KTM 525 SX onderhoud

Jassie

MF'er
17 aug 2004
46
0
Limburg
Heej mede modder ridders 8-) ,

Nu ben ik afgelopen zondag lekker gaan crossen met mijn 525SX in Neeroeteren, een en al modder daar door de regen... }) maar dat mocht de pret niet drukken.

Na het crossen lekker de moter afgespoten en thuis gestald, echter wat ziet mijn oog de volgende ochtend... een pool rode olie onder mn voorvork aan de rechterkant. :( waarschijlijk de keerring ofzo kapot.

Nou is dit allemaal niet zo erg, ik moet de motor toch voor een beurt brengen, kleppen stellen olie verversen luchtfilter e.d. en natuurijk de voorvork laten fixen...

Dus nou de hamvraag wat gaat mij dit ongeveer kosten? (Beurt en vork) Wie o wie kan mij een indictaie geven?

Alvast bedankt.... VROAAAPPPP :]
 
Ik zou zo niet weten wat 't kost. Maar ik denk dat je het beter zelf kan doen. Olie verversen is niets aan, dat staat gewoon in de gebruikershandleiding. 'T luchtfilter is nóg makkelijker. Hierbij moet je alleen opletten dat je netjes werkt dat er geen rotzooi in je inlaat komt. Het oliefilter is ook al zo simpel, Kleppen stellen is een tikje moeilijker. Maar als je een set voelermaatjes hebt en een werkplaathandboek kom je een heel eind. De voorvork is iets dat je ook heel goed zelf kan, er is zelfs een howto van op 't forum.

Als je niet zo handig bent, zou ik het kleppen stellen uitbesteden omdat je daarmee wel eens wat schade aan je blok mee zou kunnen veroorzaken. De kering van de voorvork daarintegen, zou ik echt zelf doen. Het is niet veel werk en je kan niet echt veel kapot maken als je 't fout doet.

gewoon alles zelf doen! is veel leuker en je leert er wat van
 
olie verversen luchtfilter e.d.

Je hebt een wedstrijd KTM en doet dit niet zelf?
Als je het KTM schema aan wilt houden moet je dit na elke training/wedstrijd doen. Breng je hem na elke training naar de dealer?
 
En voordat je gaat zeggen dat je niet handig bent. . . . Probeer het eerst.

Ik dacht altijd dat ik twee linkerhanden had en bracht de motor altijd naar de garage als er iets mis mee was. Tot dat ik een keertje geen geld had en het zelf moest doen.

Ik heb nog nooit zo'n lol gehad en ik probeer nu alles te doen. Sterker nog, nu het onderhoud me goed afgaat zit ik reeds te denken aan een paar leuke modificaties.
 
Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar ik heb thuis gewoon niet de juiste tools en of plaats.
Ik breng mijn motor om de x aantal keren crossen naar de dealer, luchtfilter reinigen e.d. doe ik zelf ook maar de rest....slik...

Dus als iemand me nu eens een indicatie kan geven graag... O-)

Mijn dank is verpletterend... ahum ahum... *D

grtzz jas
 
Een goedkope monteur kost +/- 40 euro per uur, exclusief materiaal uiteraard. Olie + filters verversen zal een klein halfuurtje in beslag nemen. Kleppen stellen +/- 2 uur ?? Vork is een uurtje per poot.
 
Een goedkope monteur kost +/- 40 euro per uur, exclusief materiaal uiteraard. Olie + filters verversen zal een klein halfuurtje in beslag nemen. Kleppen stellen +/- 2 uur ?? Vork is een uurtje per poot.
Ik denk dat dat al erg lang is als je het zelf voor de eerste keer doet.
Kleppen stellen iets van 30 minuten. Keeringen vervangen 45 minuten voor beide poten als je het vaker gedaan hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan