KTM 450 exc

Bluto

Die hard MF'er
17 okt 2004
760
0
Ik ben van plan een SM aan te schaffen,ook voor woon/werkverkeer.(+/- 25 km enkel)Ik ben dus een KTM 450 exc tegen gekomen met SM wielen van 2003 voor een goede prijs.Is deze bike hier geschikt voor?
Verdere tips voor deze SMnoob zijn welkom.
PS.Heb wel jaren enduro gereden op xr600 en cr250.
 
weet niet of je er snelweg mee wilt pakken...dan kun je beter wat meer cc hebben...maar snelweg suckt sowieso...gewoon niet te hoog in de toeren janken...vinden ze niet leuk.
Vermogen van een 450 zal denk ik leuk zat zijn :) denk dat mn xr niet veel meer zal hebben.
 
weet niet of je er snelweg mee wilt pakken...dan kun je beter wat meer cc hebben...maar snelweg suckt sowieso...gewoon niet te hoog in de toeren janken...vinden ze niet leuk.
Vermogen van een 450 zal denk ik leuk zat zijn :) denk dat mn xr niet veel meer zal hebben.
450 heeft 10pk meer dan jouw XR :P
 
zoiets dacht ik al :) maar ik schatte het toch te positief voor mij in :(

wel kinky..minder gewicht ook denk ik :)
 
Heb zoals ik al zei,ook een Honda xr600 gehad en die was inderdaad vrij heavy.
Niet echt een gooi en smijtbrommer,althans niet voor mij.
Even over de vraagprijs van de KTM.Hij vraagt €4600 en heeft een kenteken van 96 geloof ik.
Wat denken jullie,is zo'n omgekatte 2003 KTM met 1996 kenteken dit waard.Hij heeft slechts 700 km gelopen.Ik moet hem nog gaan bekijken en heb ook nog geen foto's gezien.
Thanks for the reply mannen.
 
xr weegt 130 kilo geloof ik....maakt mij niet wijs dat een ktm450 100 kilo weegt ...

als dat zo is.....dan eh.....eh.....kan gewoon niet..klaar. :P
 
Gewoon even google'n. Op bikez.com staat dit over een 2003 KTM 459 EXC racing

Dry weight: 118.2 kg (260.6 pounds)


ze hebben het over deze motor

index.jpg
 
Over het algemeen zit het opgegeven drooggewicht bij KTM niet ver van het echte gewicht.
De mijne staat op kenteken als 145kg (ledig) en het ding weegt volgetankt 132kg.
 
Ik vind het een beetje raar dat een 450 exc geen orgineel kenteken heeft.
Ik dacht dat die dingen alleen geleverd werden met kenteken. Als je geen kenteken hoeft kan je beter een 450sx kopen.
 
Gewoon even google'n. Op bikez.com staat dit over een 2003 KTM 459 EXC racing

Dry weight: 118.2 kg (260.6 pounds)


ze hebben het over deze motor

(Afbeelding)


klopt niet,. mijn KTM 520 EXC weegt met alle vloeistoffen, maar met een lege tank (9 liter) 109 kg.
Dus 118 kg met benzine.

Yep, en dat voel je dat die zo licht is, ech waor :}
 
Ik vind het een beetje raar dat een 450 exc geen orgineel kenteken heeft.
Ik dacht dat die dingen alleen geleverd werden met kenteken. Als je geen kenteken hoeft kan je beter een 450sx kopen.

Ben ik het helemal mee eens !
Is het geen oude 400 met een 450 blokje ?
Of een SX met een oud kenteken ofzo. Lijkt mij wel slim om dat even goed uit te zoeken, voordat je iets koopt.
 
Hier een foto van de betreffende KTM.Wat vinden jullie ervan??

full
 
moet ik ook nog uitzoeken waar die 138 kilo op slaan...

maar goed de 2005 smc heeft een dubbele uitlaat, scheelt natuurlijk wel. Verder heb ik mijn motor op de weegschaal gezet, meer of minder kan ik er niet van maken.


Hum, ga ik hem ook maar eens nawegen :)
 
Wat denken jullie,is zo'n omgekatte 2003 KTM met 1996 kenteken dit waard.Hij heeft slechts 700 km gelopen.Ik moet hem nog gaan bekijken en heb ook nog geen foto's gezien.
Thanks for the reply mannen.
4600 euro is zeker niet veel maar wie zegd jou dat dit geen gestolen motor is.
Waarom zit er anders geen orgineel kenteken bij :?
Zou toch jammer zijn dat hij toch nog 4600 euro te duur is
 
Heb hem net bekeken en is gewoon helemaal nieuw.zelf omgespaakt met originele naven.
hij heeft hem in duitsland gekocht zonder kenteken en daar het andere framenummer van het kenteken van de 1996 KTM in laten zetten om zo de BPM te ontduiken.
ik weet nu niet wat er gebeurd als ik brokken maak met zo'n motor.Bij aanhouding door de politie kijken ze alleen of ie verzekerd is en dat is ie ook gewoon,maar wat bij een ongeluk,gaan ze dan verder kijken???
Graag een snelle reactie mannen,en bij voorbaat dank alvast!!
 
Heb hem net bekeken en is gewoon helemaal nieuw.zelf omgespaakt met originele naven.
hij heeft hem in duitsland gekocht zonder kenteken en daar het andere framenummer van het kenteken van de 1996 KTM in laten zetten om zo de BPM te ontduiken.
ik weet nu niet wat er gebeurd als ik brokken maak met zo'n motor.Bij aanhouding door de politie kijken ze alleen of ie verzekerd is en dat is ie ook gewoon,maar wat bij een ongeluk,gaan ze dan verder kijken???
Graag een snelle reactie mannen,en bij voorbaat dank alvast!!
Wat voor type staat er op het kenteken?
Je hoeft maar een politieagent te treffen die wel weet dat daar iets niet klopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan