Goedendag heb vorige week een ktm gekocht.
Ben er super trots mee en loopt (nu) als de brandweer na wat afstel en carburateur vervangingen praktijken.
nu heb ik de brommer netjes warm gereden om hem is even vol open te blazen.
hij begon te sputteren en viel dus uit.
half uur kicken hielp niets behalve dat ik nu spierpijn heb in mijn benen.
ik de carburateur eraf en vond veel olie.
na wat verder zoeken kwam ik er dus achter dat de achterste carter ventilatie enorm veel olie uit spuwt. de achterste als in degene die het dichts bij de achterbrug zit.
dit doet die alleen bij vol gas en bij wheelies.
ook zag ik dat de slang die erop zit via het frame gaat?
op wonderbaarlijke wijze zaten hier dus ook 2 knikken in want hij was aangesloten bij het gat die er bijna of heel bovenop ligt.
Ik denk zelf dat de vorige bewoner van deze brommer het 1 en ander heeft gesjoemeld.
nou ben ik een 2takt man en heb van 4 takt niet tot weinig kaas gegeten.
nou vraag ik me af of er iemand hier op het forum een foto of iets heeft van de originele situatie zodat ik kan zien hoe het zat.
of natuurlijk een heel goed idee.
en is het goed dat er zoveel olie uitkomt ?
lijkt mij persoonlijk niet.
zou die teveel carter druk maken en hoe verlicht ik dat ?
hoop snel de gouden tip te vinden..
MVG Rens
Ben er super trots mee en loopt (nu) als de brandweer na wat afstel en carburateur vervangingen praktijken.
nu heb ik de brommer netjes warm gereden om hem is even vol open te blazen.
hij begon te sputteren en viel dus uit.
half uur kicken hielp niets behalve dat ik nu spierpijn heb in mijn benen.
ik de carburateur eraf en vond veel olie.
na wat verder zoeken kwam ik er dus achter dat de achterste carter ventilatie enorm veel olie uit spuwt. de achterste als in degene die het dichts bij de achterbrug zit.
dit doet die alleen bij vol gas en bij wheelies.
ook zag ik dat de slang die erop zit via het frame gaat?
op wonderbaarlijke wijze zaten hier dus ook 2 knikken in want hij was aangesloten bij het gat die er bijna of heel bovenop ligt.
Ik denk zelf dat de vorige bewoner van deze brommer het 1 en ander heeft gesjoemeld.
nou ben ik een 2takt man en heb van 4 takt niet tot weinig kaas gegeten.
nou vraag ik me af of er iemand hier op het forum een foto of iets heeft van de originele situatie zodat ik kan zien hoe het zat.
of natuurlijk een heel goed idee.
en is het goed dat er zoveel olie uitkomt ?
lijkt mij persoonlijk niet.
zou die teveel carter druk maken en hoe verlicht ik dat ?
hoop snel de gouden tip te vinden..
MVG Rens