KTM 525 SM wielen in 2005 Husky 510te

dr emiel

MF'er
19 aug 2009
245
18
Heinkenszand
Hallo,

Ik realiseer me dat ik een vraag ga stellen die vast al veel vaker is gesteld, gezien ik zo vlug niet een antwoord vond stel ik hem toch.

Ik heb een Husky 510te en heb ook een set SM wielen die uit een KTM 525 komen, het achterwiel moet met minimale aanpassingen wel passen, maar bij het voorwiel is dit een iets grotere klus. Voornamelijk de as is het probleem.

Weet iemand of er geen lagersets te krijgen zijn die dit kant en klaar oplossen?

Andere tips zijn ook meer dan welkom!
 
Wat voor maat lagers zitten er in het KTM wiel?
En wat is de maat die je moet hebben voor je Husky?

Met die info moet er vast wel iets te vinden zijn. Waarschijnlijk een paar andere lagers en misschien nieuwe afstandsbussen.
 
vanaf 2004 (naven met 4 gaten voor remschijf) is de asmaat 25mm
voor 2004 (naven met 6 gaten voor remschijf) is asmaat 20mm

Uitdaging zal eerder de uitlijning zijn met bijvoorbeeld de remschijven of tandwielen.
Zijn de naven even breed en juist gespaakt (niet uit het midden ofzo)
 
Bij het voorwiel is de as constructie van Husqvarna een stuk anders als bij een KTM, (mijn husky is uit 2006 overigens)

Je zou haast denken dat je de as moet afdraaien maar de as is hol en verspringt, hij gaat van een bepaalde dikte naar iets dunner en daarom heb je maar aan 1 kant een bus nodig, bij de KTM wielen zitten natuurlijk 2 bussen. De as laat zich niet afdraaien omdat hij aan de binnenkant ook zo verspringt waardoor de as in stukken zou vallen...

We gaan nu eerst maar eens kijken of we een KTM vooras er in kunnen plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan