KTM 520 EXC bj 01- 02 VRAGEN ??

ocram \

Rookie
14 jun 2004
4
0
pannerden
Ik ben van plan om een KTM 520 EXC bj 01- 02 te gaan kopen
* waar moet ik op letten voor aanschaf en bij het proef rijden
* zijn er evt slechte modellen gemaakt
* wat mag zo iets kosten
* wat zijn de te verwachten onderhouds kosten ( bij hobby gebruik )
* hoe kom ik aan een werkplaats handboek (evt downloaden)

Ik heb zelf een 520 en heb hier eigenlijk alleen maar goed ervaringen mee. Ditzelfde geld voor een paar kameraden van me die er ook een hebben.
Ik hoor wel veel negative dingen over de sx (crossuitvoering)
Ik heb er een servicemanual bij gekregen. Het lijkt me dat iemand die zuinig is op zijn motor dat ie dat boek ook nog heeft.

Exc pompte toch flink vermogen uit het blokkie? waardoor er redelijk slijtage was oid?
zoiets hing me bij..niet dat ik verstand van die dinge heb...weet alleen wat ik er over lees.

Exc pompte toch flink vermogen uit het blokkie? waardoor er redelijk slijtage was oid?
zoiets hing me bij..niet dat ik verstand van die dinge heb...weet alleen wat ik er over lees.
Hoeveel vermogen moet die XL van jou dan wel niet hebben :? :P

kvatte je reply sowieso niet...bedoel je dat mn xr zogenaamd veel vermogen heeft omdat ie helemaal brak was/is?

kvatte je reply sowieso niet...bedoel je dat mn xr zogenaamd veel vermogen heeft omdat ie helemaal brak was/is?
Jij denkt dat een 520exc sneller versleten zou zijn omdat er veel vermogen uit komt. Als ik nou lees wat er allemaal versleten is aan je xr, dan moet dat ding een ontzettende berg vermogen hebben geleverd :+

Ik heb zelf een 520 en heb hier eigenlijk alleen maar goed ervaringen mee. Ditzelfde geld voor een paar kameraden van me die er ook een hebben.
Ik hoor wel veel negative dingen over de sx (crossuitvoering)

Toch worden er ook veel aangeboden met nieuwe/gereviseerde versnellingsbak en motor delen... Zijn die zoveel gebruikt/misbruikt of hebben die delen een korte levensduur?

Wat gaat er mis met de SX'en? Die zijn toch grotendeels hetzelfde?

Het prijsverschil in NL tussen een gebruikte SX en een EXC is momenteel ruim 2000 Euro, zelfs na aftrek van keuring en belastingen is dat vrij fors! Wat kost een goede EXC in Belgie?

Maurice

Een sx heeft een lichtere krukas en titanium kleppen. Het komt wel een voor dat zo'n klep breekt met alle nare gevolgen van dien.

mijn xr is btw zo versleten omdat ie van een drol is geweest ofzo.

olie?..nah...duur...laat maar...gooi er wel iets anders in...vaseline ofzo.

B|

wil wel es een keer power vergelijken tussen mijn xr640 en een ktm570 :X ...damn...moet ik oranje stickers op mn xr spatbord gaan plakken '(

Wat gaat er mis met de SX'en? Die zijn toch grotendeels hetzelfde?

Een sx heeft een lichtere krukas en titanium kleppen. Het komt wel een voor dat zo'n klep breekt met alle nare gevolgen van dien.

Geldt dit voor alle bouwjaren? Kun je me ook helpen met mijn andere vragen?

Toch worden er ook veel aangeboden met nieuwe/gereviseerde versnellingsbak en motor delen... Zijn die zoveel gebruikt/misbruikt of hebben die delen een korte levensduur?

Het prijsverschil in NL tussen een gebruikte SX en een EXC is momenteel ruim 2000 Euro, zelfs na aftrek van keuring en belastingen is dat vrij fors! Wat kost een goede EXC in Belgie?

Bedankt!

Maurice

Geldt dit voor alle bouwjaren? Kun je me ook helpen met mijn andere vragen?Bedankt!

Maurice
Dat van die gereviseerde versnellingsbakken e.d. zegt me niks. Is dit bij de exc of alleen bij de sx.
Wat die dingen in belgie kosten weet ik niet. is er niet zoiets als een belgische marktplaats o.i.d.?
Een maat van me heeft pas stukken gehad met zij 520exc ( ik dacht van 2000)
Hier moest(voor de eerste keer) een nieuwe zuiger in en de cilinder moest gehoond worden. Dit was het gevolg van een gebroken klepveer. HIj heeft ook maar meteen de distributieketting vervangen.
Ik moet er wel bijzeggen dat zijn motor ontzettend veel gereden heeft (enduro)

Terug
Bovenaan Onderaan