Ktm 520 exc aan de kook na tijdje rijden

Reddevilktm

Die hard MF'er
2 apr 2009
360
1
Tubbergen / Zenderen
Vanavond samen met een maat even wezen rijden op de brektum (voor de kenners uit twente)

Hier mooi even een tijdje in de zandbulten wezen spelen. Dit ging ontzettend mooi totdat mijn motor aan de kook ging. (ktm 520 exc uit 2002)

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? We reden wel een hele tijd lage snelheden en met redelijk aantal toeren in het losse zand.

Het enige wat er ooit eens aan de motor is veranderd is dat de ontluchtings slang van de radiateur er verkeerd om op zit. Omdat de vuldop er afgeknapt is en deze onbewust er verkeerd om op is gezet. Weet niet of dit ook invoed zou kunnen hebben.

Hier gooit hij er namelijk wel eens ietsje koelwater uit (Het gaat dan om 100 ml)

Ben benieuwd naar jullie bevindening.

groeten Reddevilktm
 
Het heeft even geduurt maar hier nog even een update.

De set koelers die ik had gekocht zijn van een ktm 125 uit 2001. Deze koelers zijn anders. Ze hebben een aansluiting minder en de onderste aansluiting zit gedraaid.


Omdat dit niet past heb ik mijn eigen koeler maar gerepareerd.

Doordat de vuldop er een keer opnieuw op is gelast was deze aan de binnenkant teveel doorgelast en dichte de rubber ring niet meer af.

De stukken die doorgelast zijn heb ik weggefreesd en de complete onderkant verdiept.

Vervolgens met de draaibank een nieuwe schijf gedraaid die er onderin past en deze er in gelijmd met vloeibaar aluminum.

Dus de koeler is weer netjes dicht en oogt orgineel.

Degene die in
 
Terug
Bovenaan Onderaan