Ktm 500 exc als reisfiets is het wat?

Leuk project! De 500 wordt inderdaad veel gebruikt voor adventure en is lekker basic en goed offroad.
Ben je niet bang voor scheuren van het rek? Is al beter dan aluminium. Wel goed te lassen onderweg in de 'bush'?
Kan je je motor starten zonder accu? De condensator gaat dat niet trekken, en een bumpstart oid is lang niet altijd mogelijk.
Uit de problemen blijven is het belangrijkste, je slaat je voor je kop als je vanwege een paar ons gewichtsbesparing niet verder kunt.
Mousses geven veel rust in je kop en schelen bandreparatiespullen in je bagage.
Ik heb de TET Zuid-Spanje gereden op een aangepaste XT500. Met een busje heen en meestal in hotelletjes overnacht. Zoveel asfalt zat er niet in, en dat je wat rustiger rijdt onroad weegt niet op tegen de voordelen offroad. Alleen als je lang constant 130 kunt rijden ipv 100km/u win je echt wat tijd.
Met de Balkan raids en The Real Way To Dakar hadden we menig onroad liaison, soms van meer dan 200 km. In ons kikkerlandje lijkt dat veel maar out-there is het niets.
Mindset is belangrijk.
Bekijk bijlage 1989066
Bekijk bijlage 1989067
Jeroen v. S vd XT500 club ?
 
Mefo is er dacht ik niet meer.
Volgens mij had je ook nog Trelleborg.
zit nu allemaal onder Mitas of komt uit dezelfde fabriek.
 
In diepe zand en modder werkte hij voor mij het beste. Was heel goed in diepe meuk waar iedereen vast zat. Ook over struikjes enz enz net dat meer klauwen dan de rest.
Op stenen deed hij het matig. Klimmen met los gravel en lang gras zelfs redelijk slecht.

Levensduur is dan weer echt heel lang vergeleken met andere noppen.
 
Voor zand rij ik altijd de 754 altijd grip.
Voor stenen heb ik de C02 gekozen achter en voor de C21.
Moet er 3 tot 4000 km mee halen in de vakantie.
Band is beetje wiebelig in het begin.
Later lijkt het minder te worden maar kan ook gewenning zijn ik rij laatste jaren helemaal geen km ters meer alleen tijdens de vakantie.
Dus ben zowiezo niks gewend.
Andere stenenbanden vindt ik gewoon te duur.
Dunlop 908RR en michelin dessert.
De laatste zag ik voor €300 alleen achterband.
Vroeger kocht ik zet Desserts met mousse voor €300 setje.
Dat lukt nu niet meer.
Heb het er gewoon niet voor over.
Dus ga ik voor goedkoop en dat is mitas.
Met Mt 21 haal je het gewoon niet.
 
In diepe zand en modder werkte hij voor mij het beste. Was heel goed in diepe meuk waar iedereen vast zat. Ook over struikjes enz enz net dat meer klauwen dan de rest.
Op stenen deed hij het matig. Klimmen met los gravel en lang gras zelfs redelijk slecht.

Levensduur is dan weer echt heel lang vergeleken met andere noppen.
Welke band doet het wel goed op lang gras en losse gravel.?
 
maar C18 wel hard rubber of zacht.?
ik vindt de Tracker ook prima maar gaat zeker niet lang mee.
geen zin om halverwege de vakantie te lopen leuren om een fatsoenlijke 18 inch.
het is geen nederland waar elke stad wel een crosszaak heeft.
 
Geen reis band.
Medium, maar ook door het profiel vreet hij sneller weg.

Enduro reisband zou de C02 ook m'n keuze zijn.
 
Lijkt allemaal wel geheimtaal hier 🤔 .
Snap dat afkortingen handig werken hoewel ik bij pipo ( pilot power) altijd ff moest denken.
Maar dan stond er soms Michelin voor.

Ik steek er zo weinig van op In Ieder Geval 😉
 
Motor op de boot van Venetië naar Igomenetsa griekenland dan Albanië montenegro bosnië kroatië slovenië
En weer terug naar Venetië eigen track en de TeT loopt daar ergens paralel aan.
 
Moet hem nog kijken maar ziet er leuk uit.
Heel herkenbaar van mijn reisjes.
 
Heb hem klaar en er 3kg van het gewicht van de bagage afgepeuterd.
Heb ook serieus ruimte over in de tassen.
Achterop tasje gebruik ik altijd om 'savonds het eten in te stouwen en bier.
Als we kampeer plekje zoeken.
Nog minder kleding mee en dunnere donzenslaapzak.
Gewicht met Tassen is nu 16kg.
Tassen wegen ietst van 3.5 -4 kg
Tentje 1 kg
Slaapmat 900 gr
Binnenband reserve 2x ook 800gr stuk
Gereedschap 2.5 kg
Helinox stoeltje
Pan en gasblik plus koffiekorrels 1kg
Kleding. niet gewogen gewoon weinig.
Reserve Brandstofpomp willen graag stuk.
motor met volle tank 130kg
Dus ik zou onder de 150kg uit moeten komen.
Rij van de week wel ff langs weegbrug bij schroothandel.
20240518_154933.jpg

20240518_155130.jpg
 
zit te denken om 2setjes mee tenemen.
Maar is overdreven.
Albanië vulcaniseren ze voor €2
Mtb ken ik niet welke maat heb je dan 19 inch?
 
Ff gemeten ruim 2kg nog netjes met een echte Tang erbij ipv een waardeloze Leatherman tool :9
Grote voordeel van Motion pro je sleutelt er gewoon je ktm wielen ermee uit.
Niks geen dik staal nodig.
20240519_140442.jpg
20240519_141251.jpg

En eigenlijk zijn de remblokjes geen gereedschap.
Dus ik zit onder de 2 kg.
Waar ik nog iets mee kan winnen is lichtere ketting breker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan