Ktm 50cc 2017 rijd niet goed

AndreaN

Rookie
6 mei 2023
1
0
Goedenavond iedereen,

Hier een alleenstaande moeder die enthousiast is begonnen met haar 6 jarige zoontje met motorcross. Na mijn zoontje zijn pw carrière, zijn we overgestapt op een ktm 50cc uit 2017. De eerste 3 maanden geen enkel probleem mee gehad. Heb hem zoals mij is verteld onderhouden (nieuwe zuiger, elk weekend nieuwe blokolie, elke rij beurt nieuwe ingeoliede lucht filter), maar sinds gisteren doet de motor raar.

Wanneer mijn zoontje gas geeft, over een bult springt en weer gas wil geven duurt het even voordat het gas aanslaat. Heb inmiddels de koppeling op verschillende standen geprobeerd, zonder resultaat. De bobine door laten meten deze was ook prima.

Wie heeft er enig idee?
 
Maar ook dat kan een motor zijn, kijk maar naar dit kenteken.
3251112A-CDB9-4DF9-9386-EC591826D447.png


De politie reed vroeger zelfs nog op zundapp 530 KS-50 motorfietsen.

Dus dat 50cc hier niet hoort, klopt niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Als het er al niet op zit raad ik een inline brandstoffilter aan. En waar is de woonplaats, wellicht is er een helpende hand op dit forum in de buurt. Slecht oppakken na een springbult kan ook losse contacten betekenen of een slecht aansluitende luchtfilterbak. Beetje gokken is het zo voor nu.
Tevens in Dordrecht zit een ktm 50/65/85cc specialist, finish line FINISHLINE KTM MX-MOTOREN – FINISH-LINE KTM MX-MOTOREN NEDERLAND
Weet er veel van en heeft ook veel tweedehands aan onderdelen liggen.
 

Hier manual van 2009, weet niet of er grote verschillen zijn.
 
Goedenavond iedereen,

Hier een alleenstaande moeder die enthousiast is begonnen met haar 6 jarige zoontje met motorcross. Na mijn zoontje zijn pw carrière, zijn we overgestapt op een ktm 50cc uit 2017. De eerste 3 maanden geen enkel probleem mee gehad. Heb hem zoals mij is verteld onderhouden (nieuwe zuiger, elk weekend nieuwe blokolie, elke rij beurt nieuwe ingeoliede lucht filter), maar sinds gisteren doet de motor raar.

Wanneer mijn zoontje gas geeft, over een bult springt en weer gas wil geven duurt het even voordat het gas aanslaat. Heb inmiddels de koppeling op verschillende standen geprobeerd, zonder resultaat. De bobine door laten meten deze was ook prima.

Wie heeft er enig idee?
Luchtfilter eerst gereinigd voordat je ging oliën?
Of, lees nu pas goed, echt een nieuw luchtfilter?
 
En welke benzine 95 of 98 2 stroke ?
95 kan na verloop van tijd sludge vormen in carburator.
ik weet echt niet wat voor gemotoriseerde troep sommige wel niet moeten rijden om na een paar maanden E10 brandstof stuk te gaan. Alle grote merken kunnen er al 10-15 jaar tegen. Mijn Honda uit 1991 mag al max. 10% ethanol hebben. Hou eens op met die bangmakerij!

Hoe dan ook, ik zet mijn geld in op een verkeerd geolied luchtfilter of een choke die niet goed loopt. Toevallig was ik een paar weken terug de choke op mijn tweetact vergeten en daarna liep hij inderdaad een aantal kilometer erg rot.

Kijk in ieder geval eerst naar de dingen die je het vaakst in je handen heb. Een defecte bobine is redelijk zeldzaam.
 
De essentie van het probleem is dat het zich voordoet na een sprong. Dus alle luchtfilter theorieen kunnen denk ik als niet relevant beschouwd worden. Zoals @Janbros al eerder aangaf zou de vlotter een oorzaak kunnen zijn. Een andere reden zou kunnen zijn dat er ergens electrisch iets niet goed contact maakt en bij een sprong net wat los komt. Bougiekap?

Ik weet nog goed toen mijn jongste zoon op zijn Kawa KX60 crosste (al weer heel wat jaren geleden) en hij beteuterd langs de baan stond omdat zijn motor het niet meer deed. Toen ik bij hem kwam en aan wilde trappen merkte ik dat de bougie simpelweg uit de kop was losgekomen. Dus bedoel maar...

Wel jammer trouwens dat TS na deze ene post niet meer van zich laat horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan