KTM 525 wanneer reviseren?

Ik zou me niet zoveel zorgen maken over 200 uur op een EXC 525. Yoshimoto in Turkije deed gewoon twee jaar met die dingen zonder revisie. Dat was ook nog verhuur dus er werd zeker niet voorzichtig mee gedaan. Ik schat dat die dingen zeker 30.000 hadden gelopen na twee jaar

Ik zal 200 uur eens aanhouden en tot die tijd goed "luisteren" naar de motor en er lief voor zijn (als die nog koud is...)
Zal me er niet meer druk om maken, vanavond lekker OTR trainen op de schans!
 
Zuiger om de 25 uur vervangen.
Als deze begint te kantelen drukken de zuigerveren het nicasil weg in het aluminium.

Meten = weten.
 
Zuiger om de 25 uur vervangen.
Als deze begint te kantelen drukken de zuigerveren het nicasil weg in het aluminium.

Meten = weten.

Oei, dan ben ik al ongeveer 70 uur over tijd :?
Ik ga er ook mee door tot pak m beet 200u als er geen rare geluiden komen.

25 uur à 40km/u = na 1000km de zuiger vervangen bij een 4 takt :?
 
Laatst bewerkt:
KTM zelf zegt bij 90 uur controleren bij competitiegebruik. Bij mij kon na 140 uur de zuiger gewoon blijven zitten. Zuigerveren, inlaatkleppen, bigend, drijfstang, paar tandwielen en alle lagers, pakkingen en keerringen zijn toen wel vervangen. Als die zuiger ook maar een beetje twijfelachtig was geweest dan was die ook vervangen maar hij was gewoon nog goed.
 
Laatst bewerkt:
Meeste 4t rijders vergeten dat een 525 niet zo hoogtoerig is als meeste 450 4t machines waar menigeen op rijd. Daardoor heeft de 525 ook niet het onderhoud wat een 450 wel heeft
 
Juist.
de 525 is laagtoeriger dan de 450.
En laagtoeriger = minder slijtage
 
Klopt allemaal wel maar een 450 exc heeft exact hetzelfde onderhoudsschema als de 525 exc.


Ik had eerst een 525 EXC en nu heb ik een 450 EXC-R. Doorgaans rij ik de 450 in een lagere versnelling als ik met de 525 deed
 
Ik doel eigenlijk ook meer op de andere merken.

Meeste mensen hier geven hun ervaring op 4takt gebied. maar 9 van de 10 mensen hebben dat met een hoogtoerige 450 4takt. En koppelen dit direct aan de KTM. Maar KTM is heel anders, dat wil er mee zeggen ;).
 
heb een 525 exc 2003 gehad en deze had tussen de 35 000 en 40 000km gelopen (km teller is een keer vervangen dus exact weet ik het niet),er is veel off the road mee gereden in het buitenland en laatste 2 jaar veel actief mee gecrosst en wedstrijden gecrosst plus een heel aantal off the road ritjes mee gereden. elke 3 keer trainen nieuwe olie,om de andere keer een nieuw olie filter,elke keer trainen een schoon luchtfilter gemonteerd ,eigenlijk nooit misgeschakeld,ZO VEEL MOGELIJK MET JE VINGERS VAN DE KOPPELING BLIJVEN! juiste toerntal rijden (onder toeren in zand vinden ze niet fijn ), netjes warm rijden.

motor liep nog steeds als nieuw zonder ook maar 1 vreemd of raar geluid wat ik bij vele andere motoren wel heb gehoord die veel minder gelopen hebben.

iedereen heeft het over reviceren maar als het blok goed loopt waarom reviseren?

in al de +- 35 000km is alleen de distributie ketting vervangen en eigenlijk nog niet eens nodig. ik reed nog steeds met de 1e zuiger :W :Y ,wie beweert dat je elke 25 uur een nieuwe zuiger nodig hebt???? :? heb nooit een zuiger vervangen en ook de vorige eigenaar niet(bekende).
kleppen een paar keer gekontroleerd maar niet hoeven stellen.
motor is echt gebruikt waar die voor gebouwt is dus dan moet een 525exc die op de straat gebruikt wordt dit toch zeker ook kunnen halen. :?

tot op het moment dat ik de ktm inruilde heeft deze perfect gelopen.
9 van de 10 keer ligt het aan de rijder ipv de motor.
echt een oerbetrouwbare motorfiets zon 525 en ik ben echt geen "ktm freak" ,ik heb al een hoop motoren gehad en nooit geen echte problemen gehad of een motor die kapot is gelopen.
heb ook altijd een 2-takt erbij naast gehad(yamaha yz250) en deze moet je wel om de zoveel uur loshalen en reviseren.maar bij een 2-takt is dit heel eenvoudig.(lang leve de 2-takt)
heb bijde motoren weggedaan en heb nu een yamaha wr450 2007 waar ik mee cross en off thhe road rij,als deze motor maar de helft zo betrouwbaar is kan ik hier wel even mee verder.
dus goed onderhoud is het allerbelangrijkste en heb je lang plezier van je motor,ongeacht welk merk.er zit natuurlijk wel eens een pech exemplaar tussen.

mijn wr450.(ik weet het et is een ktm topic,maar dit is toch ook mooi)
full
 
Ik zou me niet zoveel zorgen maken over 200 uur op een EXC 525. Yoshimoto in Turkije deed gewoon twee jaar met die dingen zonder revisie. Dat was ook nog verhuur dus er werd zeker niet voorzichtig mee gedaan. Ik schat dat die dingen zeker 30.000 hadden gelopen na twee jaar
Bedank wel dat die dingen maar weinig koude starts krijgen in vergelijking met nederlands gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan