen de files door rijden waarbij het rukken vreselijk irritant is heb ik nog niet gedaan.
1: De originele eindemper vervangen door een Alipovic, waarmee de setup nu bestaat uit standaard luchtfilter, LeoVince decat linkpijp, Alipovic einddemper.
2: De AT200 module toegevoegd aan de PCV die ik al op de 390 Duke had.
Na ongeveer 4x15 minuten optimaliseren en tussentijds de waarden in de trim tabel accepteren in de brandstoftabel is de tabel op de foto tot nu toe de tabel die nodig is voor een AFR van 13,2.
Na de laatste keer afstellen waren er enkel lage waarden in de trim tabel, ten teken dat de tabel niet meer veel zal veranderen.
Enkel de kleine verschillen die de AT module tijdens elk gebruik van de motor on-the-fly zal uitvoeren om te corrigeren voor kleine invloeden (temp, luchtdruk, hoogte etc) die nog kunnen worden toegevoegd aan de tabel om deze nog verder te optimaliseren.
In het algemeen is te stellen dat het mengsel in het merendeel van het toeren/gasklepstand-gebied te arm staat met de standard injectiemap van de KTM. Er wordt flink wat gecorrigeerd. Bij volgas in de wat hogere toeren zie je dat de standaard injectie te rijk staat.
Een groot voordeel, en voor mij een heel belangrijke reden deze module gekocht te hebben, is het feit dat het mengsel niet te arm komt te staan omdat het continu wordt gecorrigeerd naar de ingestelde AFR en door een te arm mengsel veroorzaakte motorschade niet aan de orde zal zijn.
Ik weet nog niet wat de 'beste' AFR gaat worden. Ik moet hier nog wat mee spelen en onderzoek naar doen.
Ik ga nog even uitzoeken wat nu de beste AFR zou moeten zijn. Ik kom tegen 12,7 - 13,4. 12,7 zou het zuinigst zijn (het armste mengsel??), en 13,4 'het beste.'
Het beste voor de performance, dus het mooist oppakken van de motor en het minst rukken???
Het rukken is minder geworden, maar tussen de files door rijden waarbij het rukken vreselijk irritant is heb ik nog niet gedaan.
Laatst bewerkt: