Goedendag,
Mijn naam is Tommy uit Rotterdam.
Ik heb een KTM 450 EXC-R uit 2008 op het oog. Het is een supermoto en hij ziet er zeer goed uit, ben al eens wezen kijken/proef rijden. Goed uitziende WP vering voor en achter. Elektrische start. Akra uitlaat met db-killer. Excel velgen.
Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een goed apparaat, maar uiteraard weet je niet hoe die er van binnen aan toe is, motortechnisch.
Namelijk is de km-stand niet de originele, de teller is niet origineel, dus de lage km-stand vaan 2000/3000 klopt niet, maar wellicht is deze kort na productiedatum gemonteerd. In ieder geval is de urenstand sowieso niet bekend (urenteller zit er niet op), wat naar mijn idee veel relevanter is, toch.. Best jammer.
De eigenaar heeft hem gekocht bij de domeinen (inbeslagnameopslag van rijksoverheid) en er is dus geen onderhoudsgeschiedenis bekend.
Hij stond voor 4950 te koop maar tot nu toe heb ik aangegeven dat ik het teveel geld vind voor een motor waarvan dus niet te herleiden is hoe, waar, wanneer en wat er onderhanden is genomen, bij best wel een onderhouds intensief apparaat. Ik bedoel, van een Kawa Z1000 uit hetzelfde jaar o.i.d. zou ik daar minder moeite mee hebben. Met preventief olie verversen, tackle je al een hoop gezeur.
Het gaat mij dus eigenlijk vooral om de zuigerwissel, kettinggeleiders etc. Mechanische delen die bij achterstallig onderhoud voor een hoop kosten kunnen zorgen.
Wat denken jullie hiervan..? is er toch iets om te doen (behalve preventief zuigerwissel, kettinggeleiders etc) dat deze koop niet eindigt in een horrorverhaal..?
Ik hoor graag jullie meningen. Ik zat zelf aan +- 4000 te denken voor één waar wel vanalles van bekend is.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Tommy
Mijn naam is Tommy uit Rotterdam.
Ik heb een KTM 450 EXC-R uit 2008 op het oog. Het is een supermoto en hij ziet er zeer goed uit, ben al eens wezen kijken/proef rijden. Goed uitziende WP vering voor en achter. Elektrische start. Akra uitlaat met db-killer. Excel velgen.
Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een goed apparaat, maar uiteraard weet je niet hoe die er van binnen aan toe is, motortechnisch.
Namelijk is de km-stand niet de originele, de teller is niet origineel, dus de lage km-stand vaan 2000/3000 klopt niet, maar wellicht is deze kort na productiedatum gemonteerd. In ieder geval is de urenstand sowieso niet bekend (urenteller zit er niet op), wat naar mijn idee veel relevanter is, toch.. Best jammer.
De eigenaar heeft hem gekocht bij de domeinen (inbeslagnameopslag van rijksoverheid) en er is dus geen onderhoudsgeschiedenis bekend.
Hij stond voor 4950 te koop maar tot nu toe heb ik aangegeven dat ik het teveel geld vind voor een motor waarvan dus niet te herleiden is hoe, waar, wanneer en wat er onderhanden is genomen, bij best wel een onderhouds intensief apparaat. Ik bedoel, van een Kawa Z1000 uit hetzelfde jaar o.i.d. zou ik daar minder moeite mee hebben. Met preventief olie verversen, tackle je al een hoop gezeur.
Het gaat mij dus eigenlijk vooral om de zuigerwissel, kettinggeleiders etc. Mechanische delen die bij achterstallig onderhoud voor een hoop kosten kunnen zorgen.
Wat denken jullie hiervan..? is er toch iets om te doen (behalve preventief zuigerwissel, kettinggeleiders etc) dat deze koop niet eindigt in een horrorverhaal..?
Ik hoor graag jullie meningen. Ik zat zelf aan +- 4000 te denken voor één waar wel vanalles van bekend is.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Tommy